Blitzkrieg II - rozhovor
zdroj: Archiv

Blitzkrieg II - rozhovor

24. 4. 2004 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Zaujala vás válečná strategie Blitzkrieg? Pokud ano, přečtěte si následující rozhovor, který se týká jejího pokračování. Na spoustu všetečných otázek odpovídala tisková manažerka vývojářů z Nival Interactive.

Autor: Korgull
Publikováno: 24. dubna 2004

Zvětšit zdroj: Archiv

Zaujala vás válečná strategie Blitzkrieg? Pokud ano, pak se již asi nemůžete dočkat jejího pokračování - Blitzkrieg II, které společnost Nival Interactive usilovně připravuje. Zajímají-li vás podrobnosti o této hře, přečtěte si následující rozhovor. Na otázky odpovídala tisková manažerka společnosti Nival Interactive - Larisa Baklanova.

Představte se nám trochu a řekněte našim čtenářům, jaká je vaše pozice na projektu Blitzkrieg II?

Jmenuji se Larisa Baklanova a jsem tiskovou manažerkou společnosti Nival Interactive. Pracuji s týmem Nival už tak dlouho, kam sahají mé vzpomínky :) Přestože nejsem programátorem nebo designérem hry, moje role ohledně projektu je také velmi důležitá. Zajišťuji, aby se všechny nápady a ohlasy od našich hráčů dostaly bez problémů k týmu pracujícímu na projektu, totiž že v zastoupení těchto zanícených lidiček zůstávám ve styku s vámi.

Můžete nám nový titul trochu přiblížit?

Tak jako v původní hře, děj se odehrává během 2. světové války. Blitzkrieg II je založen na skutečných událostech a většina jeho misí znázorňuje skutečné bitvy. Hráč může bojovat za čtyři různé země (Německo, Velká Británie, Sovětský svaz a USA) ve čtyřech různých kampaních, které pokrývají všechna dějiště války.

Snažíme se dát hráčům maximální strategickou volnost. V Blitzkrieg II bude úspěšné dokončení mise ovlivňovat vaše další bitvy a podniky, což například znamená, že eliminování nebo ukořistění nepřátelského letiště, hráčům poskytne možnost povolat leteckou podporu a další výhody. Dále stojí za zmínku i větší rozmanitost jednotek a možnost zažádat si o pozemní posily.

zdroj: Archiv zdroj: Archiv zdroj: Archiv

Blitzkrieg II prezentuje také některé skutečné historické hrdiny, kteří se hry zúčastní buď jako velice zkušené jednotky, anebo navýší bojové schopnosti vaší armády.

Úplně nový 3D engine hru pozdvihne nejen co do vzhledu, ale také co do hratelnosti. Hráči budou moci mezi sebou bojovat prostřednictvím samostatného multiplayerového serveru i na lokální síti.

Jsou zde ještě i další nové nápady, co do hry zařadit. Některé z nich budou odhaleny v dalších odpovědích na otázky, jiné jsou pro tuto chvíli ještě tajné, takže vás jimi překvapíme později :)

Byli jste spokojeni s reakcemi na původní hru?

Ano, byli. Blitzkrieg se dočkal velmi dobrých hodnocení v recenzích po celém světě. V různých zemích se vytvořili komunity hráčů. Avšak hodně hráčů se také ptalo po větších taktických možnostech, více 3D, větší rozmanitosti jednotek, dalších bojištích, a také po lepším multiplayeru. Všechny tyto návrhy jsme vzali v úvahu. Dokonce jsme nakonec zjistili, že naprosto splývají s našimi představami o pokračování. To ale není nic divného, vzhledem k tomu, že my tady na Nivalu patříme mezi ostřílené hráče :)

Jaké největší změny co do hratelnosti Blitzkrieg II postihly?

