Autor: Lichtenberg Publikováno: 5.ledna 2007 |
![]() ![]() ![]() Kupodivu hlavní věc, která Patriots nejvíce ubírá na hratelnosti, není její jednoduchý herní systém, ale především umělá inteligence nepřátel. Ukázkový příklad přichází hned v první misi, kdy na vojenské základně čelíte útoku teroristů. Ti mají na atak základny prakticky volný prostor a mohou vás přepadnout z jakéhokoliv místa. To by to ale nesměla být Patriots: A Nation Under Fire, aby k místu, kde vy a vaši parťáci hlídáte vchod, chodili všichni nepřátelé hezky rovně v řadě za sebou, čili stačí jen mířit na určitý bod, kde se po zabití jednoho narodí další terorista :) Kam Usáma nemůže? V klasických bojích se ale chlapi v kuklách nechovají o nic lépe. U sebevrahů s náložemi na hrudi by se výpady směrem k vám ještě daly pochopit (je tomu tak i ve skutečnosti), ale klasičtí vojáci ověšeni samopaly působí při nabíhání na vaší mušku směšně a trapně. Někteří teroristé jsou pro změnu slepí a hluší. Přestože ve vedlejší místnosti odděláte deset nepřátel, chlapíci vedle vesele koukají do zdi. Dalším problémem je jejich opakovaný respawn, který oceníte hlavně, když se s nízkým zdravím chcete vrátit do již navštívených míst. ![]() ![]() ![]() Na vaší cestě po území terorismu vás budou doprovázet dva spojenečtí vojáci, kteří pokud zahynou (a že se to většinou stane během několika sekund), přiběhnou další. Ačkoliv se kluci z osmdesáti procent někde zaseknou, alespoň trochu vám zpříjemní velice nudnou procházku stereotypními lokacemi. Když jsme u toho zlepšování herního systému, dost mne překvapilo, když proti mému hrdinovi v předposlední misi vyjelo teroristické auto. Zprvu jsem byl překvapen, že se na herní obrazovce hýbe něco kromě nepřátel a pokusil jsem se jako správný atlet autu vyhnout. Po asi třech přejetích jsem se naštval, že už konečně musím přežít a když se mi to povedlo, můj hrdina stejně padl mrtvý k zemi. Samozřejmě stačilo jen vystřelit na vůz pár kulek a bylo po problému. S kladivem proti terorismu Kromě kladiva a hasicího přístroje nabízí arzenál Patriots pouze palné zbraně. Základním zástupcem je pistole, do níž je nábojů vždy dostatek, dále brokovnice, několik samopalů, RPG, granáty a odstřelovačka. Dojem z nich kazí hlavně nereálný dostřel, který sice v podobné střílečce tolik nevadí, ale když právě brokovnicí zastřelíte teroristu na sto metrů vzdáleného, kazí to veškerý požitek. ![]() ![]() ![]() Zdraví ostatně mizí ze statistik velmi prapodivně a když jsem se v sedmé misi probíjel ulicemi a najednou mi přistála bez jakéhokoliv hluku na hlavně bomba, nezadržel jsem v sobě překvapený výdech. Občas mají vojáci tradičně naskriptovaný výstřel proti vám, který se bez „quick-loadingu“ dá překonat jen velice obtížně. Spíše se tedy připravte na boj se zdravím těsně okolo nuly, než na brutální řežbu s neomezeným životem. Kulka v monitoru Zvuk nám výsledný dojem také nijak nezlepšuje a přes nevýraznou úvodní hudbu zní zatraceně podivně výstřely ze zbraní. Legraci si užijete také, když se z vystřílených lokací stále ozývají bojové hlasy jakousi hatmatilkou, což skoro evokuje na zvrhlé horory, kde s lidmi komunikují záporné mrtvoly. Slovo bohužel musím říct i těm, kteří si při podobných hrách pouštějí v pozadí na počítači hudbu. Patriots vám jí utne a dovolí si svrhnout veškerý váš zájem pouze na sebe. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Celkově je Patriots: A Nation Under Fire velmi slabou hrou, která se jako by zapomněla v minulém století. Nudné lokace, žádná příběhová lajna a naprosto nepřekvapující herní systém dělá ze hry ten nejhorší možný budget, který většina hráčů vzdá ihned po několika minutách. Nevyvážená obtížnost se zdařile stará o jeden ze zážitků, na které se zapomene pár minut po dojetí poslední mise. Snažím se přijít na nějaké klady, ale skutečně mne žádné nenapadají. Stáhněte si: Cheaty Související články: Novinka #1, Novinka #2 |
Lichtenberg | |
editor: jd |