| Autor: Mirek Zeman Publikováno: 15.prosince 2002 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Dlužno poznamenat, že boj je náplní celé hry. Pokud jste k Icewind Dale měli rezervovaný vztah z toho důvodu, že jejím obsahem byl takřka z 90 procent kontinuální boj, pokračování se vyhněte velkým obloukem. Po zabití prvního bosse zjistíte, že má dalšího bosse atd. Hra je velmi rozlehlá, nachází se v ní značné množství nepřátel a je poměrně obtížná. Jinými slovy: budete neustále nahrávat pozici. Infinity Engine navíc není vytvořen jako čistě bojový (jako například engine pro Diablo 2 nebo Dungeon Siege) a proto ani boje v něm nejsou nejzajímavější. Jinou náplň však Icewind Dale 2 neskýtá. Jsou zde sice postranní úkoly, ale k jejich plnění nemáte žádnou motivaci, protože odměna nebývá adekvátní, resp. zbraně koupíte v obchodech (!) a zkušenosti načerpáte v bojích. Nové rasy a povolání
zdroj:
tisková zpráva
Icewind Dale 2 obsahuje nové rasy a povolání. Vyjma standardního člověka máte na výběr „mutace“ aasimar a thiefling. První jmenovaný je potomkem spojení člověka a boha, druhý jmenovaný je potomkem spojení člověka a ďábla. V závislosti na tom, jaká krev jim v žilách koluje, mají nastaveny preference. Další novinkou je, že nyní je možné hrát za ve Forgotten Realms velmi populárního temného elfa (čili drowa), který doplňuje standardního a lesního. Dále jsou zastoupeny tři druhy trpaslíků, tři druhy hobitů a další. Temný elf je skutečný superman, a proto má na počátku v porovnání s ostatními postih na úroveň -2. Mezi povoláními přibyl mnich, barbar a čaroděj. Čaroděj si na rozdíl od kouzelníka není nucen pamatovat, resp. memorovat žádná kouzla. Namísto toho si je vybírá a je limitován množstvím jejich seslání; poté se musí vyspat. Třetí edice AD&D Největší změnou v Icewind Dale 2 je implementace pravidel 3rd Edition Dungeons & Dragons. Jednak to vedlo ke zrušení některých nesmyslných pravidel a hlavně se objevily nové schopnosti a dovednosti (tzv. feats). Mezi schopnostmi jsou například Animal Empathy, Intimdate, Bluff, Diplomacy aj. Některé z nich jsou přirozeně aktivní, k ostatním se dostanete skrze nabídku.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Naproti tomu dovednosti jsou největší inovací v třetí edici. Po dosažení každé třetí úrovně si jednu z nich můžete vybrat a opět se dělí na aktivní a pasivní - Power Attack, Dash, Rapid Shot, Heroic Inspiration apod. Pomocí těchto dovedností můžete přeformovat vrozené vlastnosti charakteru či rasy tak, jak vám vyhovují. Není problém, aby kouzelník třikrát za sebou zvolil Armored Arcana a pokaždé tak snížil šanci na neúspěch kouzla v brnění o pět procent. Ovládání
zdroj:
tisková zpráva
Jako celek je poměrně zdařilý interface, který ve vývoji her založených na enginu Infinity Engine udělal v průběhu vydávání jednotlivých titulů velký krok dopředu. Ovládací panel je obrovský a zabírá značnou část obrazovky (může být skryt stisknutím klávesové zkratky). Odstranění dvou postraních panelů a přikročení k „centrálnímu řešení“ učinilo ovládání statistik charakterů podstatně snazším, a pro všechny, kteří opovrhují klávesovými zkratkami jsou připraveny alternativní ikony.Ovládací panel je dokonce možno u každého charakteru přizpůsobovat, což je vítané vylepšení. Pomocí několika málo kliknutí se tak dostanete k rozličným schopnostem, dovednostem, kouzlům a předmětům. Důležité je, že to taktéž umožňuje rychlé přepínání mezi zbraněmi. Zpracování Icewind Dale 2 je založena na známém grafickém enginu Infinity. Bohužel. Jedná se prakticky o ten samý engine, který byl použit v roce 1998 pro tvorbu Baldur’s Gate a dlužno poznamenat, že je to na něm znát. Dvojrozměrné modely charakterů vypadají primitivně a vaše oko se patrně pozastaví pouze nad většími nepřáteli. Špatnou zprávou rovněž je, že i na slušné konfiguraci (P4 1,6 GHz, 512 MB RAM, GeForce4) je hra během větších bitev či intenzivního kouzlení až neuvěřitelně pomalá.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Autoři taktéž odbyli, co se dalo a na hráče předchozího dílu řada věcí působí povědomě. Black Isle sice oprášili některé grafické objekty, jako jsou lektvary a munice, ovšem lokace a nepřátelé jsou převzati bez skrupulí. Jedinou náplastí mohou být nádherně kreslená dvojrozměrná pozadí, která Icewind Dale 2 dodávají vynikající atmosféru. Zdařilé jsou i některé efekty kouzel. Stejným způsobem jsou recyklované všechny zvukové efekty. Doprovodné skřeky na pozadí jsou zdařilé, zejména máte-li zapnuté trojrozměrné audio. Symfonický hudební doprovod je skutečně impresivní. Nepodílel se na něm skladatel původního soundtracku Icewind Dale Jeremy Soule (mající na svědomí mj. doprovody Dungen Siege, Morrowind a Neverwinter Nights), ale skladatel Inon Zur, jenž odvedl fantastickou práci, která soundtrack prvního dílu překonává.
zdroj:
tisková zpráva
Kompletně v češtině Hra je jako celek nevyvážená, včetně jednoho nefungujícího úkolu. Angličtí recenzenti si stěžovali na hrubky v gramatice, já naopak musím poznamenat, že český překlad včetně dabingu je poměrně zdařilý. Přestože se titul honosí třetí edicí Dungeons & Dragons, je nápadně podobný prvnímu dílu. Dokonce i portréty charakterů jsou okopírovány z Icewind Dale. Stáhněte si: Trailer, Patch, Cheaty Související články: Návod, První dojmy, Novinky, Icewind Dale recenze |
| Mirek Zeman připravil: jd |