Bývalý vývojář Gearboxu popisuje problémový vývoj Aliens
zdroj: tisková zpráva

Bývalý vývojář Gearboxu popisuje problémový vývoj Aliens

14. 2. 2013 14:19 | Téma | autor: Petr Poláček |

Kdepak, jen tak snadno se otázku toho, kdo všechno se vlastně podílel na produkci Aliens: Colonial Marines, nepodaří zodpovědět. Nejdříve se ozval hlas ze záhrobí, podle něhož mělo singleplayer kampaň na starosti studio TimeGate, zatímco Gearbox je odpovědný pouze za multiplayer. Někdo se Segy na to reagoval popřením, ale oficiální stanovisko se neobjevilo a silně pochybuji, že se objeví.

Randy Pitchford, šéf Gearboxu, mezitím během své přednášky na DICE hovořil o produkci hry a dodal, že vedle TimeGate a Gearboxu se na hře podíleli ještě vývojáři z Demiurge (multiplayer a síťový kód) a Nerve Software (DLC a multiplayerové mapy). TimeGate Studios přitom podle něj pracovali na hře z 20 až 25 procent, když si odmyslíme preprodukci, takže zhruba stejně jako Gearbox. Tohle všechno ale nyní tak trošku na hlavu staví dosti podrobný a dlouhý post o problematickém vývoji Colonial Marines na Redditu od někoho, kdo na hře údajně pracoval přes rok a půl.

Je to dost výživné čtení, možná napínavější a hororovější, než je hra samotná. Nezbývá nám všem ale nic jiného, než to brát jako spekulaci (i když o nich stejně hovoří i tajný zdroj RPS), protože totožnost onoho vývojáře nelze ověřit, stejně jako pravost informací, s nimiž přichází. Podezřele dobře to ale zapadá mozaiky ostatních spekulací. Takže se usaďte a poslechněte si příběh o tom, jak vznikala Aliens: Colonial Marines.

Reddit uživatel throwawayacm tvrdí, že Pecan (krycí jméno pro ACM) byl oznámen před šesti lety hned po uzavření smlouvy mezi Segou, Gearboxem a 20th Century Fox, aniž by se na hře vůbec začalo pracovat. Vývoj hry pak samozřejmě začal, ale byl několikrát za těch šest let přerušen a znovu nastartován, přičemž při každém restartu došlo k předělávání už hotového.

Plyne z toho, že v Gearboxu na Aliens tak trošku kašlali a preferovali své vlastní projekty, čili Borderlands, Duke Nukem Forever a další. Gearboxu to ale dlouho procházelo a vydání hry se neustále odsouvalo.  Dokud Sega nezačala na Gearbox tlačit s tím, že další prodlužování už by mělo pro vývojáře jisté následky.

Když byl tedy vývoj ACM naposledy restartován, tak se v Gearboxu  ujali multiplayeru, ale kvůli vývoji Borderlands 2 přehodili práci na kampani na TimeGate Studios, a na vývoji DLC a jiných částí hry se dohodli s týmy Demiurge a Nerve. Zatím teda dobrý, ale teď začne to nejlepší.

Kvůli neustálému prodlužování vývoje ACM se zkrátka stalo, že by Gearbox měl dodělat a vydat dvě hry najednou: ACM a Borderlands 2. Nebyla šance to zvládnout, zvlášť když se ukázalo, že vývoj ACM je nehorázně daleko za plánem. Gearboxu se podařilo se Segou vyjednat odložení vydání ACM o dalších devět měsíců, přičemž pět z nich stejně padlo na dokončení a vydání Borderlands 2.

Když se pak v Gearboxu konečně zaměřili na doklepnutí ACM, tak vyšlo najevo, že kampaň je hotová pouze z 85 %, příběhově nedává moc smysl, boss fighty ve hře nejsou vůbec, PS3 verze je v zásadě nefunkční a zkrátka je nemožné nejenom naplnit původní plány, ale vydat dobrou hru.

Sega však tou dobou Gearboxu funěla na záda s nějakou hezkou žalobou, takže další odložení vydání nehrozilo a hra se musela nějak dodělat. Kampaň se tedy narychlo dobastlila, bugy, které nebyly fatální, se neřešily, herní prvky se zjednodušovaly nebo raději vyhazovaly, aby se hra stihla dodělat, prošla certifikací a Gearbox tak dostál svým smluvním závazkům vůči Seze.

Throwawayacm ještě dodává, že nedostatky příběhové kampaně, včetně chybějících kusů příběhu, by snad mohla odstranit DLC, ale to už je samozřejmě otázka do pranice, kdy by o DLC pro takovou hru stál.

Znovu připomínám, že výše uvedené informace, jsou a zřejmě i zůstanou spekulacemi. Do mozaiky příběhu o vzniku ACM však zapadají a kdo ví, možná to není naposledy, co něco o vývoji hry uslyšíme. Zdá se, že těch bývalých vývojářů Gearboxu, co se někdy na vývoji hry podíleli, a mají chuť k tomu něco říct, je docela dost. A víte, ono kdyby všechno okolo ACM proběhlo v klidu a míru, tak by tito lidé neměli moc důvod něco takto anonymně rozebírat.

Nejnovější články