BioShock pro PS Vita měl být tahové RPG, ale podle Levina spíš nikdy nevyjde
zdroj: Archiv

BioShock pro PS Vita měl být tahové RPG, ale podle Levina spíš nikdy nevyjde

8. 7. 2014 13:06 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Zřejmě jen málokdo nepřekvapí, že Ken Levine na svém Twitteru zarazil poslední hřebíček do rakve s nápisem „BioShock na PS Vita“. Dodal i důvod, proč je projekt mrtvý - firmy se zkrátka nedohodly. „Naposledy jsem slyšel, že 2K a Sony nedokázaly uzavřít dohodu. V roce 2011 se obě strany tvářily mnohem optimističtěji,“ píše Levine.

Následně dodal, že kdyby bylo na něm, pořád by do toho šel: „ale znáte to, právníci a tak. Pořád mám ale svou Vitu rád.“ Tak to máme černé na bílém.  Opravdu někdo čekal, že po konci Irrational Games budou práce na BioShock pro PS Vita pokračovat?

Mnohem zajímavější ale je, že v Levinově hlavě rozpracovaný BioShock pro PS Vita neměl být střílečkou z pohledu první osoby nebo dokonce přímo portem BioShock Infinite, jak se spekulovalo. Kdepak, mělo jí o strategické RPG. „Měl jsem v hlavě něco jako Final Fantasy Tactics v Rapture před jeho pádem.“ Jako milovníkovi tahových RPG japonského stylu by se mi tedy taková hra líbila!

Jenže Levine je snílek. Je zjevné, že z vysněné hry na PS Vita neexistuje nic, ani jeden obrázek. Vlastně nebyl dopředu určený ani žánr!. Oznámení hry během tiskovky Sony na E3 2011 ve stylu „uděláme BioShock na Vitu, ale připravené zatím nic nemáme“, to už mi přijde z tvůrčího hlediska hodně volnomyšlenkářské. Podle toho to i dopadlo...

Tahové RPG se spoustou postav a plasmidů z Rapture - to zní samozřejmě skvěle, ale zjevně tento nápad nikdy neopustil hlavu Kena Levina. Pokud jde o tahová JRPG, musíme tak nadále čerpat prakticky výhradně japonských zdrojů.

Nejnovější články