El Matador - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

El Matador - rozhovor

7. 9. 2004 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

S Michaelem Lekovskim z brněnského vývojářského týmu Plastic Reality Technologies jsme si povídali o tom, co všechno můžete očekávat od chystané third-person akce El Matador zasazené do prostředí Střední a Jižní Ameriky.

Autor: Dyler
Publikováno: 7.září 2004


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Na otázky o chystané third-person akci El Matador odpovídal Michael Lekovski z brněnského vývojářského týmu Plastic Reality Technologies.

Co to znamená, když se řekne El Matador? Jak jste přišli na tento název?

El Matador znamená zabiják, bojovník, někdo, před kým je třeba mít respekt. Přišel s tím náš designér a myslíme, že to dobře vystihuje rysy hlavního hrdiny hry. Koneckonců mu tuhle přezdívku dají jeho protivníci a budou k tomu mít dobrý důvod.

Co nám můžete říct o příběhu?

Něco už jsme sice prozradili v minulém rozhovoru, ale proč ne. Hlavním hrdinou je agent protidrogové organizace DEA, který se dostane do krvavého střetu s latinskoamerickou narkomafií. Ta má na svědomí smrt jeho bratra, takže vedle toho, že pracuje pro DEA, má ještě osobní motivaci pro vyřízení svých účtů. Ovšem kartel obchodníků s kokainem je příliš mocným protivníkem a jím ovládaní zabijáci Sicarios neznají slitování. Záleží na vás, jak se s nimi vypořádáte a jestli zvrátíte misky vah ve váš prospěch.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
exkluzivní obrázky

V poslední době se se stealth-akcemi roztrhl pytel. Thief: Deadly Shadows, série Splinter Cell nebo česká hra Cold War. Čím se bude El Matador odlišovat od konkurence?

El Matador je taktická akce se stealth prvky. To znamená, že taktický boj a akce tady bude zastoupeny v mnohem vyšší míře než ve zmíněných titulech. Sicarios mají přísnou hierarchii, stejně jako celá narkomafie. Nejvyšší bossové a narkobaroni mají své pobočníky a ti zase ovládají šéfy jednotlivých gangů. Mezi gangy panuje silný konkurenční boj a jsou ochotni udělat cokoli, aby v něm zvítězili. Celou tuto hierarchii jsme převedli do hry.

Nepřítel využívá výhod prostředí a navzájem se kryje. Zatímco vy jste vázáni jedním dotěrným střelcem, dva jiní se vám pokusí dostat do zad a podobně. V El Matador budete bojovat se skutečným protivníkem, který myslí jako skutečný zabiják a samozřejmě se můžete dostat i do střetu s vyššími bossy.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Scénář toho, s čím se člověk během hry setká, má záviset na způsobu hraní a má se měnit podle aktuální situace. Máte nějaký názorný příklad?

Způsobem hraní ovlivníte pouze to, jak překonáte danou situaci. Pokud někomu vyhovuje přímý boj, má ho mít a naopak, když vám po předchozí přestřelce dojde munice, můžete se protivníkovi nepozorovaně vyhnout. Samotné jádro příběhu jako takové neovlivníte, přestože možnost volby zde existovat bude, ale to až v samotném závěru. Z toho plyne, že El Matador má více než jeden konec.

Hra je vyvíjena primárně pouze na PC, nebo počítáte i s portem na konzole? A když už jsme u toho, jak vlastně vidíte souboj PC vs. konzole?

Hra je souběžně vyvíjena pro PC a Microsoft X-Box, takže se mohou těšit i majitelé této konzole. Jinak náš postoj k válce platforem je vcelku neutrální. Jsme jako výrobci paliva, kteří se snaží dát zákazníkovi to nejlepší a neřeší, jaké auto vlastní. Důležitá je radost z jízdy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
exkluzivní obrázky

El Matador běží na engine Typhoon 2 - umožňuje nějaké specialitky oproti konkurenčním technologiím? Za rok, kdy má hra vyjít, už budou technologie zase o krok dál...

Buďte bez obav. Technologicky zvládá Typhoon všechny vymoženosti grafických karet poslední generace a je srovnatelný se světovou špičkou. Nemá cenu zacházet do technických detailů. Stačí říci, že grafika bude vynikající, je zde přítomnost kompletního fyzikálního modelu, metaanimací postav a obličejů nebo vlivy materiálů jak pro pohyb, tak pro dopady střel jak po stránce akustické, tak i vizuální. Koneckonců předpokládáme, že nedávno uvolněné ukázky vás o kvalitách engine přesvědčily.

Podle prvních screenshotů to vypadalo, že jste se zčásti nechali inspirovat sériemi Grand Theft Auto nebo Driver. Můžeme se těšit na nějakou spojitost s těmito hrami, například svobodným pohybem po městě?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hra se odehrává převážně ve městě, ale nejedná se o žádné GTA. Taktickou akci nelze převést na simulaci celého města - alespoň zatím - takže se v našem případě jedná o vybrané lokace, kde se děj příběhu odehrává. Vycházejte z toho, že El Matador má nejblíže k filmovému thrilleru převedenému na vaše obrazovky.

Plánujete lokalizací El Matadoru do češtiny?

Cenega Publishing počítá s kompletní českou lokalizací hry.

Váš předchozí projekt, Korea: Forgotten Conflict, byl ve světě přijat s mírnými rozpaky. Proč myslíte, že tomu tak bylo?

Korea je dobrá hra, která obstála v konkurenci podobných her a umožnila nám ukázat, že umíme odvést kvalitní práci. Nebýt toho, nebyl by ani El Matador. Korea byla hodnocena hráči i médii nadprůměrně, ale očekávat, že bude světovým trhákem, by bylo asi trochu naivní. Vystoupat na pomyslný vrchol není snadné, ale s každým dalším krokem se k němu blížíme.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

Jak to vypadá s vašimi ostatními projekty? Pokud se rýsuje něco dalšího na obzoru, můžete prozradit, o jaký žánr se bude tentokrát jednat?

Máme několik rozpracovaných témat, která je potřeba dotáhnout do konečné podoby. Předpokládáme, že koncem tohoto roku už budeme mít jasno a začneme s přípravami.

Chcete něco vzkázat našim čtenářům na závěr?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Děkujeme všem za projevenou přízeň a ohlasy. Mile nás překvapilo zprovoznění první fansite hry, kterou najdete zde. Oficiální stránky El Matador jsou pak na adrese www.elmatador-game.com.

Stáhněte si: E3 trailer

Související články: Novinky, Rozhovor s Plastic Reality Technologies

Dyler
autor je redaktorem magazínu GameCentrum.net

 
 

Nejnovější články