Ben Brode naznačuje, že změny formátů v Hearthstonu nejsou definitivní
zdroj: Archiv

Ben Brode naznačuje, že změny formátů v Hearthstonu nejsou definitivní

9. 2. 2016 14:30 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Když jsem před týdnem vyslovil myšlenku, že vývojářský tým Hearthstonu v čele s Benem Brodem je v oblasti designu CCG her nezkušený a spíše se učí za pochodu, netušil jsem, jak moc mi tuto domněnku Brode potvrdí. V řadě odpovědí na Twitteru a v jednom z rozhovorů de facto potvrdil, že změny související se zavedením prioritního Standard formátu (viz náš obsáhlý článek o změně) jsou spíše pokusem, co se stane, a podle reakce hráčů a metagame zaujmou patřičné kroky.

Je to svým způsobem dobrá zpráva, protože, jak se zdá, tvůrci nemají problém říct, že něco teprve testují. Na druhou stranu to vyvolává otázky, jak moc dopředu mají promyšlené své změny a designové záměry. Díky tomu ovšem možná ještě nemusíme zavrhnout Wild formát jako budoucí semeniště chaosu a nezkrotných komb. Na otázku, zda se nebojí, že Wild formát zanikne, protože noví hráči nebudou mít možnost kupovat balíčky starých setů Bride odpovídá: „Nemyslím si, že to hrozí. Naším cílem je mít z Wild funkční formát. Pokud se tak nebude dít, provedeme potřebné změny.“

I řada dalších odpovědí ohledně obav z přeřazení Wild na druhou kolej končí konstatováním „pokud bude třeba, zasáhneme.“ Teoreticky by tedy mohl být Wild poněkud více moderován, než původní signály z Blizzardu naznačovaly. Na druhou stranu, ve zmíněném rozhovoru zase říká: „Zaměříme se na Standard, abychom si byli jistí, že je vybalancován. U Wildu zaujmeme při balancování poněkud reaktivnější přístup, ale chceme, aby oba formáty byly zábavné. … Při troše štěstí bude vše v pořádku a nebudeme muset moc zasahovat. Určitě ale zasáhneme, když bude třeba.“

zdroj: Archiv

Takže ano, Standard bude prioritním formátem při posuzování metagame, ale Wild snad nebude nechán napospas. Na druhou stranu, vzhledem k tomu, jak konzervativně tým přistupuje k nerfování (aby se pak dvakrát za rok utrhl ze řetězu a zničil kartu do zapomnění) se nedá čekat, že by přišel zásah brzy po objevení drtivých komb ve Wildu. Co se týče dalších témat, zajímavý je přístup k tomu, jak rotovat jednotlivé expanze. Momentálně bude rotace probíhat na základě každoročního přelomu. Blizzard momentálně neuvažuje o tom, že by zavedl rotaci po setu expanzí a nebo pravidelně odrotování nejstarší vždy ve chvíli, kdy vyjde nová expanze. Důvodem je fakt, že by mohlo jít o příliš matoucí prvek pro nové hráče. Nicménw Brode poznamenává, že se uvidí, jak vše bude fungovat a hráčské názory mohou změnit dosavadní rozhodnutí.

Zjevně nulové plány jsou na klasický prvek, který známe z tradičních CCG, reprint klíčových karet z vyrotovaných expanzí. Z Brodeho odpovědí vyplývá, že opět tým tuto možnost vůbec neřešil, ale do budoucna se tohoto nápadu nevzdává. Rozhodně ale případné „reprinty“ nebudou na pořadu dne v nejbližších expanzích. I z toho je celkem zjevné, že Blizzard prostě zkouší půdu, protože, přiznejme si, na poli počítačových CCG je toto terra incognita. Rozhodně v rozsahu hráčské základny, jakého Hearthstone dosáhl. Ne vše, co platí v papírových CCG musí platit v počítačových a naopak.

zdroj: Archiv

Jinak Brode opakuje, že tým jen velmi nerad nerfuje karty a sahá k tomuto kroku velmi zdráhavě. Nicméně, pokud to prý bude třeba, i ve Wildu, k nerfům sáhne. Nejblíže jim jak se zdá jsou ale karty základní sady, což bylo naznačováno už při oznámení zavedení Standardu. Základní sada totiž bude páteří hry, neměnným pilířem, na nějž budou přistavěny opěrné oblouky celé aktuální metagame Standardu. Bude třeba přehodnotit jejich funkčnost – a to jak zda nejsou příliš silné, tak i příliš slabé. V rozhovoru Brode naznačil, že nejaktuálnějším kandidátem na změny je set základních karet pro Druida.

„Rámcově se budeme snažit zajistit, že je Standard dynamicky se měnícím prostředím. Myslím, že se budeme muset podívat na změnu karet Druida. Protože spousta karet v jeho balíčcích pochází ze základní sady, což je v nepoměru oproti ostatním povoláním. Všechna síla Druida pochází ze základní sady a je proto pro nás těžké přicházet s novými kartami, které by pro hráče měly větší atraktivitu, než ty ze základní. Takže se rozhodně budeme muset na karty pro Druida podívat.“

Z obou zdrojů jde prostě vysledovat, že se na jednu stranu Blizzard nebojí změn a na druhou se ani nebude bát tyto změny dále měnit. Jak se to projeví na životaschopnosti Wildu a samotného Standardu, budeme muset počkat společně s tvůrčím týmem. Protože i nejlépe položené plány a základy mají tendenci se hroutit po zkoumavým zrakem tvořivé komunity, která prostě najde díru v designérském plotě velmi rychle.

Nejnovější články