zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Pod         trochu podivným jménem Kenn Hoekstra se ukrývá člen týmu Raven Software,         nejen o jeho podílu na hře Soldier of Fortune jsme si povídali v tomto         rozhovoru:
  WOL: Mnozí lidé z herní branže tě už znají, ale jistě         se mezi našimi čtenáři najdou i tací, kteří nikoliv. Můžeš se nám prosím         blíže představit a popsat svou funkci v Raven Software? 
  Kenn: Jmenuji se Kenn Hoekstra a jsem Project Administrator v Raven         Software. Dá se říct, že mám výjimečnou roli v herní branži, protože mám         na starosti vše a zároveň nic :) Jsem takové děvče pro všechno, zařizuji         všechno, na co ostatní nemají čas...
  WOL: Raven Software má na kontě řadu výborných her (Black         Crypt, ShadowCaster, Heretic I & II, Hexen I & II, MageSlayer),         která z nich je podle tebe nejlepší a proč? 
  Kenn: Jsem opravdu pyšný na to, že jsem patřil do týmu, který vytvořil         Heretic II. Ale ze všeho nejvíc mi vyhovovala práce na Soldier Of Fortune,         protože se při tvorbě tohoto AAA titulu sešel opravdu skvělý tým. Co byste         chtěli více? V současné době sklízí Soldier Of Fortune úspěch na všech         frontách, jak od hráčů tak od kritiky, což je pro mě velmi potěšitelné.         
  WOL: Heretic II občas dostává přezdívku: výborná hra,         kterou nikdo nehrál. Podle mého názoru se Heretic II velmi povedl a musí         být opravdu frustrující mít takovou hru, která se moc neprodává. Poučili         jste se v něčem z vývoje Heretica II, abyste udělali Soldier Of Fortune         úspěšnější?
  KENN: Počet prodaných kusů Heretica II byl nedávno předmětem mnoha         diskusí v herní branži. Ačkoliv se nejednalo o milióny, hra se prodávala         celkem dobře a prodej byl po uplynulý rok a půl konzistentní. Vývoj Heretica         II byl pro Raven velkou školou, zlepšily se i vztahy s Activision a na         Soldier Of Fortune to je znát. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      WOL:         Soldier Of Fortune používá Quake 2 engine, spolupracovali jste nějak s         iD Softem? Raven Software použili snad každý herní engine iD Software         od dob Dooma a tak si dokážu představit, že jejich styl programování je         pro vás už důvěrně známý.
  Kenn: S iD Software máme dlouhodobě výborné vztahy - vše je založeno         na vzájemné důvěře a respektu, který máme mezi sebou navzájem. Dokázali         jsme, že umíme vytěžit z technologie od iD Softu maximum a to je kladem         jak pro nás, tak pro ně. Jsou ochotni nám v čemkoliv pomoci, ale tak často         jsme se na ně zase neobraceli, umíme si obvykle poradit sami. Celkovou         spolupráci s iD nejde hodnotit jinak, než na jedničku s hvězdičkou :)
  WOL: Raven Software mají asi dost zkušeností s Quake         2 enginem, protože ho použili v Heretic II a SoF. Když pominu GHOUL systém,         co je podle tebe největší vylepšení enginu ? 
  Kenn: Myslím si, že kromě GHOUL systému je nejlepší věcí dynamické         přehrávání hudby. Většíně lidem se změna hudby podle děje zamlouvá a určitě         to dost přidává na celkové atmosféře. Naši programátoři a lidé z hudebního         oddělení jsou na tento systém velmi hrdí. 
  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      WOL:         GHOUL je podle mého mínění vůbec nejlepší systém poškození různých částí         těla v počítačové hře. Vyskytly se při jeho vytváření nějaké závažné problémy         nebo se dal do hry implementovat stejně jako klasický MOD?
  Kenn: Když vylepšujete už hotovou technologii, tak se         vždycky vyrojí spousta problémů, protože         je to pro každého nová věc a nějaký ten čas zabere, než se s ní naučí         pracovat. GHOUL nebyl jen tak něco, co se přidalo do SOF enginu jako MOD.         Celý engine hry je velmi úzce propojen s GHOUL systémem a v současné době         je velmi těžké měnit něco v herním kódu, aniž byste se nedotkli GHOUL         technologie.
 
 
 pokračování 
  |