Korea: Forgotten Conflict - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Korea: Forgotten Conflict - rozhovor

6. 9. 2003 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Hlavní designér taktické real-time strategie Korea: Forgotten Conflict z brněnských Plastic Reality Technologies nám ochotně odpověděl na dvacítku otázek o této hře často srovnáváné s Commandos.

Autor: Kate
Publikováno: 6.září 2003


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Michal Lekovski, hlavní designér taktické real-time strategie Korea: Forgotten Conflict z dílny brněnských Plastic Reality Technologies a Cenegy nám ochotně odpověděl na dvacítku otázek o této brzy vycházející hře, která bývá občas srovnávána se slavnými Commandos.

Tiscali Games: Můžete se představit našim čtenářům a prozradit něco málo o studiu Plastic Reality Technologies a jeho předchozích projektech?

Michal Lekovski: Plastic Reality Technologies je poměrně mladá společnost, která do světa vývoje počítačových her vstoupila relativně nedávno. Pro Take 2 jsme vyrobili logickou hru Loco Commotion (v některých zemích nazvané Toytrains), která zaznamenala úspěch především v Německu. Hráč měl možnost vyřešit více než 50 logických úrovní plných vláčků a v přiloženém editoru vytvářet úrovně nové. V současné době se na vývoji Korea: Forgotten Conflict podílí 20 lidí plus několik externistů.

Hru vyvíjíte samostatně, ale u předchozího titulu Loco Commotion jste spolupracovali s Illusion Softworks, resp. Take 2. Co bylo důvodem přechodu ke konkurenční Ceneze?

Ve světe běžně dochází k tomu, že vývojářské týmy přecházejí k jiným vydavatelům, přičemž důvodů k takovémuto kroku může být mnoho. Řekněme, že v tomto případě sehrála svoji roli nedůvěra předchozího vydavatele v schopnosti našeho týmu, což koneckonců několikrát zdůraznili i jeho představitelé. Jak můžete dneska sami vidět, nový vydavatel byl v tomto směru mnohem prozíravější.

Proč jste se rozhodli vyvíjet právě 3D taktickou RTS a z jakých důvodů jste vsadili zrovna na téma korejské války?

Taktické hry, kde ovládáte malou skupinu specialistů, kteří se vzájemně doplňují, jsou vděčným žánrem. S oblibou je hrají hráči na celém světě a přitom konkurence v tomto typu her není v těchto dnech nijak velká. Všem se při rozhovoru na toto téma vybaví starší Commandos a pak už nic dalšího, zjednodušeně řečeno. V době, kdy valná většina týmů zpracovává více či méně zdařilé variace na druhou světovou válku, je korejská válka příjemnou variantou, která hráče zcela jistě zaujme. Je to nové prostředí, které se díky letošnímu 50.výročí (1953-2003) od podepsání příměří stává ještě atraktivnějším a zajímavějším.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Můžete nám objasnit zápletku hry Korea: Forgotten Conflict? Kdo a o co v ní vlastně bude soupeřit?

Korejská válka je zásadním konfliktem mezi Západem a Východem a oficiálně je považována za počátek studené války. Podobně jako například Československo i Korea byla zasažena válečnými dohodami mezi Spojenci a Sovětským svazem o tom, „kdo ji osvobodí“. Na konci druhé světové války pak byl výsledek takový, že Korejský poloostrov byl hranicí podél 38. rovnoběžky rozdělen na dvě téměř identické poloviny, v nichž vládl zcela odlišný režim. Sever zabral Stalin a okamžitě zde zavedl komunismus, zatímco druhou polovinu osvobodili Američané.

