Autor: Jiří Sládek Publikováno: 12.února 2004 | Verze hry: finální/anglická Doba recenzování: 1.5 týdne |
![]() ![]() ![]() Mnohem smutnější je ale fakt, že vás poměrně často čekají neuvěřitelně nudné souboje proti bosům a subbosům. Šéfíci se totiž od běžných hajzlíků neliší ani tak nebezpečností a nějakými speciality, ale hlavně tím, že jinak vypadají (jsou obvykle o dost větší) a mají neuvěřitelné množství hitpointů. Taková bitva pak trvá třeba i deset minut a je tak jednotvárná, jak klikání kurzorem na jedno místo jen může být. ![]() ... jako takový je ovšem jinak docela pestrý. Hlavní zásluhu na tom mají speciální útoky, které aktivujete pravým myšítkem. Speciální i běžné údery navíc můžete ve speciálním menu skládat do zajímavých komb, kterými pak opovážlivce usilující o váš život kosíte jako žito. Váš repertoár smrtících úderů se samozřejmě rozšiřuje s tím, jak díky získaným zkušenostem šplháte po vyšších a vyšších úrovních. A levelování se dočkáte poměrně často, ale pokud se těšíte na to, jak si budete lámat hlavu s rozdělováním zkušenostních bodů do mnoha atributů, tak vás musím zklamat. Při zvýšení úrovně sice získáváte body, ale za ty se můžete učit jen speciální údery a pohyby. Váš hrdina sice disponuje několika atributy, ale ty se mu zvyšují automaticky, bez vašeho zásahu. Že je to hloupé a nepochopitelné? V tom s vámi souhlasím, ale to je bohužel to jediné, co s tím mohu udělat. Alespoň že speciální manévry jsou docela rozmanité (každá postava jich má tucet, přičemž každý lze trénovat na stupeň Nováček, Expert a Mistr). Za jejich použití platíte energií Chi a vesměs jde o různé otočky, mnohanásobné údery či podobné veselosti, ale třeba i energetické střely či vyvolání stínového válečníka, který bude bojovat po vašem boku. Volba postavy Styl boje a druh speciálních manévrů bude dost záviset na volbě vaší postavy. Na výběr jsou vcelku klasicky tři – rychlá, mrštná a podle asijských měřítek pravděpodobně i krásná bojovnice; zavalitý, pomalý, ale třeskutě silný rváč; a šermíř představující vybalancovanou zlatou střední cestu. Myslím, že nemá moc smysl se o jednotlivých postavách více rozepisovat, kdo hrál alespoň jednou v životě nějaké RPG, tak si jistě dovede představit, v čem jsou slabiny a naopak výhody jednotlivých hrdinů. ![]() ![]() ![]() Jen snad ještě mohu dodat, že na vašich cestách občas narazíte na nějaké NPC, které se k vám na krátkou chvilku přidá a bude potvoráky mydlit stejně jako vy. Nějakou zázračnou AI ale od svého kumpána nečekejte – leckdy se totiž přestane zajímat o nepřátele a se špidlovským úsměvem na rtech obdivuje krásy čínské přírody, která ho obklopuje. ![]() Jednotvárné úkoly a lineární děj I když bude vaší hlavní činností boj, občas se mrknete i do klidnějších lokací. Ve vesnici se můžete vyléčit, trochu zaobchodovat a občas přijmout nějaký ten quest. Úkoly jsou však hodně jednotvárné a vesměs mají podobu „Jdi do místa A a přines mi z něj předmět B, případně zachraň osobu C“. Jen občas se dočkáme nějakého zpestření - například Zkouška ohně, ve které musíte po danou dobu uhýbat před ohnivými střelami, zašlapávání krys v omezeném časovém limitu nebo probíhání mezi psy, které nesmíte zabít. Hra jako taková je přísně lineární a v podstatě vždy před sebou budete mít jen jednu možnost, jak pokračovat dál. Naštěstí tu funguje alespoň systém teleportů a také magická perla, která s vámi stejně jako diablovský Town Portal mrskne z divočiny zpět do civilizovanějších míst, kde si můžete na chvíli vydechnout. Vylepšování výzbroje ![]() Takto „zamontované“ šutříky vám pak zlepšují některé vlastnosti. Funguje tu i obdoba HoradriJírovy nebojaksetosakrapíše krychle z Diabla II, ve které si můžete drahokamy skládat dohromady a vylepšovat na vyšší stupeň. Na nějaké sbírání magických předmětů s různými atributy, skládání super silných sérií a radost z nalezení unikátních artefaktů ale zapomeňte. V tomhle ohledu mne tedy BaS docela dost zklamal. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Zpracování prostředí je poměrně proměnlivé kvality. Zatímco v civilizovanějších místech se to hemží východní architekturou (i když pro Číňany to bude asi stejná nuda jako pro nás běžný evropský styl), v divočině na vás obvykle nic zajímavého nečeká. Vůbec nejhorší je pak fakt, že celá hra běží jen v 640x480 nebo 800x600, což je rozlišení vskutku archaické. U nějaké hardcore tahové strategie to asi nikomu vadit nebude, ale u akčně pojatého titulu je to vážně slabota. Hlavní postava, NPC a nepřátelé také krásou neoplývají, slušné jsou snad jen animace některých speciálních chvatů. Tristní je i zvuková stránka – těch pár zvuků a slov, se kterými se ve hře setkáte, by dalo dohromady i pár výtečníků ze zvláštní mateřské školy. ![]() Stáhněte si: Cheaty Související články: Novinky |
Jiří Sládek | |
autorovi je 26 let a pracuje v papírovém herním magazínu GameStar, hry jsou jeho prací i koníčkem, zvláště pak RPG, strategie, taktické hry a vesmírné obchodní simulátory (divná kombinace, že? :-) |