Aukce ochranné známky
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Uplynulo             zhruba 14 dnů od zahájení internetové             aukce ochranné známky Excalibur a výsledkem je pořád 0 příhozů.             Nemáte zpětně pocit, že ta vyvolávací cena stanovená na 1 190 000             Kč byla přemrštěná? Konzultoval jste její hodnotu s nějakým expertem             nebo jste to prostě jen chtěl zkusit i kvůli zviditelnění?
  Martin Ludvík, vydavatel a majitel ochranné známky Excalibur:             Nejvhodnější okamžik pro příhoz je těsně před koncem aukce, tedy 7.             května ve 13 hod. a něco minut. Povědomí o Excaliburu se budovalo             mnoho let a stále má obrovskou hodnotu, odhaduji více než milion čtenářů,             kteří Excalibur kupovali nebo četli. Excalibur - to je něco podobného,             jako Tatranky, ABC nebo Míša. Taky si spíše koupíte něco, co znáte,             než něco neznámého. Vyvolávací cena je dost nízká, vydražitel získá             prestiž, čtenáře a nebude muset pracně mnoho let budovat novou značku.             Zviditelnit se nechci, protože se bojím lidí.
  Co             jste vlastně za celých těch devět let, kdy časopis nevycházel, dělal             - co vás mezitím živilo a jak se v tomto směru dařilo, i např. v soukromém             životě? Proč jste se k Excaliburu rozhodl vrátit právě teď?
              Když zůstanu u vydávatelské profese, tak jsem nějakou dobu vydával             Nejlepší hry a doposud vydávám Herní výběr. Oba produkty byly hodně             úspěšné a to mi tak trochu navnadilo vrátit se zpět k Excaliburu.             Také mám rozděláno spoustu jiných nevydavatelských a neherních projektů,             které jsou ale v neveřejné fázi, takže k nim vám teď nic bližšího             neřeknu.
  Pokud se ani do 7. května žádný zájemce v aukci nepřihlásí, jaké             další kroky postupně podniknete pro obnovu časopisu vlastními silami?             
              Neprozrazuji své kroky dopředu. Bude jich ale mnoho a spousta z nich             nečekaných. Excalibur bude totiž jiný. A protože bude jiný, tak nemá             smysl popisovat něco, co lidi neznají. I Excalibur web, který bude             tištěnému Excaliburu předcházet, bude jiný.
  Mají potenciální čtenáři důvod věřit, že tentokrát své slovo -             tzn. závazek obnovit vydávání tištěné verze Excaliburu nejpozději             do konce roku 2009 - skutečně dodržíte (narozdíl od nerealizovaných             slibů v minulosti)? 
              Myslím, že čím méně lidí tomu bude věřit, tím větší zájem o Excalibur             to vyvolá a tím větší prodejnost bude mít Excalibur. Slib vydávání             tištěného Excaliburu mnohým hráčům přináší naději. Naději, že tady             konečně bude čtivý a zábavný herní časopis za skvělou cenu a ne předražené             DVD s parodií na časopis.
  Situace na trhu s časopisy
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Vámi             zamýšlený formát nového tištěného Excaliburu (cena 50 Kč, žádná plná             hra, multiplatformní měsíčník) silně připomíná papírové Doupě, resp.             pozdější Next Level. Neukázal vám jejich neúspěch (resp. poměrně rychlý             zánik), že tudy cesta asi nevede? Nebo podle vás Doupě / Next Level             něco dělali zásadně špatně?
              Technické parametry nejsou všechno. Doupě a Next Level měly jednu             drobnou chybu. Nebyly to časopisy. Excalibur bude časopis.
  Podle nezávislého auditu ABC ČR počet na pultech prodaných kusů             časopisu Level v únoru poprvé spadl             pod 10 tisíc kusů, v meziročním srovnání i oproti předešlému měsíci             o 4 tisíce kusů. Pro srovnání, před dvěma lety se ještě držel na 25 tisících. GameStar             skončil, Oficiální             X360 Magazín, Doupě             a Next Level             též, ve světě několik velkých magazínů neminul             stejný osud. Score stále existuje, ale raději není auditováno (odhaduje             se u něj menší odbyt než u Levelu). Mnohé vydavatelské domy se potýkají             s finančními problémy. Před pár dny byl zrušen např. specializovaný             filmový magazín Premiere.             Nepřipadá vám obnovení papírového Excaliburu v této velmi nepřející             době jako čiré bláznovství? 