Stalin se držel zpátky, dokud nevyzkoušel vlastní atomovou bombu, ale jakmile se tak stalo, nechal se poměrně snadno přesvědčit ambiciózním severokorejským vůdcem Kim Ir Senem k útoku na Jih. Zde mezitím proběhly volby a zvítězily demokratické strany, takže vypršela poslední „mírová cesta“, jak proměnit celou Koreu ve „velkolepý komunistický stát“. Vpád komunistických vojsk, oficiálně nazývaný osvobození či vojenská pomoc bratrům, smetl nepřipravenou armádu Jižní Koreje během několika málo týdnů. Například hlavní město Soul padlo pouhé tři dny od zahájení útoku.

Hra začíná v okamžiku, kdy jsou Spojenci zatlačeni do prostoru Pusanského perimetru, na jižním cípu poloostrova. Vystupujete v roli velitele speciálních vojsk OSN, která přichází v poslední chvíli na pomoc Jižní Koreji.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jak moc bude Korea autentická? Pro vývojáře z Česka musí být přece dost náročné tvořit hru z tak exotického a většině lidí neznámého prostředí. Budou mise spíše vymyšlené, nebo založené na skutečných událostech?

Na první pohled se může skutečně zdát, že tento námět je pro české vývojáře příliš obtížný. Když se ale ponoříte do problematiky a začnete dané téma studovat, zjistíte, že to není tak docela pravda. Dokonce se dozvíte i takové zajímavosti, že tehdy do Východního bloku patřící Československo posílalo během korejské války svým „komunistickým bratrům“ humanitární pomoc.

Materiály o korejské válce jsou dnes poměrně dobře dostupné jak v cizích jazycích, tak v češtině. Ve hře dokonce uvidíte i originální filmové záběry z tohoto konfliktu (viz video - pozn.ed.). Mise jsou inspirovány skutečnými událostmi a odehrávají se na reálných místech. Je ale samozřejmé, že bylo nezbytné je upravit pro potřebu hry a příběhu.

Kolik bude mít hra kampaní a do jakých konkrétních lokací se hráč podívá?

Hra bude mít 4 kampaně a 12 opravdu rozlehlých misí, které hráči vystačí nejméně na 40 hodin čistého času hraní. Podíváte se do například do hlavního města Soulu, vylodíte se na ostrově Wolmi a budete operovat v přístavu Inchon. Dostanete se nejen do Koreje, ale také do Číny na letiště An.Tung, odkud nepřátelské letouny kontrolují vzdušný prostor známý jako Alej Migů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Hráč ve hře velí pětičlenné jednotce vojenských specialistů. S kým se v ní přesně setkáme? Půjdou do týmu dosazovat postavy z většího výběru?

Hráč má k dispozici pevně danou základní sestavu, složenou z rangera, snipera, ženisty, Korejce a medičky. Ne vždy je k dispozici celé toto složení a někdy se stane, že hráč dostane do mise příběhem danou postavu, jako je například pilot nebo agent CIA. O tyto postavy nemůže přijít, jinak mise končí neúspěchem. Existuje ještě jiný druh postav a tím jsou takzvaní „spojenci“, na které hráč narazí během mise. Může to být jeden voják, nebo i skupina vojáků, které třeba zachráníte z obklíčení. Pokud se je rozhodnete využít, mohou vám být velmi nápomocni v boji. Pokud bude zabit někdo z těchto spojenců, nic se neděje a hra pokračuje. Během hry tedy můžete ztratit některé členy týmu, ale mohou to být pouze členové „dočasní“. Samozřejmě, že pokud tito spojenci přežijí do konce mise, projeví se to kladně na vašem hodnocení a naopak.

Mohl byste blíže popsat nějakou z misí, která je pro hru nějakým způsobem typická? Jaké úkoly budeme například plnit?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Na tuto otázku nelze dost dobře odpovědět. Úkoly v každé misi se různí, jejich způsob řešení je rovněž odlišný, takže nelze mluvit o nějakém typickém způsobu postupu. Mise jsou navrženy tak, že umožňují variabilní postup jak ve způsobu hraní, tak v pořadí, jakým budete plnit jednotlivé úkoly. Můžete hrát stylem „vyvraždím všechny nepřátele v oblasti“ a nebo „projdu misi tak, že jich pouze několik omráčím“. Prostě každý má možnost zvolit „svůj typický postup“.