Jednou z největších změn v hratelnosti Blitzkrieg II je to, že každá mise obsahuje primární a sekundární úkoly, které jsou pro poskytnutí neomezených strategických možností propojené s dalšími misemi. Hráč si nyní může vybrat, jaký typ posil bude chtít a kdy, což závisí nejen na jeho akci v dané misi, ale také na úspěchu v předchozích misích kampaně. De facto, zkušenosti z předchozích misí znamenají pro hru hodně: hráč si za svůj úspěch vyslouží povýšení (které mu dovolí použít více jednotek v dalších misích). Stejně jako v původní hře, jednotky získají zkušenosti a upgrady na základě toho, jak je hráč používá. Nyní však dostanou se zkušenostmi mnohem více schopností. To hráče donutí více přemýšlet nad každým taktickým tahem. Bude si více cenit veteránů a snažit se je neztratit v nepříznivých soubojích.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Také jsme do hry přidali více prvků RPG. Objeví se zde tentokrát skuteční historičtí vůdcové (řekněme např., Peter Churchill) a také některé skutečné elitní jednotky (USA 101 Airborne Division, Commandos atd.), které hráč bude moci využít v určitých misích. Některé z těchto speciálních jednotek jsou součástí bonusu za úspěch na bojišti. V Blitzkriegu bude docházet také k bitvám na pobřeží. Budete proto pro své účely moci použít i zbraně na spřátelených lodích.

Budou hráči v Blitzkrieg II moci stavět jednotky?

Možnost budovat jednotky je zajímavým prvkem, ale v Blitzkriegu by to narušilo původní koncept. Jednou z hlavních věcí, které Blitzkrieg II přejal z původní hry, je její historická autentičnost. Ve SKUTEČNÉ válce důstojníci nemohli jen tak "ze vzduchu" vyčarovat více tanků, aby porazili nepřítele. Museli si poradit s určitými jednotkami a vybavením, které právě měli. To je také to, proč některé z nich nazýváme velkými stratégy! Nicméně, Blitzkrieg II bude nadále hráčům poskytovat některé další prostředky: budou si moci zavolat pro posily, jejichž množství a pozice jsou proměnné. Takže by se dalo říci, že jsme strategickou stránku hry prohloubili, ale stále jsme hru udrželi v rámci historické správnosti. Kromě toho, domnívám se, že by ženci v Blitzkriegu vypadali poněkud legračně :)

Jaké bojové jednotky můžeme očekávat?

Samozřejmě většina jednotek představená v původní hře ožije i v tomto pokračování, třebaže se objeví i některé nové věci: lodě, motorové čluny, nové typy infanterie, hrdinové (což jsou ve skutečnosti specifické jednotky z mnoha výhodami), nové tanky a modifikace dělostřeleckých jednotek, které předtím ještě nebyly pokryty. Všeho všudy zde bude přes 300 různých jednotek, včetně amerických i japonských, a také 60 typů vojáků. Měla bych také zmínit, že některé z původní jednotek mají pozměněné vlastnosti, některé mají dokonce nějaké navíc: například technici nyní umí stavět bunkry. Letadla mohou dělat nejrůznější manévry a ostré otočky, téměř jako v leteckých simulátorech, takže by letecké souboje měly vypadat fakt dobře! :)

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Můžete nám trochu více přiblížit výše zmíněné hrdiny?

Jsou to slavné osobnosti a vojevůdci 2. světové války, jako Pokryshkin, Peter Churchill, Michael Wittmann a další. Všichni tito vůdcové jsou jednotkami s nějakými speciálními kvalitami, které jsou založeny na skutečných událostech (jako téměř všechno v Blitzkrieg II! :) Například, Peter Churchill bude moci být oděn v nepřátelských uniformách, procházet se za nepřátelskou linií a donášet hráči důležité informace. Nepřátelé budou mít také své skutečné generály proslulé pro jejich strategické nadání, takže pozor! :)

Jaká vylepšení v umělé inteligenci budeme moci v Blitzkrieg II vidět?