              Level a Score upadají a prodávají se pouze s DVD za astronomickou             cenu 199 Kč. Za této situace prodat téměř 10.000 ks předraženého Levelu             považuji za velký úspěch. Score na tom bude zhruba obdobně a navíc             k tomu mají ještě pár tisíc předplatitelů. Dohromady asi 25.000 prodaných             kusů po 199 Kč = cca 5 milionu Kč měsíčně. Do toho samozřejmě nepočítám             příjmy z inzerce. Takže stále dost velký trh. Excalibur bude stát             zlomek ceny Score nebo Levelu, kde by již cena neměla hrát významnou             roli při rozhodování koupit - nekoupit. Ostatní herní časopisy skončily,             jak to bude s Levelem nebo Score po příchodu Excalibur ukáže čas.             Obratově pětimilionový trh by pro Excalibur byl úplně dostačující:             při ceně Excaliburu 50 Kč by to znamenalo prodaný náklad 100.000 výtisků,             což je také meta, kterou by chtěl Excalibur dosáhnout.
  Dosud přežily jen české herní časopisy, které přikládají plné hry,             a všeobecně se má za to, že se spousta lidí při koupi rozhoduje právě             dle toho, jakou hru zrovna to které číslo obsahuje. Proč tedy ne plná             hra i u Excaliburu?
              Excalibur dá lidem možnost volby. Volby koupit či nekoupit si za ušetřených             cca 150 Kč jakoukoli hru nebo něco úplně jiného nebo taky vůbec nic.             Pri uvažované maximální ceně Excaliburu 50 Kč ušetří jeho čtenáři             1 800 Kč ročně a to už je docela dost peněz. 
  Kolik prodaných kusů z vysokého počátečního nákladu 40 tisíc kusů             byste u prvního čísla považoval za úspěch? 
              Remitenda (počet neprodaných výtisků) se v současnosti pohybuje u             většiny časopisů na dost vysokém procentu. Ale první Excalibur bude             něco výjímečného a hodně očekávaného, předpokládám dobrý výsledek             nad 30.000 kusů. Bylo by skvělé, kdyby se 100.000 prodaných Excaliburů             měsíčně podařilo dosáhnout do výročí stého Excaliburu.
  Věříte datům Media Projektu o čtenosti každého čísla Score a Levelu,             v nichž je započítáno údajné půjčování kamarádům či spolužákům? Někteří             to vnímají jen jako obalamucení inzerentů...
              Datům Media Projektu celkem věřím, v průzkumu se zjištuje čtenost             a u té nezáleží na tom, jestli byl ten či onen časopis čten pod lavicí             ve škole nebo při čekání u zvěrolékaře.
  Formát časopisu
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Opakujete,             že máme zapomenout na obsahovou strukturu Score nebo Levelu - v čem             tedy přesně bude Excalibur jiný (ona "nová forma časopisu")? 
              Excalibur nebude souborem novinek, preview, recenzí, návodů, kultury             a nudných rozhovorů či disertačních prací. Excalibur bude časopis.
  Je jedním z těch tajemných rozdílů, že Excalibur nebude stát na             recenzích, když vy sám nevěříte, že by tento slohový útvar dokázal             přitáhnout davy čtenářů? Jaké máte pro tento názor podklady a víte             např., že recenze jsou tím zdaleka nejčtenějším obsahem na herních             webech?
              Excalibur recenze zavedl, Excalibur je také zruší. Recenze je jako             vir, který se z Excaliburu rozšířil nejen do tištěných herních časopisů,             ale i na herní weby. Na herních webech mají určité formy recenzí své             opodstatnění (aktuálnost, možnost aktualizací, nekonečné množství             textu a obrázků, videa, odkazy, komentáře čtenářů atp.). Ale v dnešních             papírových časopisech nemají recenze smysl. Samozřejmě hrám se Excalibur             bude věnovat maximálním způsobem, ale ne formou recenzí. 
  Z některých dřívějších prohlášení jsem měl trochu dojem, že by             nový Excalibur snad měl být profilován pro náročnější, intelektuálněji             založené čtenáře, kteří místo běžné informativní recenze chtějí číst             epos nebo tématickou povídku na motivy hry (něco jako rubrika Kavárna             v MF DNES). Bude tomu tak nebo je tato úvaha úplně vedle? Uvědomujete             si případně, že tito hlasití křiklouni tvoří velmi zanedbatelné procento             české herní populace, které vydávání časopisu neuživí?
