Jako vývojář má Peter Molyneux respekt mnoha hráčů, ovšem jsou to především poslední týdny, kdy se ukazuje, že selhává jako manažer a snad už i jako vůdčí osobnost. Během ledna se totiž na internetu objevila vyjádření lidí ze studia 22Cans o tom, že sami autoři již teď ví, že se řada slibů z kickstarterové kampaně jednoduše nepodaří naplnit. Naše shrnutí čtěte zde. A jeden z těchto slibů se bohužel týká i Bryana Hendersona.
Představte si jeho situaci - osmnáct let, život před sebou, a najednou mu zničehonic spadne do klína slib pravidelného příjmu, neboť vedle toho, že Bryan měl být v Godusu bohem, tak měl i dostávat procento z aktuálních prodejů hry. Jenže Bryan si zatím ani nezahrál na boha, ani neviděl jediný dolar. Nemluvě o tom, že období, kdy se hra prodávala nejlépe, už je dávno pryč.
Několik měsíců poté, co Bryan zvítězil v Curiosity a měl jako první možnost vidět Peterovo poselství, dostávat pravidelné měsíční updaty od týmu a byl s vývojáři Godus v jakémsi kontaktu. Ale jen pár měsíců poté a po slibné návštěvě týmu upadla komunikace do zapomnění a Bryana si náhle nikdo z týmu nevšímal. A dva roky poté se nezdálo, že by se něco dít mělo. Napovídá tomu i fakt, že multiplayer prvek, na kterém měla být Bryanova role ve hře závislá, ve hře ještě chybí.
Na přímý dotaz britského Eurogameru, jak to vlastně s Bryanovou rolí boha a jeho podílem z prodeje hry je, nenašel Molyneux samozřejmě nic jiného než své obvyklé omluvy. A navrch přihodil své, ještě obvyklejší, sliby. Řada hráčů a mě nevyjímaje si o podobném jednání myslí své - Peter Molyneux svým slibům ohledně Godus pravděpodobně jen tak dostát nedokáže. Ostatně, momentálně se soustředí na vývoj mobilní hry The Trial.
Důvěryhodnost si přitom Peter podkopává řadou vlastních výroků - původně měl být (via RPS) Bryan bohem na pět let a snad až dekádu, poději se z toho staly tři měsíce až rok (via PG) s tím, že jej budou moci hráči sami svrhnout. To vše ale platilo pouze za předpokladu, že hra někdy konečně bude obsahovat slibovaný multiplayer. A navrch přidal Molyneux ještě sliby o financích. Chlubil se v minulosti tím, že Godus vydělal miliony dolarů a jen měsíce předtím tím říkal, že Bryan si postupně ukrajuje z každého prodeje hry malou částku - prý ji ale ještě nedostává. Dostane ji však někdy? To je zatím zásadní otázka, stejně jako ta, zda se vůbec kdy stane slibovaným Bohem Bohů.
Molyneux se v minulosti zamotal do vlastních slov i prohlášením, že s hrou šel na Kickstarter zejména proto, aby se Godus vyhnul tradičnímu vydavatelskému modelu. Později ale pro hru vydavatele sehnal. A právě na vydavatele Molyneux hází vinu za absenci multiplayeru v Godus. Vydavatel si prý vynutil změnu serverů, což pro 22cans znamenalo nutnost vyvinout nové technologie, a vývoj hry to zpozdilo o několik měsíců.
Molyneux se v prohlášení pro britský Eurogamer zaklíná, že implementace multiplayeru není nereálná, jen jí předchází zprovoznění soubojového systému (aby se mohli hráči spolu utkávat), k čemuž by mělo dojít první týden v dubnu. Aby mohl být implementován soubojový systém, tak bylo nutné vyřešit fungování serverů, k čemuž prý došlo minulý týden. A konečně, až se hráči v rámci soubojového systému budou moci vzájemně kosit v multiplayeru, pak bude možné vyzvat na souboj i Boha bohů, což je právě Bryanovi přislíbená role. A až se své role ujme, tak prý dostane podíl z prodeje, který mu byl slíben, a je pro něj údajně schraňován. Údajně. Jde o další slib Petera Molyneuxe, který s jejich plněním přeci jenom má dlouhodobě jistý problém...