Úkolů v misích je spousta. Budete zachraňovat rukojmí nebo naopak unášet důležitého nepřátelského velitele. Budete řídit vlak, potopíte obrovský ropný tanker, vyhodíte do vzduchu gigantickou přehradu nebo se zmocníte nového prototypu nepřátelské stíhačky.

Jaké zbraně a vozidla se ve hře objeví? Čím jste se řídili při jejich výběru a později zpracování?


Zbraně ve hře odpovídají reálným předlohám z tohoto období. Setkáte se s pistolemi, puškami, samopaly i granáty, které používali jak vojáci OSN, tak komunistická armáda. Dostanete například k dispozici pistoli Browning, pušku Mosin Nagant či M1 Garand, nebo ze samopalů M3 Grease Gun a mnoho dalších. Stejně tak budete mít možnost ovládat dobová vozidla, jako džípy, náklaďáky či tanky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jedním z propagačních sloganů vaší hry je i "Everything what Commandos missed is there" (volně přeloženo: "Máme ve hře vše, co chybělo v Commandos"). O jaké prvky konkrétně půjde? V čem má být Korea lepší než Commandos 3, které se dostanou na trh ve stejné době?

Tak především Korea: Forgotten Conflict přináší konečně nové prostředí, novou technologii a rozšiřuje realtimovou část o možnost plánování a koordinování akcí členů komanda. Nabízí nelineární postup v misi a několik způsobů řešení daných úkolů, což logicky sebou nese i vysokou „znovuhratelnost“ hry.

Samotná technologie a fakt, že Korea je na rozdíl od Commandos plně 3D, tyto hry odlišuje především po grafické stránce. V Koreji se nesetkáte se znehodnocováním grafiky při zoomu, máte k dispozici plynulou rotaci a vůbec veškeré vymoženosti grafických akcelerátorů. Korea je pak více simulací prostředí, ve kterém máte splnit úkol, kdežto Commandos spíše „logickou hrou s jedním řešením“, kde musíte postupovat cestou, kterou pro vás tvůrce předem naplánoval.

Obrázek zdroj: tisková zpráva V jakých jiných hrách (kromě Commandos) jste se při vývoji inspirovali?

Nelze říct, že bychom se přímo inspirovali konkrétními hrami, ale řekněme, že pro nás bylo hlavní inspirací „udělat tu nejlepší“. Jako vývojáři musíme mít samozřejmě perfektní přehled o hrách a je jedno, jestli jsou to nejnovější tituly nebo hry staré patnáct, dvacet let. Chtěli jsme udělat dobrou hru a to znamená maximálně využít všech znalostí, které máme.

Série Commandos je velmi dobrá a samozřejmě ji všichni známe, ale nelze říci, že bychom dělali „Commandos v Koreji“. To je naprostý nesmysl. Žánrově spadají Korea i Commandos do jednoho stylu a tím je taktická strategie, kde řídíte malý tým spolupracujících specialistů. Je proto logické, že tyto dvě hry budou srovnávány, i když společných prvků mají ve skutečnosti méně, než-li více.

Co nám můžete prozradit o stylu a pohledech kamery?

Herní plochu vidíte v takové podobě, jak ji prezentují screenshoty. Ve hře pak můžete kamerou volně pohybovat do všech směrů (tedy i nahoru a dolů) a máte k dispozici ještě speciální funkci zoomu, pro přiblížení detailu, který vás zajmá. Rotace kamery je naprosto plynulá jak v interiérech, tak mimo ně.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Bude titul zaměřen spíše na zkušené hráče nebo na začátečníky?