Blitzkrieg rozhodně bude po stránce AI vylepšen. Nepřátelští generálové budou jednat o dost tvrději a chytřeji. Budou moci povolávat posily, vybírat si typy jednotek podle toho, jaké máte vy. Zrevidován má být systém reakcí jednotek a také navádění (pathfinding). Nepochybně během vývoje vyvstanou ještě nějaké další záležitosti, proto koncept AI nebyl kvůli pozdější implementaci do hry "zmrazen". Řekněme jen asi tolik, že nebudete muset plýtvat své význačné strategické nadání na bezvýznamné prkotiny...

Dokážete říci, co bylo nejtěžší částí při tvorbě hry jako je tato? Byla to právě ta část s AI?

Považujeme všechny aspekty hry za stejně důležité a věnujeme velkou pozornost všem z nich. AI je určitě velmi významná pro tento žánr (to je jasné), ale chtěla bych říci, že tou nejtěžší věcí při vývoji je dát všechny ty kousky dohromady v rámci jednoho víceúrovňového, hlubokého a poutavého konceptu. V důsledku toho může být hra srovnána s něčím živým a jako její tvůrci uděláme vše proto, aby byla zdravá, schopná a přizpůsobivá :) Když je totiž hra přizpůsobivá, znamená to, že má dobrou hratelnost, což spočívá v každém jejím prvku: grafice, příběhu, animacích, modelech, jednotkách, AI, interface, hudbě a tak dále. Zaručeně vyrobíme dobrou hru :)

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Budou oproti předchozí hře nějak vylepšeny efekty, interface a navádění (pathfinding)? Pokud ano, jak?

Vylepšeny budou všechny tyto části. Nyní máme pro jednotky, objekty a efekty počasí více animací. Například, aby zhroucení mostů a budov vypadalo skutečně oslnivě, budou mít tyto objekty několik stupňů destrukce :) Bude zde mnoho typů animací pro smrt, pohyby, příliv a odliv moře, tok řeky, animované exploze a mnoho dalšího. Začlenili jsme různé denní doby, takže se budou mise odehrávat také v noci, za úsvitu nebo při soumraku. Aby se hra ještě více přiblížila realitě, budou přidány i další detaily.

Pokud jde o grafickou stránku, všechno to bude ve 3D. Co se týče interface, ten bude vylepšen tak, aby byl ergonomičtější a snadno použitelný. A konečně ve věci navádění (pathfinding), také tomu budeme věnovat pozornost. Rozumějte, i když se jedna samotná jednotka přemístila na místo určení bez problémů, kdyby jich bylo více, mohlo by to někdy vést k "dopravní zácpě". Tyto jednotky budou vlastně vypočítávat nejkratší a nejrychlejší cestu na místo určení. Jednou z dalších funkcí vztahujících se k navádějí je i to, že se formace jednotek budou pohybovat stejně rychle (řekněme, že tanky zpomalí, aby nepředběhly pěchotu). Když si to bude hráč přát, formace a jednotky budou moci zaujmout tu nejlepší pozici pro bojovou situaci automaticky.

Jaké historické akce 2. světové války se v Blitzkrieg II objeví?

Většina misí Blitzkrieg II je založena na bitvách 2. světové války. Povedete sovětské jednotky bránit Odessu a Sevastopol, v britské kampani se zapojíte do útoku na Le Havre, jako vůdce amerických jednotek budete bojovat o Filipíny... To jsou jen některé z historických akcí, kterých se v Blitzkrieg II budete moci zúčastnit.

Můžete nám říci něco o multiplayeru?

K podpoře hráčů bude sloužit "matchmaking" server s hodnotícím systémem. V multiplayerovém módu bude hráč bojovat o jednu ze zemí s jiným hráčem, kterému budou poskytnuty stejné startovní podmínky. Změnili jsme mód "flag control" z původní hry, takže tentokrát se hráči budou snažit dobýt různé cíle, které jim dají různé bonusy ve smyslu síly pro posily. Také hráčům umožníme vybrat si posily, které budou chtít a dát jim tak větší strategickou kontrolu nad situací na bojišti.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Mohou hráči očekávat velké změny v grafickém provedení? Bude zde nějaká možnost přibližování kamery?

