Euro Truck Simulator 2: Vive la France! - recenze
8/10

6. 1. 2017 19:00 | Recenze | autor: Pavel Válek |

Rok 2016 byl k fanouškům virtuálních kamionů více než štědrý. Nejprve dostali nový přírůstek do série v podobě American Truck Simulator, a před Vánoci navíc rozšíření pro Euro Truck Simulator 2. V něm si vývojáři dali za cíl proměnit původně osekanou verzi Francie na verzi plnohodnotnou.

Bon Voyage

V původní verzi hry bylo možné projíždět jen skrz východní část Francie a nejzápadnějším městem, které se dalo navštívit, byla Paříž. Díky DLC je tak nově možné se dostat jak na západ k Atlantskému oceánu, tak i na jih ke Středozemnímu moři do přístavního města Marseille. Z ostatních slavných měst se pak můžete podívat do Le Mans, Nice nebo Bordeaux.

Co by ale byla města, bez možnosti se přesouvat mezi nimi. Infrastruktura celé hry se tak rozšířila o celkem 20 tisíc kilometrů nových dálnic, silnic, horských cestiček a kruhových objezdů. A pro opravdové cestovatele jsou ve hře dokonce přítomné i nějaké významné francouzské pamětihodnosti k nalezení.

Po vzoru Skandinávie navíc celá Francie přinesla spousty nových textur ve vyšší kvalitě. Města, která byla dostupná i v původní verzi, si prošla omlazovací kúrou a například Paříž byla kompletně přepracovaná včetně tunelů a nových cest. Toto vše je navíc dostupné i těm, kteří se rozhodnou si DLC nepořídit.

Stejně tak je prostředí krásně propracované do nejmenších detailů, jak jsme už u her od SCS zvyklí. Vyzdvihnout si zaslouží zvláště vesničky, které sice na mapě nenajdete, ale během vašich cest skrz ně projedete nesčetněkrát. Díky stylizaci budov a prostředí dokáže takový průjezd vyvolat pocit, že opravdu cestujete Francií, a ne jenom kusem virtuálního světa, kdy se musíte přesvědčovat, že se zrovna nacházíte v dané destinaci. Ruku v ruce s tím jde i kvalitně zpracované počasí, krásná příroda (lesíky, kterými projíždíte po úzkých silnicích) a nádherné výhledy na rozprostírající se přírodu v dálce.

Zázraky nečekejte

Obsahově si Francie v ničem nezadá s předchozími přídavky. Vedle zmíněného rozšíření mapy přibyly do hry nové druhy zásilek a poměrně velký počet nových společností, pro které můžete jezdit. Vedle jiných mezi nimi najdete třeba benzínové stanice a možnost zajet s nebezpečným materiálem až do areálu jaderné elektrárny. Nechybí ani pro Francii specifické kruhové objezdy a mýtné brány každých pár desítek kilometrů.

Po stránce hratelnosti se však jedná stále o tu samou hru. Pokud vás ježdění z místa na místo přestalo už dávno bavit a od Francie očekáváte radikální změnu v hratelnosti, máte smůlu. Hra stále sází na osvědčené kouzlo života v kabině kamionu.

Přídavku se nedá nic vytknout, za svoji cenu nabízí více než dostatečnou porci zábavy a zároveň je po stránce obsahu minimálně na stejné úrovni, jako předchozí rozšíření. Ačkoliv neobsahuje žádné převratné novinky, které by k sérii přitáhly nové hráče, svůj úkol splnil na jedničku - rozšířit hru o další města i cesty na prozkoumání a připravit tak majitelům hry další desítky hodin zábavy.

Stejně jako všechna předchozí DLC, je i Vive la France! velice kvalitní rozšíření, které nabídne spousty hodin kvalitní zábavy na desítkách tisíc kilometrů nových silnic.