TEST - Jazz: Hired Guns
zdroj: tisková zpráva

TEST - Jazz: Hired Guns

2. 1. 2008 15:15 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

V banánové republice se to opět jen hemží vojáky krutého diktátora a narkomafiemi, což udělá radost fandům Jagged Alliance.

Jagged Alliance 2 je sice hra stará jako Metuzalém, nicméně pro mnohé hráče – mne nevyjímaje – představuje v mnoha ohledech doposud nepřekonanou taktickou záležitost. Všem jejím příznivcům by měl udělat radost titul Jazz: Hired Guns, který si zatím lze vyzkoušet alespoň v demu (731 MB).

Jeho autoři se kopírováním svého vzoru vůbec netají; inspirovali se totiž snad ve všech aspektech téhle hry. V demu si můžete vyzkoušet začátek kampaně v nejmenované „banánové republice“, ve které se to jen hemží vojáky krutého diktátora, narkomafiemi a dalšími milými skupinami. Na mapě celého území se postupně zpřístupňují mise (tedy trochu rozdíl oproti rozdělení na sektory v JA2, které čistě teoreticky umožňovalo větší volnost pohybu), do kterých se vrhnete s vybraným komandem. V takové chvíli jste vrženi do taktického režimu, kdy se v dané lokalitě se svými svěřenci pohybujete v reálném čase, dokud se neobjeví nebezpečí (což leckdy v překladu znamená – dokud kolem vás nezačnou lítat projektily). Poté se hra přepne do tahového režimu, ve kterém s každým svým žoldákem utrácíte akční body za běh, chůzi, plížení, střelbu mířenou ranou či třeba dávkou, hod granátu, prohrabání báglu... Víceméně klasika ve stylu JA2.

Už z dema je jasné, že ve hře se dočkáte i rozhovorů s NPC a různých vedlejších úkolů. Zajímavé navíc je, že různé frakce se mezi sebou mydlí i bez vašeho přičinění. Třeba vojáci a bandité se samozřejmě v lásce nemají, i když jsou zároveň vašimi nepřáteli. Toho lze využít – třeba hned na počátku musíte přemoci vojáky patrolující v oblasti, ale zároveň vás vesničané požádají o pomoc proti banditům. Pustíte se tedy do vojáků, se kterými v tu chvíli bojují i lupiči. Když vojáky porazíte, můžete se pustit do banditů, nebo se s nimi domluvit a uplatit je, aby z oblasti odešli po dobrém...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Po globální mapě se budete přesouvat pomocí dopravních prostředků, a některé lokace by vám po zabrání měly zajistit pravidelný finanční příjem, a navíc je bude možné upgradovat a také obsadit domobranou pro případ protiútoku nepřátel. Z krátkého dema toho nelze příliš vypozorovat o celkové rozmanitosti hry ani o AI nepřátel, zato jsme objevili spoustu detailů, které prostě musí potěšit všechny fandy JA2. Tak třeba RPG vývoj žoldáků je opět založen na vylepšování nejpoužívanějších vlastností a schopností, které by navíc jak z oka vypadly svému vzoru – čili kromě základních atributů (obratnost, moudrost...) tu máme hlavně skilly velení, střelba, mechanika, výbušniny, lékařství.

Povědomá vám bude i tvorba hlavního hrdiny formou výběru odpovědí v internetovém dotazníku. Stejně jako třeba fakt, že vaši svěřenci mohou ve volných chvílích trénovat se svými kolegy, léčit zraněné, opravovat vybavení... to bude mimochodem vycházet ze skutečných kousků známých značek (Benelli, Glock, H&K a další) a nebude chybět ani mnoho doplňků, jako je laserové zaměřování nebo tlumič.

Technické zpracování opravdu není nikterak zázračné, spíše by se chtělo říci, že je dost zastaralé. Ale je otázkou, kolika příznivcům taktických her, kteří kromě stařičké JA mohou své choutky ukojit snad jen u sérií Silent Storm a UFO, bude tento fakt vadit.
zdroj: vlastní

speedy

Nejnovější články