Highland Warriors - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Highland Warriors - rozhovor

7. 8. 2002 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Povídali jsem si s Andy Mansonem ze společnosti Data Becker o jejich chystané 3D real-time strategii s názvem Highland Warriors, která se podobně jako film Statečné srdce zabývá historií Anglie a Skotska.

Autor: Korgull
Publikováno: 7.srpna 2002


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Povedlo se nám zprostředkovat rozhovor s Andym Mansonem, produkt manažerem německé společnosti DATA BECKER Corp., která připravuje velice zajímavou historickou 3D real-time strategii s názvem Highland Warriors.

Tiscali Games: Mohl byste se našim čtenářům představit a tak trochu je seznámit i s tím, co máte společného právě s projektem Highland Warriors? Také by nás zajímalo, na čem jste pracoval předtím, a zda se v současnosti vedle Highland Warriors podílíte i na něčem jiném.

Jmenuji se Andy Manson a ve společnosti DATA BECKER Corp. pracuji na pozici produkt manažera. Na Highland Warriors pracuji něco málo přes rok a zároveň se nyní zabývám dalšími tituly, jako je např. America II.

Jelikož se dnešní interview týká připravované strategie Highland Warriors, můžete nám říci neco bližšího o vývojovém týmu, jehož zásluhou hra vzniká?


Hra je vyvíjená německou společností Soft Enterprises. Je to firma, která se v herním průmyslu pohybuje už více než 10 let a dokonce má na svědomí úplně první first-person střílečku na německém trhu. Tým zabývající se Highland Warriors čítá okolo 30 lidí.

Co vás vedlo k vytvoření hry zasazené do období velkých sporů mezi skotskými klany a Anglií, od vzniku Skotska v roce 843 n.l. až po bitvy pod vedením Williama Wallace ve 14. století?

Pokud jste se někdy zabývali britskou historií nebo alespoň viděli nějaký ten film z daného období (Statečné srdce), musela na vás tato doba také zapůsobit. Měli jsme prostě pocit, že takové téma ještě nebylo v herním světě dostatečně vyobrazeno a doufáme, že se nám podaří dát hráčům šanci zahrát si to, o čem doposud mohli pouze číst, anebo co zatím mohli vidět pouze na obrazovce.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Co nám můžete prozradit o příběhu Highland Warriors?

Hra vás provede čtyřmi hlavními úseky dávné skotské historie. Svou cestu začnete jako člen klanu MacKayů a pokusíte se o sjednocení rozpolceného Skotska pod jednu vlajku. V další kampani se hráč stane Angličanem a bude bojovat za podrobení Skotska Anglii. Bude následovat kampaň s Williamem Wallacem, vůdcem kameronských klanů, kde půjde o vyburcování skotské revoluce. Nakonec hráči ovládnou klan MacDonaldů a spolu s Robertem the Brucem konečně sjednotí Skotsko pod jednu korunu. Více se o středověké skotské historii můžete dočíst na www.highlandwarriors.com.


Bude příběh hlavní hnací silou hry anebo je to pouze vedlejší podkreslující záležitost?


To záleží na hráčích samotných. Highland Warriors si můžete zahrát v single-player módu, skirmishi i multiplayeru přes "Gamespy Arcade". Příběh samozřejmě umocňuje hráčův zážitek, ale pokud hráč dává přednost přímé akci, může se rovnou přepnout do single nebo multi-player skirmish hry.

Není třeba asi připomínat, že vyvinout skutečně dobrou hru pro současný trh, není zrovna jednoduchá záležitost. Čím by měli být Highland Warriors tak výjimeční oproti jiným dnešním RTS?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hned v několika věcech. Ale z čeho jsem já osobně nejvíce nadšený, je nová úroveň detailů, kterou Highland Warriors do svého žánru přinesou. Mým nejoblíbenějším žánrem zůstávají RTS, ale hry, které se mohou pyšnit těmi nejúžasnějšími detaily, jsou first-person střílečky. A to je to, oč nám v Highland Warriors jde - přinést do RTS žánru takový stupeň detailů, s jakým jste se mohli setkat pouze u FPS. Texturový engine, který využívá Highland Warriors, umožňuje videokartám dynamicky renderovat textury povrchu země i vody, takže výsledkem je vysoce realistické prostředí, a to bez použití běžných dlaždicových textur.

Kromě toho bude hra ještě obsahovat komplexní systém zkušeností, který dokáže rozpoznat silnějšího vojáka od těch ostatních a také to, kdy je třeba vycouvat ze zuřící bitvy, aby se již opotřebovaná bojující skupina zachránila. Tento systém je aplikován rovněž na řemeslníky ad. Hráči tak budou schopni zvyšovat úroveň dovedností různých postav během opakování určitého úkolu. Např.: pokud necháte dřevorubce dost dlouho dobývat dřevo, stane se z něj mistr svého řemesla a další jeho práce bude podstatně efektivnější, na druhé straně se však tato postavička stane méně schopnou přijmout nějakou jinou odbornost ve všech dalších povinnostech, které jí zadáte.

Hra má také zcela přizpůsobitelný interface. Tlačítka, která nebudete potřebovat, můžete jednoduše vyjmout anebo libovolně na obrazovce přemístit.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Zaměřili jste se při tvorbě hry na nějakou konkrétní skupinu hráčů, anebo si myslíte, že si Highland Warriors oblíbí jak hardcore fanoušci RTS, tak i ti příležitostní?

