Buď my a nebo jejich tvůrci. A mezi všemi tvůrci by měl asi přední místo David Cage, který nás připravuje na to, jak bude jeho chystané Beyond: Two Souls super. Jenže v něčem jsou hry jiné, než filmy. Třeba v délce. Nebo ve scénáři. Pravda, většinou jde o kvalitu (a ta není na straně her), ale tentokrát mluvíme o kvantitě. Tahle hra má totiž mamutí scénář o dvou tisících stran.
Pokud nemáte představu kolik je to oproti filmům, vězte, že by to vydalo tak na čtyři průměrně ukecané snímky. Jo a celý tenhle scénář napsal Cage sám. Pro něj jde prostě o klíčovou součást zážitku. „Naši herci se museli všechny repliky naučit nazpaměť. Ellen Page měla stovky stránek, vydaly by na tři až čtyři filmy“, vysvětluje Cage.
Samozřejmě, že s filmovým pojetím přichází i co největší přiblížení realitě, což zase obstarává motion capture. Na hru ale nebyl použitý nějaký ten tradiční mo-cap. Tomuhle se říká full performance capture a zahrnuje vše. Pohyby těla, pohyby obličejových partií a hlas. Odstraňuje se tak nutnost nahrávat scénu ještě jednou, v dabérské kabině, což dle Cage narušuje celý herecký výkon. Tuhle „zastaralejší“ metodu využil v Heavy Rainu a už se k ní prý nechce vracet.
Jinak ale má Beyond a Heavy Rain hodně společného. Překvapivě i rozpočet, který je prý, i přes použití modernějších technologií, stejný. Pro Cage je ale hlavně důležitý obsah hry. „Ta hra není o paranormálních jevech. Je to o vztahu, vyrůstání a o tom, jak různé momenty vašeho života definují, kým jste. Je to o smrti, o tom, co se jednoho dne stane každému z nás. Je to o emocích, které lidé cítí, jak myslí, jak jednají a jak se smrti bojí – a o tom, co leží na druhém břehu“.