Blizzard to samozřejmě nedělá jen tak pro nic za nic. Jde hlavně o bezpečnost účtů a o nedávno spuštěné aukce za reálné peníze. Na co se vlastně čeká tak dlouho? Na ověření platby. “Podobně jako v případě World of WarCraft jsme tyto restrikce zavedli kvůli prevenci před zneužitím kreditních karet, což nám umožňuje snížit problém se spamováním zlata a dalšími škodlivými aktivitami, které mají na ostatní hráče negativní dopad,” píše se ve zprávě od Blizzardu, kterou získalo Kotaku.
Zdržení aktivace plné verze hry až na několik dnů nebylo ze strany Blizzardu úmyslné. Šlo o vedlejší účinek, který levelování hráčů zastaví na 13. úrovni a nepustí je dál, než za první akt. Tyhle dvě restrikce jsou nechtěné a Blizzard slíbil, že na jejich odstranění intenzivně pracuje. Kromě toho ale vývojáři aplikují několik úmyslných omezení, také kvůli bezpečnosti. Omezení se týkají zákazníků, jejichž platby nebyly zatím ověřeny. Tito hráči nebudou moct přistupovat do veřejných her, do aukčních síní (ani za reálné peníze, ani za zlaťáky), obchodovat s předměty vyhozením na zem ani jinak.
Bezpečnostní omezení jdou dokonce tak daleko, že zákazníci s nepotvrzenou platbou nemůžou ani chatovat v žádném veřejném nebo herním kanálu, nemohou k žádosti jiného hráče přidat vlastní zprávu a je jim zapovězeno i Global Play.
“Opět zdůrazňujeme a chceme uvést na pravou míru, že se jedná pouze o dočasná omezení, která se ve většině případů vyřeší během jednoho dne, maximálně však mohou trvat až 72 hodin. Týká se to pouze digitálních edicí hry a je to kvůli bezpečnosti samotných hráčů. Názorů hráčů si vážíme a i nadále budeme hledat nejlepší způsoby, jak zajistit všem hráčům co nejlepší zážitek,” píše se na konci tiskového prohlášení Blizzardu.
Na jednu stranu je samozřejmě skvělé, že Blizzard nebere bezpečnost na lehkou váhu a radši hru dost zásadně omezí, než aby riskoval vážné bezpečnostní problémy, rozsypanou herní ekonomiku nebo nedej bože něco ještě horšího. Na druhou stranu je toho už docela hodně. Start hry se těžce nepovedl. Nějaké problémy při launchi asi očekával každý, ale že se potáhnou tak dlouho asi nečekal nikdo. Teď navíc přišly ještě problémy s bezpečností a s opožděnou aktivací hry.
Důvody, kterými Blizzard obhajoval neustálou nutnost připojení byly, na rozdíl třeba od takového Ubisoftu, rozumné a pochopitelné. Teď se ale ukazuje, že by nějaký offline režim vůbec neuškodil. Když ho mohl mít StarCraft II, tak by to u Diabla III snad Blizzard taky přežil. Alespoň na první měsíc by hře prospěl. Doufejme, že se Blizzard poučil a všechny budoucí launche budou už výrazně plynulejší, než tenhle průšvih. Snad.