Todd Howard zmínil v únoru tohoto roku během panelové diskuse na DICE, že „ve skutečnosti pracujeme na třech dlouhodobých projektech.“ Detaily si nechal samozřejmě pro sebe, jen potvrdil, že jde o odlišné projekty, než na jaké jsme od Bethesdy zvyklí – jsou velké a bláznivé. Zároveň ale v sobě mají částečně i typickou bethesďáckou náturu.
Hráči na to konto automaticky předpokládali, že jedním z těch tří projektů je právě The Elder Scrolls 6, jejíž vývoj má také prioritu. Realita je však přesně opačná. Přednost má vývoj dvojice non-TES projektů, jak Todd Howard pro IGN potvrdil:
„Kdybychom si sedli a zkusil bych vám vysvětlit, o čem hra je, tak mi odpovíte: 'Zdá se mi, že na něco takového ani nemáte odpovídající technologii. Jak dlouho vývoj potrvá?' Realizovat to, co máme do hry vymyšlené, nám tedy zabere hodně času. Navíc máme ve vývoji dva jiné velké projekty, které jsou větší než cokoli, co jsme kdy udělali. O těch se lidé pravděpodobně dozvědí ještě před Elder Scrolls 6.“
Howard se tedy nezdráhá o Elder Scrolls 6 bavit a naznačuje, že nepůjde jen o hezčí Skyrim, zasazený do jiné části světa. Naopak, plány studia jsou mnohem ambicióznější, protože k jejich realizaci je potřeba i technologický posun. „Máme docela jasnou představu, jak bude hra vypadat. Jen to vyžaduje technologii a čas, které zrovna v této chvíli ne nutně máme“.
Dalším důvodem, proč Elder Scrolls 6 ještě dlouhá léta nevyjde, je nyní již typický přístup Bethesdy oznamovat své hry nedlouho před vydání. Howard doslova říká, že má rád, když je doba mezi oznámení a vydáním hry co nejkratší. Oznámení Elder Scrolls 6 to tedy dále protahuje a fanouškům nezbývá než si užívat třeba bezpočtu modifikací a skvěle vypadajících totálních předělávek, které se chystají, nebo jsou už nyní pro Skyrim či Oblivion k dispozici.