Hra Highland Warriors je rozhodně určena pro obě tyto skupiny. Pro začátečníky bude mít hra připravený tutorial a hardcore hráče doufáme potěší počátečních 30 single-player misí, možnost online hry a úplný editor map. Hru navíc budete moci přehrávat tolikrát, kolikrát se vám zlíbí a dokud vás její téměř neomezená variabilita neomrzí.

Jaký engine používáte při tvorbě Highland Warriors?

Engine, na němž je hra postavena, se nazývá ATLAS a je vyroben přímo pro tuto hru společností Soft Enterprises.

V tiskovém prohlášení oznamujícím vývoj Highland Warriors stálo, že herní umělá inteligence umožní postavičkám zcela přirozený pohyb a jednání. Je to skutečně možné? Mohl byste nám tuto vlastnost přiblížit?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jednou z nejvíce frustrujících věcí novogeneračních her je právě AI (umělá inteligence). Zklamání navíc roste vždy, když se hráč zastaví a zeptá, proč ta hra tolik zpomalila. U RTS jde především o to, aby jednotka byla schopná nalézt optimální cestu k nějakému místu, které jí hráč zadal. V Highland Warriors jsme se této otázce velmi věnovali a stálo nás hodně práce, než jsme dosáhli kýženého přirozeného pohybu. Když se bude jednotka muset přemístit na určité místo, zvolí si tu nejsprávnější cestu - samozřejmě tak, aby nedošla pokud možno žádné újmy.

Takže řekněme například, že naše jednotka bude stát před nějakým kopcem a hráč ji potřebuje dostat na druhou stranu. Jednotka bude vědět, jestli se rychleji na svou pozici dostane chůzí přes kopec anebo okolo něj. Co na této vlastnosti mám ze všeho nejraději já, je to, že pokud se v cestě náhodou vyskytnou nějací nepřátelé, jednotka se jim prostě vyhne. Tedy v případě, že tedy není nastavena v agresivním nebo útočném módu.

Stalo se už při vývoji této hry, že jste chtěli něco nějak udělat, ale ono to nešlo např. kvůli designu nebo něčemu jinému?

Už se téměř blížíme fázi beta a samozřejmě už máme vytvořen takový svět, jaký jsme dosud plánovali. Pro mě je však velmi důležité vydat hru v čas. I když vydání nedokončené hry nepřipadá v úvahu, věřím, že o té doby, co jsme hráčskému publiku sdělili termín vydání, je naší povinností svůj závazek splnit. Takže jsem velmi opatrný co se týče slibů ohledně vlastností Highland Warriors, dokud si nebudu úplně jistý, že je finální hra bude skutečně obsahovat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jaký druh misí bude součástí single-playeru a kolik levelů si vůbec budeme moci celkově zahrát?

Pro single-player máme připraveno 30 misí rozdělených do tří klanů. Mise budou obsahovat několik různých typů úkolů. V některých tak budete muset např. udržet své území nedotčené po daný časový úsek, v jiných zase půjde o zničení všech nepřátelských jednotek a budov apod.

A co multiplayer? Jaké nás čekají možnosti v této oblasti? Jak bude podpora Gamespy v Highland Warriors implementována?

Highland Warriors si budete moci zahrát buď přes LAN nebo přes prográmek Gamespy Arcade. Jedna mapa přitom pojme až 8 hráčů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jednou z nejdůležitějších věcí je interface neboli herní rozhraní, obzvlášť v 3D RTS žánru. Jak jste si poradili s tímto problémem?

Highland Warriors má v tomto ohledu dvě důležité výhody. Tou první je, že hráč bude mít možnost si svůj interface přizpůsobit dle svých požadavků. Jednotlivá tlačítka budou moci být vyjmuta nebo přesunuta tak, jak si hráč bude přát. Další výhodou je to, že Highland Warriors je vybaven lokátorem jednotek. Jednoduchým stisknutím tlačítka myši tak můžete získat naprostý přehled nad všemi svými jednotkami a sledovat, čím se právě zabývají. To platí jak pro civilní, tak pro vojenské jednotky a také budovy. Když tak např. budete nutně potřebovat "mistra stavitele", který by co nejrychleji vztyčil obranou věž, stačí několikrát kliknout a vaše postavička bude zaúkolována.

Jak jste nyní se svým dílem daleko a kdy bychom se s Highland Warriors mohli setkat v obchodech?

Doufáme, že plná verze hry se objeví na pultech obchodů do konce tohoto roku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky ze hry Highland Warriors najdete v sekci screenshotů

Máte v plánu vypustit také hratelné demo?

Veřejné demo bychom měli mít hotové už nyní v srpnu. Vedle toho máme v plánu další zajímavosti jako trailery a teasery, které se objeví ještě předtím, než vyjde plná hra.

Máte v plánu portovat Highland Warriors také na Xbox, GameCube nebo Playstation?

Zatím ne. Konzole a RTS hry se nikdy příliš dobře neslučovaly. Jak jste si mohli všimnout, interface hry je extrémně důležitý a na konzolích bohužel není možné využívat techniky point&click.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Děkujeme za váš čas a odpovědi na otázky. Máte na srdci ale přeci ještě něco, s čím byste chtěl naše čtenáře seznámit?

To, co mě na hře nejvíce zaujalo, je právě její realističnost. Měl jsem možnost zúčastnit se květnové výstavy E3, jsem také hráč a neviděl jsem tam nic takového jako Highland Warriors. Věřím, že se tato hra posune RTS žánr na pomyslném žebříčku o více než jeden stupínek výše, což je vždy dobrá zpráva pro všechny hráče.

Související články: Novinky

 
Korgull
připravil: jd


 
 

Nejnovější články