              Excalibur bude pro všechny. Pro hloupé i chytré, pro mladé i staré,             pro hráče i nehráče, pro muže i ženy. Aby takovým mohl být, musí mít             vysoké nároky na redaktory a autory. Protože pouze profesionálně zpracovyný             obsah může splnit tuto univerzálnost. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Co             dá Excalibur dnešním třicátníkům a čtyřicátníkům, otcům rodin, kteří             si zahrají jednou za čas na konzoli nebo handheldu a mají už jiné             zájmy než hltání sice vtipných, ale jinak nepříliš vypovídajících             "recenzí" o tom, co měl zrovna někdo dobrého k obědu, jako kdysi?             
              Cílit se bude na všechny - Excalibur je zamýšlen jako zbraň hromadného             zaměření. Nebude to jen tištěný časopis, ale také web. Otázka přesně             vystihuje, jaký Excalibur nebude. Excalibur bude úplně opačný, než             je ta otázka. Obsah Excaliburu bude průběžně dolaďován tak, aby byl             výsledek co nejlepší. Teď je před námi půlroční přípravné období.             
  Redakce
              Prozradíte jméno šéfredaktora? Šeptá se o lidech z KulturaKriplu nebo             snad Dave de Sade... můžete to potvrdit nebo vyvrátit? 
              Jméno šéfredaktora nebo šéfredaktorky a dalších redaktorů a redaktorek             podléhá utajení.
  S lidmi z KulturaKriplu jste se prý téměř domluvil již vloni -             proč vám to vlastně tehdy neklaplo?
              Žádná domluvená spolupráce s KK nebyla. Spolupráci jsem sondoval všude             možně a nebyl zveřejněn ani slíben žádný termín vydání, až teď v případě             neprodeje ochranné známky.
  Kolik lidí na plný úvazek bude tvořit redakci a na co hodláte nalákat             externí spolupracovníky, když práce v papírovém médiu (a dvojnásob             s netradičním konceptem) je v některých ohledech složitější než na             webu (recenzenti mívají šibeniční termíny pro hraní&napsání recenze,             novinky zestárnou rychleji, než jsou zalámány, a shánění exkluzivního             obsahu je v domácích podmínkách velice obtížné). Bude mezi autory             i nějaká známá tvář ze současných magazínů nebo navrátilec ze starých             Excalibrů?
              V papírovém Excaliburu recenze ani novinky či preview v klasické podobě             nebudou. V Excaliburu nebude nic žhavě nového, přístup k aktálním             novinkám bude prostřednictvím Excalibur webu. Excalibur bude ten,             kdo si bude vybírat, o čem a jak napíše a ne nikdo jiný. Jakékoliv             snahy o ovlivňování obsahu Excaliburu vydavateli nebo prodejci her             budou Excaliburem trestány. Herní celebrity samozřejmě v Excaliburu             budou v hlavní roli - Excalibur pomalu ani o ničem jiném nebude. Přesné             složení redakce se bude testovat, cílem je menší počet kvalitních             redaktorů, rozhodující bude kvalita. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Můžete             vyloučit existenci scénáře, že by časopis tvořila pouze nadšenecká             redakce / autoři na voluntaristické bázi, kteří píší bez finanční             odměny? (aby se dal udržet v černých číslech)
              Redakci budou tvořit profesionální redaktoři, ale bez nadšení to nepůjde.             Prvnímu číslu Excaliburu bude předcházet půlroční příprava, vymýšlení,             dolaďování. Bude to sice dost náročné, ale zase naprosto neopakovatelné             a vzrušující být u zrodu nového pojetí herního časopisu. 
  Finance
  Kolik peněz máte na investici do znovurozjetí vydávání časopisu             vyčleněno? Na kdy plánujete, že by mohl být v černých číslech, resp.             jak dlouho potrvá start-up fáze a jak dlouho vydržíte dotovat případnou             ztrátu? Budete investorem vy sám nebo více fyzických či právnických             osob? 
              Peněz je vyčlěno dostatečné množství, ale nepočítám s jejich masivním             použitím, jsou jako rezerva. Celý projekt Excalibur mám vymyšlen tak,             aby se v žádném okamžiku nedostal do červených čísel. Start-up bude             sledem krátkých a rychlých kroků, nebude to o mnohamilionové investici.             Osobně mne na Excalibur projektu zajímá hlavně start-up (od nápadu             až do dosažení 100.000 prodaných Excaliburů měsíčně). I on je totiž             plánován jako jedinečný - ne jen samotný Excalibur. Bez legendy s             názvem "Excalibur" by ovšem plánovaný star-up nebyl možný, tam by             se to bez milionových investic neobešlo. www.excaliburblog.cz bude             mít novou část "Excalibur start-up", kde budou postupně zveřejňovány             jednotlivé kroky, výsledky těchto kroků a také finanční bilance projektu.             Bude to naprosto otevřené, ale ne směrem do budoucna. Budoucí kroky             budou striktně tajné. Každý čtenář Excalibur blogu se bude moci zapojit             nejen do diskuse, ale i do Excalibur projektu. I v tom bude Excalibur             jedinečný.
