Autor: Levis Publikováno: 19.června 2002 |
![]() ![]() ![]() Zde je zachycen příchod Kate do továrny, kde potkává bizarní roboty, kteří ji budou doprovázet celou hru. Budova je kompletně ovládána roboty, k čemuž Sokal říká následující: „Při tvorbě Valadiléne jsem si bral inspiraci z existujících, vzdálených alpských údolí, kde je spousta lidí stále schopná vytvořit věci pomocí starých praktik a metod. Mezi nimi je ale také spousta hodinářů, kteří mi vnukli ten nápad s továrnou“. ![]() Jak vznikala okouzlující grafika? Celé vizuální zpracování hry je třešnička na dortu Benoîtových představ. Sám o grafice Syberie říká následující: „Musel jsem načrtnout spoustu skic a zrealizovat spoustu nápadů, než jsem svoji představu vtiskl týmu programátorů z Kanady, kteří tehdy trochu postrádali znalost historie umění. I přesto si ale zaslouží všechnu moji věčnost za způsob, kterým mě provedli tvorbou celého projektu. Syberia je tvořena kompletně v Kanadě - trávil jsem tam tehdy zhruba týden v Montrealu každý měsíc a zbytek doma, v Reims, kde jsem pracoval přes internet“. V opuštěné továrně na hračky Kate potkává Oscara, robota schopného mluvit a vyjadřovat emoce - navrhoval ho právě Hans. Stane se jejím spolucestujícím a vrchním sluhou, který ji občas uvrhne do trapné situace svoji povahou a chováním. Oscar je také řidič vlaku, který Kate umožní cestovat do jiných světů. Robot totiž ztratil své nohy a když mu je Kate najde, stane se ji naprosto věrným a oddaným. ![]() ![]() ![]() Obtížnost logických hádanek Stejně jako v jiných adventurách, ani v Syberii nebude chybět spousta logických puzzlů; většinu hry jsou hádanky zaměřeny na roboty a mechanické záhady. Sokal dodává: „Abychom udělali puzzly snadnější pro pochopení, zvolili jsme způsob, kdy máte možnost ihned vidět výsledek, k němuž byste se tou cestou dopracovali. Interface hry je velice intuitivní a hráči mají při hře velikou svobodu, určitě alespoň co se týče volby cest, jimiž budou řešit naše hádanky. Syberia má být určena pro hráče s méně zkušenostmi z hraní adventur, ale když vezmeme v úvahu skutečnost, že já sám jsem ji nedohrál...“ (smích). K obtížnosti hádanek dále Sokal dodává: „Když vyšla moje předchozí hra Amerzone, spousta hardcore hráčů si stěžovalo, že pro ně byla příliš lehká. Na druhou stranu, další tisíce hráčů nás kontaktovali emaily nebo zoufalými telefonáty a ptali se, jak vyřešit ten či onen puzzle. Když bych měl Syberii porovnat s ostatními dnešními adventurami, je trochu těžší; ale rozhodně není tak těžká jako třeba série Myst“. Vyprávění děje pomocí mobilního telefonu ![]() Barrockstadt je druhý svět, do kterého se v průběhu hry podíváme. Její art-deco styl je viděn nejvíce na fiktivní univerzitě umístěné v pohraničí Německa a Rakouska, v době mezi první a druhou světovou válkou. ![]() ![]() ![]() Zvukový doprovod Ve hře není přítomen žádný hudební doprovod, takže zvukovou stránku hry v naší prezentaci hry zatím obstarávaly jenom doprovodné zvuky na pozadí. „Brzy do hry vložíme i soundtrack, ale v této chvíli jsme ještě nestihli pořádně promyslet, jaký by vlastně měl být (rozhovor byl uskutečněn v květnu - pozn.ed.). V tomto ohledu jinak musím souhlasit s ostatními vývojáři: hudba je prvek, který se má do počítačové hry vkládat až jako poslední. Co se týče jednotlivých motivů, už teď mohu slíbit, že se dočkáte třeba Oci Ciorne, populární písničky zpíváné ruskou zpěvačkou“. ![]() Inspirace sovětskou érou Třetím světem je městečko Somkolzgrad, inspirované velkými průmyslovými městy sovětské éry. Město je zřejmě jedna velká ohromná železná budova, používající archaické průmyslové technologie. Sokal k tomuto dodává: „Její design je postaven na modelu ruského stanoviště na odpalování raket. Kate zde potká bývalé piloty, pro které má nyní bohužel vyšší prioritu alkohol, kteří ji i přes jejich závislost pomohou postavit vzducholoď, kterou se ze světa dostane“. Posledním světem je Arabad, tmavá a pustá přímořská stanice. „V tomto případě moje inspirace čerpala z Arty, francouzského kulturního TV kanálu, který natočil několik velice zajímavých reportáží ze Sibiře a východní Evropy obecně. Byl jsem jimi opravdu fascinován. Například, jezero Aral, které ustupuje na míle daleko, nechávajíce za sebou pustý terén podobný měsíční krajině. Je to pravá přírodní katastrofa, kterou jsem vědomě zvolil, aby se objevila i v naší hře“. ![]() ![]() ![]() další obrázky ze hry Syberia najdete v sekci screenshotů Ačkoliv už se hra může ze screenshotů nebo traileru hotová, stále ještě chybí spoustu věcí dodělat. Jak říká sám Sokal: „Je to pro mě nová půda a je na ní spousta věcí nedokončená, stejně jako technologie nejsou tak dokonalé, aby nepotřebovaly překontrolovat a opravit. Počítačové hry jsou novým prostředkem k vyprávění příběhů - měli bychom toho náležitě využít.“ ![]() Stáhněte si: Demo (102 MB), Trailer (8 MB) Související články: Novinky |
Levis připravil: jd |