Autor: Jiří Sládek Publikováno: 6.února 2008 | Verze hry: česká/PC/prodávaná Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Cestou na základnu svého (vybraného) chlebodárce ovšem vjede váš vůz na minu a první zápletka je tu – prostřílet se přes pár banditů z lokace a vypravit se na místo určení. Pak už následuje kolotoč hlavních i vedlejších questů, bojů, nakupování, dalších bojů, najímání žoldáků... Na první pohled klasika. Na rozdíl od JA ovšem boje, kterých je opravdu dost a dost a jsou jádrem celé hry, probíhají v reálném čase s možností pauzy a bohatou nabídkou nastavení autopauz (když je spatřen nepřítel, když je váš voják zraněn...). Střety jsou ovšem bohužel dost jednotvárné, a to i přesto, že krom náhodných přepadů budete také likvidovat ochranu konvoje, dobývat určité lokace a podobně. ![]() ![]() ![]() Ubohá AI Nepřátelé jsou neskutečně tupí, jejich jedinou taktikou je hurá styl, kdy po odhalení vašich pozic běží bezhlavě do kontaktní vzdálenosti a pak začnou střílet. Stačí tedy najít dobrý úkryt, zalehnout či zakleknout, přilákat nepřítele a pak ho bez milosti jak na jatkách rozstřílet. Žádné obchvaty, plížení, zaujímání odstřelovacích pozic a další kejkle nejsou potřeba, nemluvě o tom, že i používání nějakých min a podobných hraček je v podstatě zbytečné. Přestřelky prostě probíhají dost podobně, díky tuposti nepřátel jde v podstatě o pár hektických vteřin plných výstřelů a následné obrání mrtvol hloupých soupeřů. Spousta zbraní Za bohatost vybavení musím autory pochválit, to zas jo. Kromě kvérů všech možných reálných značek tu máme i výrobky fiktivní palinerské zbrojovky; většinu zbraní přitom můžete upgradnout třeba o tlumič, taktickou svítilnu či laserový zaměřovač. Trochu hloupá a otravná (ač realitě odpovídající) je nutnost svítilnu či laser aktivovat ručně. Rozmanitá je také výstroj zahrnující neprůstřelné vesty, taktické řemení se sumkami, baťoh, polní láhev (doplňuje energii), lékárničky... obdivovatelé speciálních jednotek si mohou přijít na své. Menší rozmanitost už vládne u najmutelných žoldáků – je jich sice poměrně hodně a samozřejmě se liší svými schopnostmi, ale tak nějak nemá žádný z nich svoji osobnost, kterou by si vás získal, narozdíl od některých charakterů v JA. ![]() ![]() ![]() RPG prvky Když už jsem u těch vojáků – vaši svěřenci se postupem času zlepšují, klasicky se jim zvyšují skilly, které používají. Jde třeba o střelbu od boku, mířenou střelbu, zdravotnictví... ale také třeba obchodování. Prodej zbytečných předmětů totiž bude v jinak nepříliš inovativním ekonomickém modelu důležitým nástrojem, jak získat nějaká ten dolar. Kromě bojů či obchodování budete také promlouvat s některými NPC, která vám mohou prozradit zajímavé informace nebo třeba zadat quest. Mapa celého Palinera není striktně rozdělena na sektory, ale obsahuje různé zajímavé lokace – některé znáte od začátku (hlavní města a základny), jiné získáte postupem ve hře nebo náhodně objevíte sami. Přesun po mapě je docela pomalý i při nastavení nejrychlejšího běhu hry, zrychlit ho můžete po nákupu automobilu. Grafika neobstála ani předloni Asi největší tragédií – odhlédneme-li od chabé, až nulové AI – je bezesporu ubohé grafické zpracování. Prostředí a modely postav vypadají spíše jak z freewarové hry, ani nemluvě o tom, že hra zcela nepochopitelně nepodporuje často používané rozlišení 1280x1024. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry v galerii Nedoporučujeme ![]() starý renderovaný trailer Stáhněte si: Demo Související články: Novinky, JAZZ Hired Guns TEST, Vše o sérii Jagged Alliance |
Jiří Sládek | |
autor je manažerem Hratelně, Digitalne a dalších magazínů portálu Centrum.cz |