Autor: Jirka "Storm" Nehyba Publikováno: 10.března 2005 |
Po anihilaci spáčského božstva došlo ke zhroucení chrámu, ve kterém jste se bohužel zrovna nacházeli. Spadl na vás balvan velikosti menšího náklaďáku, a jelikož nejste žádný americký hrdina, skoro vás to zabilo a přežili jste jen díky speciálnímu, jak jinak než kouzelnému brnění. Nebýt hodného strýčka Xardase, dočista byste umřeli. On vás ale zpod trosek dostal a uzdravil. Neudělal to z lásky k bližnímu svému, ani kvůli vašim hezkým očím, nýbrž proto, aby vás vrhl do víru dalších nebezpečenství a rizik, ve kterých se mu nechce nasazovat vlastní černokněžnickou kůži. Ve stavu klinické smrti jste přišli o veškeré schopnosti a ztratili fyzickou sílu, takže bohužel začínáte jako naprostá nula. ![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Začínáme od začátku ![]() Aby vás přijali mezi vodní mágy a umožnili použít portál, budete muset splnit několik questů, které spolu na první pohled nesouvisejí, ale jak časem zjistíte, všechno je dokonale propojené v jednu obrovskou konspiraci (a kdo je konspirátor? Za A Xardas, za B Beliar, nebo za C Červená Karkulka? V okolí Khorinisu řádí kvantum banditů a nějaký nemorální prašivý hrabivý pes z města jim prodává zbraně. Je na vás, abyste ho našli a předali do rukou zákona. Druhá záležitost se pak týká záhadného mizení lidí. Jak brzy zjistíte, většina obyvatel postrádá někoho, kdo se beze stopy vypařil. Tu chybí snoubenka, tu zase učedník, jinde rybář, onde farmář, císařův pekař, pekařův císař... a všichni spoléhají, že ty lidi přivedete zpět. ![]() ![]() ![]() Jharkendar Pořád mluvím o ztraceném světě, ale Jharkendar je vlastně jen neprozkoumaná část ostrova, na kterém se nachází i město Khorinis, trestanecká kolonie a všechno ostatní. Dá se tam dostat buď po moři (to se týká hlavně pirátů) nebo již zmíněným portálem (to se týká vás). Při tvorbě tohoto regionu se autoři inspirovali lecčím, ale nejmarkantnější je na první pohled patrná aztécká kultura (architektura, rozvaliny chrámů, názvy atp.), na které je založen i příběh. ![]() A co vlastně budete na Jharkendaru dělat? Je toho celkem dost a rozhodně si při tom užijete. Spolčíte se s piráty, infiltrujete se do hlavního stanu banditů, abyste zjistili, jaké kují pikle (a pijí kukle), budete drancovat polorozpadlé chrámy a hledat vzácné relikvie, vykopávat poklad pirátského kapitána a tak všelijak podobně. Než přejdu k dalšímu tématu, jednou větou se zmíním o grafice. Opravdu stačí jedna věta, protože The Night of the Raven je datadisk a jako takový nepřináší žádné inovace po vizuální stránce, kromě nových prostředí. Pravda, na dnešní poměry už je grafika dost zastaralá, ale to jí rozhodně neubírá na kráse a půvabu, takže to vůbec nevadí. Pokud nevíte, jak vypadá Gothic, znamená to, že jste ho nikdy nehráli. To je neomluvitelné, takže padejte pro instalačky a už to sypte na harddisk! ![]() ![]() ![]() Přírůstky do bestiáře a do arzenálu První nové zvíře potkáte už za branami Khorinisu, je to mix divočáka a tygra šavlozubého. I když z tygra má jen ty šavlové zuby, a to jsou v podstatě obří kly, takže jde vlastně o divočáka s obřími kly, který s šelmou z čeledi kočkovité nemá pranic společného. V Jharkendaru je už výběr zajímavější. Na skladě jsou různé variace krys (pouštní, bahenní), Lurkerů (Bloodhound), ještěrů (Razor, nový druh Snappera), skřetů (Goblin Warrior), much (zapomněl jsem název, ale hnusná tlustá zelená koule stříkající zelený hnus je nezaměnitelná), zombií a crawlerů (Blatcrawler - obří zelený brouk připomínající Rusáka nebo kudlanku). Z těžkotonážních druhů je tu bahenní Golem. ![]() Zcela nové typy jsou Fire Demon (i když to je jen předělaný Shadowbeast) a Stone Guardian. Poslední uvedený je aztécký kamenný bojovník, který většinou útočí, jen když ho probudíte vlastním útokem nebo spuštěním nějakého skriptu.Ze starých známých nepřátel jsou v Jharkendaru hlavně Lizardi, dále pak bahenní žraloci (Swamp Shark), mouchy (Bloodfly), skřeti, vlci a pár dalších. Samozřejmě nechybí ani nové zbraně, kouzla a další předměty, ale ty se vyjmenovávají mnohem hůř – nemám totiž potuchy, které byly v původním Gothic 2 a které ne. Každopádně je tu obrovské množství mečů, palcátů, střelných zbraní (dvojhlavňovku z Dooma jsem bohužel nenašel), útočných kouzel, armorů a kdoví čeho dalšího. Amatérská angličtina lepší než profesionální čeština? O kvalitě některých českých lokalizací her, a myslím teď ty oficiální i amatérské, by se daly psát romány. Každý z nás se určitě setkal se špatně přeloženým titulem plným chyb, které by normálního člověka nenapadly, ani kdyby vypil lihovar a pak si dal jointa. To jen svědčí o tom, kde by se šetřit nemělo – výjimkou totiž nejsou ani případy, kdy amatérský překlad strčí do kapsy překlad profesionální, placený oficiálním distributorem hry. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Ačkoliv z němčiny celá redakce svorně téměř propadla, řekl bych, že dabing je na vysoké úrovni a jedinou vadou na kráse jsou markantní rozdíly hlasů u postav, které dabují dva lidé. Nejvíc nám chybí elegantně odměřený chraplák anglického Xardase. Pro pořádek dodáváme, že návod k instalaci angličtiny včetně potřebných souborů naleznete zde. Můžeme ale potěšit i hráče, kteří nevládnou nejen němčinou, ale ani angličtinou – pracuje se totiž i na amatérské české verzi! Tipy na závěr ![]() Tento článek původně vyšel v časopisu SCORE. Stáhněte si ke Gothic II: Češtinu, E3 trailer, Cheaty... Související články: Gothic II - recenze a návod, Novinky... |
Jirka "Storm" Nehyba | |
autor SCORE |