Ken Hoekstra o Soldier of Fortune
zdroj: tisková zpráva

Ken Hoekstra o Soldier of Fortune

17. 4. 2000 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Kenn Hoekstra z Raven Software o Soldier of FortuneAutor: DeathStalker & jd Publikováno...


Kenn Hoekstra z Raven Software o Soldier of Fortune

Autor: DeathStalker & jd
Publikováno:
17.dubna 2000


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pod trochu podivným jménem Kenn Hoekstra se ukrývá člen týmu Raven Software, nejen o jeho podílu na hře Soldier of Fortune jsme si povídali v tomto rozhovoru:

WOL: Mnozí lidé z herní branže tě už znají, ale jistě se mezi našimi čtenáři najdou i tací, kteří nikoliv. Můžeš se nám prosím blíže představit a popsat svou funkci v Raven Software?

Kenn: Jmenuji se Kenn Hoekstra a jsem Project Administrator v Raven Software. Dá se říct, že mám výjimečnou roli v herní branži, protože mám na starosti vše a zároveň nic :) Jsem takové děvče pro všechno, zařizuji všechno, na co ostatní nemají čas...

WOL: Raven Software má na kontě řadu výborných her (Black Crypt, ShadowCaster, Heretic I & II, Hexen I & II, MageSlayer), která z nich je podle tebe nejlepší a proč?

Kenn: Jsem opravdu pyšný na to, že jsem patřil do týmu, který vytvořil Heretic II. Ale ze všeho nejvíc mi vyhovovala práce na Soldier Of Fortune, protože se při tvorbě tohoto AAA titulu sešel opravdu skvělý tým. Co byste chtěli více? V současné době sklízí Soldier Of Fortune úspěch na všech frontách, jak od hráčů tak od kritiky, což je pro mě velmi potěšitelné.

WOL: Heretic II občas dostává přezdívku: výborná hra, kterou nikdo nehrál. Podle mého názoru se Heretic II velmi povedl a musí být opravdu frustrující mít takovou hru, která se moc neprodává. Poučili jste se v něčem z vývoje Heretica II, abyste udělali Soldier Of Fortune úspěšnější?

KENN: Počet prodaných kusů Heretica II byl nedávno předmětem mnoha diskusí v herní branži. Ačkoliv se nejednalo o milióny, hra se prodávala celkem dobře a prodej byl po uplynulý rok a půl konzistentní. Vývoj Heretica II byl pro Raven velkou školou, zlepšily se i vztahy s Activision a na Soldier Of Fortune to je znát.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva WOL: Soldier Of Fortune používá Quake 2 engine, spolupracovali jste nějak s iD Softem? Raven Software použili snad každý herní engine iD Software od dob Dooma a tak si dokážu představit, že jejich styl programování je pro vás už důvěrně známý.

Kenn: S iD Software máme dlouhodobě výborné vztahy - vše je založeno na vzájemné důvěře a respektu, který máme mezi sebou navzájem. Dokázali jsme, že umíme vytěžit z technologie od iD Softu maximum a to je kladem jak pro nás, tak pro ně. Jsou ochotni nám v čemkoliv pomoci, ale tak často jsme se na ně zase neobraceli, umíme si obvykle poradit sami. Celkovou spolupráci s iD nejde hodnotit jinak, než na jedničku s hvězdičkou :)

WOL: Raven Software mají asi dost zkušeností s Quake 2 enginem, protože ho použili v Heretic II a SoF. Když pominu GHOUL systém, co je podle tebe největší vylepšení enginu ?

Kenn: Myslím si, že kromě GHOUL systému je nejlepší věcí dynamické přehrávání hudby. Většíně lidem se změna hudby podle děje zamlouvá a určitě to dost přidává na celkové atmosféře. Naši programátoři a lidé z hudebního oddělení jsou na tento systém velmi hrdí.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva WOL: GHOUL je podle mého mínění vůbec nejlepší systém poškození různých částí těla v počítačové hře. Vyskytly se při jeho vytváření nějaké závažné problémy nebo se dal do hry implementovat stejně jako klasický MOD?

Kenn: Když vylepšujete už hotovou technologii, tak
se vždycky vyrojí spousta problémů, protože je to pro každého nová věc a nějaký ten čas zabere, než se s ní naučí pracovat. GHOUL nebyl jen tak něco, co se přidalo do SOF enginu jako MOD. Celý engine hry je velmi úzce propojen s GHOUL systémem a v současné době je velmi těžké měnit něco v herním kódu, aniž byste se nedotkli GHOUL technologie.

pokračování



Nejnovější články