Jak bylo řečeno, systém je velmi pružný a každý si může nastavit laťku, jaká mu vyhovuje. Zkušený hráč se může hlídkám vyhýbat, plížit se, odlákávat je, hledat nejelegantnější způsoby řešení. Hrát hru tak, aniž by zlikvidoval víc nepřátel, než je nezbytně nutné a podobně. Hráč, který chce misi především dohrát a hodnocení je pro něj až na druhém místě, může zvolit „snadnější či přímější postup“. Úplné začátečníky samozřejmě hra v připraveném tutoriálu provede, ukáže jim základní postupy a poradí, jak řešit problémy.

Hra běží na vašem vlastním Typhoon enginu. Jak dlouho jste na něm pracovali a co všechno ve srovnání s dnešní špičkou umí?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pokud je nám známo, žádná hra tohoto typu v současnosti nedisponuje srovnatelnou technologií a kvalitou grafického zpracování jako Korea: Forgotten Conflict. Typhoon engine vyvíjíme již od roku 1998 (dříve jsme mu říkali XReality Engine). Od té doby engine prodělal několik evolučně významných kroků. Současná mutace je optimalizovaná pro zobrazování her strategického typu, kde kamera sleduje převážně horizontální scénu z větší výšky. Co se týče unikátních vlastností, tak za zmínku snad stojí poměrně vysoký počet polygonů, který engine zobrazuje v jednom snímku (až 500000) a plně dynamické stíny vrhané „vším na všechno“.

Jaká bude předpokládaná doporučená konfigurace pro počítač, na kterém Korea bez problémů poběží?

Hru lze bez problémů hrát s poměrně vysokými detaily, v rozlišení 1024x768 na konfiguraci s procesorem kolem 1 GHz, 256 MB RAM a grafickou kartou odpovídající standardu GeForce 3 nebo Radeon 8500. Z hlediska grafiky jsou optimální middle-end a high-end karty s podporou DirectX 9 (Radeon 9500 Pro, Radeon 9700,GeForce FX-5600 Ultra a výše), pro které je renderovací engine primárně vytvořen.

Oficiální doporučená konfigurace je: Windows XP, Pentium 4, 1,5 GHz nebo Athlon 1,5 GHz, 64 MB nVidia GeForce 4 / ATI Radeon 9500 Pro videokarta a 512 MB RAM.

Co nám můžete prozradit o soundtracku ke hře?

Samozřejmě jsme neopomněli tuto velmi důležitou část hry a věnovali jsme jí velkou pozornost. Z oficiálních stránek hry na adrese koreaforgottenconflict.com si můžete v sekci „download“ stáhnou ukázku skladby.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

Plánujete hratelné demo před vydáním samotné hry nebo alespoň později?


Hratelné demo by mělo být k dispozici přibližně v druhé polovině září, tedy několik týdnů před uvedením plné hry na trh.

V jaké fázi se nyní Korea nachází, na čem zrovna pracujete a kdy předpokládáte, že bude hra dokončena?

K dnešnímu dni (22. srpna) se Korea: Forgotten Conflict nachází ve stádiu Beta. Usilovně pracujeme na odstranění posledních chyb, testujeme hru a doděláváme poslední detaily. Hra by měla být hotová přibližně v polovině září, do obchodů se pak dostane během října tohoto roku (aktuální informace hovoří o kompletně české verzi na 24. října - pozn.ed.).

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Je ještě něco, co byste chtěl dodat, popřípadě vzkázat čtenářům Tiscali Games?

Děkujeme všem hráčům za projevený zájem a maily, které nám posílají. Děláme vše proto, aby hra byla na trhu včas a ve kvalitě, která naplní jejich očekávání. Pokud chcete mít nejnovější informace o vývoji hry, sledujte oficiální stránky hry, kde se vše dozvíte.


Stáhněte si: Trailer, ECTS video

Související články: Novinky



Kate
autorce je 18 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games se občas mihne v televizním pořadu GamePage, nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak (všechny články autora)

 
 
Kate

Nejnovější články