Ano, budou zde velká vylepšení v grafice. Celá hra bude zcela ve 3D, tím jsou myšleny všechny objekty, terén a efekty :) Efekty a animace budou detailnější: prach od kol pohybujícího se vozidla, tanec mořských vln, oheň, kouř, exploze, déšť - to všechno bude vypadat velmi pěkně a přirozeně. Každý jednotlivý voják bude rovněž ve 3D, což nám umožňuje vytvořit doslova stovky animací, které každého z nich odliší od ostatních, takže jej budete moci snáze identifikovat podle vzhledu a jednání.

Bude zde i funkce přibližování/oddalování kamery, takže budete moci zkoumat krajinu z jakékoliv vzdálenosti. Hráčům tato věc pomůže hýbat s měřítkem od taktického ke strategickému plánování a netřeba asi zdůrazňovat možnost užít si plně panorama bitvy.

Jaké mají být požadavky na systém?

Zatím jde o přibližné požadavky, které se mohou v průběhu vývoje ještě změnit. Pro tuto chvíli jsou ale následující - minimální: P3 800MHz, 128 MB RAM, GF2MX s 32 MB RAM, 2GB volného místa na disku; doporučené: P4 2GHz,  256 MB RAM, GF3 se 64 MB a 2 GB volného místa na disku.

V jakém stádiu se hra nachází a kdy ji můžeme očekávat v obchodech?

V současné době se blížíme verzi alfa. Na pulty obchodů plánujeme s hrou prorazit v prvním čtvrtletí příštího roku. Jak asi chápete, přesné datum vydání je stále ještě záležitostí, která bude teprve oznámena.

zdroj: Archiv zdroj: Archiv
Další ukázky naleznete v sekci screenshotů

Bude ještě před vydáním hry vypuštěno její hratelné demo?

Ano, pane! :) Demoverze je nutností, je to - abych tak řekla - standardní procedura u nás v Nival Interactive. Pravděpodobně také uskutečníme betatest.

Proč bychom si podle vás měli Blitzkrieg II koupit, až dorazí do obchodů?

To je ale mazaná otázka :)! Blitzkrieg II bude zajímavý nejen pro fanoušky původní hry, ale také pro všechny, kdo mají rádi RTS a válečné tituly. Období 2. světové války se stává v těchto dnech stále oblíbenějším a Blitzkrieg II tuto tendenci posouvá ještě dále, když hráčům nabízí skutečné bitvy, skutečné hrdiny a skutečnou strategii. Především - znamená opravdovou výzvu pro ty, kdo jsou připraveni do toho jít! Plus, po technické stránce naše dílo dosáhne nejvyšších standardů počítačových her: návyková hratelnost, promyšlený design, 3D grafika - každičký detail byl úzkostlivě zpracován. Velice se snažíme, aby byla Blitzkrieg II jednou z nejlepších her svého žánru. Dokonce bych řekla, že napínáme každý nerv, abychom vytvořili skutečné mistrovské dílo! Takže, pokud byste rádi zúročili své strategické myšlení, stříleli a bombardovali, dávali rozkazy a užili si těžce vydobyté vítězství, pak - ano - měli byste, až bude hra vydána, běžet do obchodů a pořídit si ji! :)

Děkujeme za váš čas a odpovědi na otázky. Je ještě něco, co byste ráda dodala?

Není zač! V blízké době už vám budeme o Blitzkrieg II moci říci mnohem více. Děkujeme za vaše otázky, hrajte a užívejte si hry!

Související články: Novinky, Screenshoty,
Zdroj: interview vzniklo díky partnerské spolupráci se serverem GGMania

Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 25 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)

 
 
Korgull

Nejnovější články