| Autor: Beatrix Publikováno: 7.března 2007  | 
  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek GameStar si pochvaloval především to, že PDA i ukládá každičký dialog, jenž s jakoukoliv NPC postavou uskutečníte. Zbývá se už jen zamyslet, zda chceme být takto vedeni za ručičku až k cíli. K technicky pokročilému vybavení hráčovy postavy pak patří ještě dalekohled, přístroj na noční vidění a v neposlední řadě i tzv. "Bioscanner". Ten funguje na principu radaru, zobrazuje pak hráči všechno živé v okruhu 100 metrů, přičemž i prozradí, zda se jedná o přítele či nepřítele, a aby to nebylo moc složité, doprovází nálezy hlasitým pípáním.  Variabilita skoro jako v Oblivionu Příběh je dle zahraničního pisatele kvalitní, nutí pak hráče vyvíjet určitou aktivitu, pakliže totiž neplní zadané questy, nedostane se k lepšímu vybavení, které je k dohrání hry téměř nutné. Pokud se kupříkladu dostanete ke zbrani Bulldog, máte dvě možnosti. Buď si ji necháte, nebo vyměníte za odměnu z questu – ochranný oblek. Ten je v postupu ve hře téměř nepostradatelný, chrání totiž například před ohněm nebo všudypřítomným radioaktivním zářením, které je obzvláště v sarkofágu (pozn. - oblast jaderné elektrárny, vše bylo po katastrofě zalito betonem) nadmíru vysoké. Sám autor recenze dále hovoří o tom, že příběh je i velmi variabilní, tak trochu jako Oblivion. Může se tak velmi snadno stát, že dva hráči neuvidí stejné scény a nebudou "hrát" příběh na identické časové ose. Němečtí testeři údajně viděli dva konce STALKERu, přičemž celkově jich existuje hned sedm.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       Skripty             vs. AI  Výzbroj  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      V recenzi nalezneme taktéž pasáž o samotném ovládání, které je opět téměř dokonalé, ale i zde se dají najít malinkaté vady na kráse. Třeba vybírání kořisti z mrtvol je až přespříliš složité a zdlouhavé díky zacházení se zbraní, vyvolávání inventáře atp. Dále si budete muset dávat pozor na to, co s sebou vláčíte. Okénko v inventáři má cenu zlata, konkrétně má na jeho velikost vliv i váha toho, co nesete. Nad 40kg bagáže už půjdete pomaleji a budete si muset dopomáhat energetickými drinky (doslova), nad 50kg už se z místa nehnete.  Je to o pocitech Takřka nejglobálnější obrázek o STALKERovi jsme si udělali v konečné hodnotící tabulce, která je v německém GameStaru mnohem detailnější než bývá zvykem u nás. Bylo tam potvrzeno, že STALKER je nejen o hratelnosti, nýbrž také o atmosféře, kterou podtrhuje především vynikající zpracování celého prostředí elektrárny i jejího okolí. Za onu atmosféru byla také hra oceněna zlatou hvězdou. Jedna ze zaměstnankyň redakce pak prohlašuje, že STALKER není hra, že je to přímo pocit. STALKER prý drží pohromadě díky provázanosti jednotlivých detailů, které dohromady tvoří celý herní svět. Tomu napomáhají i průběžné videosekvence, které byly nazvány téměř fotorealistickými. Za zmínku stojí určitě i to, že žádný barák a žádný sklep nejsou totožné. Vše je originál a vyskytuje se ve hře pouze jednou, pravděpodobně pak i s nějakým účelem či posláním.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Vyzdvihováno je i počasí: údajně není nic hezčího, než pohodlně si jít za tmy krajinou a pozorovat krátce osvětlené ruiny mohutným bleskem. V kontrastu s grafikou je pak ale zvuk – ten nedosahuje grafických orgií a údajně je jednou z nejslabších stránek hry (zvuky zbraní zní ploše + ve hře je málo řeči jako takové). Dále se nelíbila přílišná tmavost prostředí ani některé animace, ale na druhou stranu, kolegové se prý nesetkali s žádnými vážnějšími technickými problémy či chybami. Recenze obsahuje i mnoho tipů, co a jak udělat s grafikou, aby hra jela na hráčem požadovaný výkon. V první řadě se hodně mluví o dynamickém osvětlení, jehož vypnutí údajně zvedne výkon o plných 20%. Další efekty jako délka dohledu (vzdálenost vykreslování), kvalita textur či další nastavovátka mají efekt podobný, i když ne tak markantní. S méně než 1GB RAM se STALKER bude pomaleji načítat, nicméně pokud úspěšně paříte kupříkladu Oblivion, neměli byste mít se STALKERem pražádné problémy. 
  Na úplný závěr pak ještě GameStar zmínil nerealistické oddělení             jednotlivých zón ocelovým pletivem. V době, kdy máte v ruce ty nejúčinnější             zbraně a zastaví vás plot, si můžete trochu poklepávat na čelo. Jako             herní dobu udávají zhruba 15 hodin čistého času, přičemž každičkou             minutku bude zažívat syrovou akci a hra si udržuje spád. Stáhněte si: Trailery, Videa... Související články: STALKER hotov a požaduje hodnocení 87%, Dojmy z Černobylu, Preview, Dojmy z multiplayeru, Rozhovor #1, Rozhovor #2, Novinky  | ||||||||||||||||||||
| Beatrix | |
| autor je čtenářem TISCALI Games |