“Neočekávali jsme, že první skupinky hráčů budou hrát takovou rekordní bleskovou rychlostí. Máme hru, která je na rozdíl od ostatních MMO zábavná i po delší dobu, takže bylo mnohem jednodušší si prostě sednout a hrát a levelovat několik hodin v kuse,” řekl v rozhovoru s GameSpy Daniel Erickson z BioWare. A právě to podle něj způsobilo, že SWTOR měl nejdelší časy kontinuálního hraní ze všech MMORPG v historii.
Průměrná doba jednoho herního sezení se prý pohybovala kolem šesti hodin. Což je na jednu stranu dobře, protože to znamená, že hráče SWTOR bavil, hru si užívali a chtěli ji hrát. Nenudila je. Jenže na druhou stranu to znamenalo, že se spousta hráčů dostala na konec hry strašně rychle a zjistila, že je už nemá u hry moc co držet. S end game obsahem je to ve skoro každém novém MMOčku docela špatné a tak hráči začali utíkat.
Vývojáři měli nějaké odhady, kdy by mohli hráči celou hru proběhnout, ale i ty nejodvážnější predikce padly, když BioWare viděl hráče v akci. Nevím jak vám, ale “nečekali jsme, že to proběhnou tak rychle” mi nepřijde jako dostatečné odůvodnění. Děje se to u každého druhého MMOčka v poslední době a vždycky navíc ještě vyjdou zprávy o tom, jak hráči proběhli nový datadisk k WoWku třeba za jeden den. BioWare tak prostě měli čekat, že to těm nejvíc hardcore hráčům nezabere týdny a měsíce, ale pouhé dny.
Stav hráčské základny Star Wars: The Old Republic bude hodně zajímavé sledovat. BioWare na tiskové konferenci EA oznámili, že do 15. úrovně bude hra po vzoru WoW free to play. Pomůže to nějak? On je celý trh s MMORPG hrami v posledních měsísích zvláštní. WoWko po nedávných pádech už neroste a stagnuje někde okolo deseti milionů, ostatní MMO západního střihu také zrovna nerostou a SWTOR o hráče přichází. A do tohhle ekosystému chce příští rok vstoupit ještě The Elder Scrolls Online, které doufejme že ještě překvapí, protože zatím nevypadá bůh ví jak originálně. Tou dobou už navíc určitě vyjdou Pandy...