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Kdysi             jste přiznal, že shánění inzerce bylo nejslabším místem vašeho bývalého             vydavatelství. Co se v tomto směru změnilo a v jakých vodách hodláte             inzerenty lovit? Všímáte si, že v ostatních herních časopisech v posledních             měsících standardní placené reklamy ubylo, a nebojíte se tohoto trendu?
              Přijít na způsob, jak zajistit inzerci v dostatečné míře, byl velký             oříšek. Ale konečně je to vyřešeno. Pro inzerenty bude speciální web             se zcela novým pojetím bookování inzerce a k tomu je již vymyšlen             princip reklamní podpory. I zde počítám s rozsáhlým zapojením příznivců             Excaliburu. 
  Povězte nám stručně prosím něco o tom webu Excaliburu: k čemu bude             primárně sloužit, v čem bude jiný a jak ho chcete stihnout rozjet             dříve než tištěnou verzi, když ještě ani nemáte vybranou technologii?
              Technologie, tak to byl také oříšek. Ale díky "strategii černých čísel"             (tedy žádné investice na dluh) se vybírání značně zjednodušilo. Nebude             to tedy web za statisíce. Technické řešení bude na bázi "free" produktů             a i zde očekávám pomoc ze strany příznivců Excaliburu. Podrobnější             informace budou postupně uveřejnovány na Excalibur blogu. Obsah je             ale důležitější, než technogie. Čtenáři nechodí na web kvůli technologii,             ale kvůli obsahu - kvůli tomu, jak je pro ně web užitečný (stejné             je to s časopisem). Excalibur web bude nejdříve takové centrum pro             rozjezd papírového Excaliburu. Jakmile se papírový Excalibur objeví             na scéně, stane se z Excalibur webu jeho doplněk a rozšíření. Určitě             to nebude web, který by měl obsahově konkurovat již zaběhlým webům.             Právě naopak, Excalibur web bude založen na spolupráci jak jednotlivců,             tak webů.
 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
                     Martin Ludvík na Invexu 2000 (c) Zdeněk Polách (děkujeme za svolení               k použití)              Jak byste závěrem reagoval na četné hlasy, že Martin Ludvík je             naivní snílek, který dle nich nepochopil, že 1) se totálně změnila             doba, když papírová média už nemají monopol na informování o hrách,             že 2) bývalí čtenáři Excaliburu odrostli, aniž by je někdo nahradil,             a že 3) spousta věcí kolem Excaliburu je ovlivněna nostalgií, z níž             však nelze žít věčně?
              Budoucnost informací je na internetu. Internet dnes dominuje v počtu             čtenářů, papír zase ve finančním obratu. Tištěný Excalibur bude ještě             spoustu let fungovat jako hlavní herní papírové médium a současně             bude pomáhat zvyšovat návštěvnost Excalibur webu. Obojí je důležité             a obojí se bude vzájemně podporovat: tištěný Excalibur i Excalibur             web. Odrostlí Excalibur čtenáři jsou obrovské plus - jsou v produktivním             věku, mají mnohonásobně větší kupní sílu, než náctiletí. Pro inzerenty             je to skvělá zpráva. A nostalgie - ta se časem zvyšuje. Jakmile papírový             Excalibur vyjde, přechází nostalgie v realitu. A na redakci Excaliburu             bude vytvořit skutečnost takovou, aby si čtenáři koupili i další Excalibur             a pak další a zase další a další a další... 
              Linky: ExcaliburBlog.cz, Internetová             aukce, Archiv             starých Excaliburů, Andrej             Anastasov na Wikipedii
              Související články: Nový             Excalibur bez herních recenzí, Vrecův             komentář
              Další podobné rozhovory: Slavomír             Pavlíček o přechodu JRC pod GAME, NVIDIA o PhysX 1.             a 2.             část, Peter             Molyneux o Fable 2, Cvičitel             o Wii Fit, O             časopisu Next Level, O             českém Oficiálním X360 magu, O             uvedení PS3 na český trh, O             příchodu Wii do ČR, O             českém startu Xboxu 360, Illusion             Softworks o nových hrách, ProGamers             o převratu na GameZone, O             vstupu Electronic Arts do ČR, Petr Vochozka o Mafii 1.část,             2.část,             3.část
  |