American Truck Simulator: Arizona - recenze
8/10
zdroj: Archiv

American Truck Simulator: Arizona - recenze

Datum vydání:
6. června 2016
Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

10. 6. 2016 19:00 | Recenze | autor: Pavel Válek |

Lepší pozdě než blbě. Tak nějak by se dalo vystihnout vydání DLC pro American Truck Simulator. Arizona měla být původně součástí základní hry, ale tvůrci se rozhodli, že potřebují ještě pár měsíců na její odladění. Dali přednost kvalitě, což lze pochopit a v zásadě i ocenit. Na oplátku navíc Arizonu nabízejí všem majitelům základu na Steamu zdarma a rozhodně nejde o dar danajský. Právě naopak.

Tři měsíce se museli hráči ATS spokojit pouze s dvěma státy. V recenzi jsem na to konto ATS vytýkal, že se hra začne velmi brzy opakovat. Kvůli malému počtu států a měst totiž nabízí stále ty samé trasy, které po pár jízdách omrzí. Díky Arizoně se však nabídka zvětšila o dalších patnáct měst, což problém s malým počtem destinací alespoň z části řeší.

Gratuluji, tatínku, je to kamion

Při dokončování Arizony zbytek týmu nezahálel a reagoval na výtky, které hráči ke hře měli. Přepracování se tak dočkaly například semafory, které konečně ukazují zvlášť zelenou pro jízdu vlevo, což byl dříve problém – nejenom já jsem asi mnohokrát schytal pokutu za jízdu na červenou. Změny postihly i rychlostní limity a dohled policie na jejich dodržování. Už se tak nestane, že vás budou pokutovat například při najíždění na váhu, kde se povolená rychlost mění každých pár metrů.

Největší změnou je ale přidání třetí značky kamionu. Truckerskou legendu Kenworth W900 si ve hře přálo hodně hráčů už od loňského oznámení hry, a se svým delším čumákem nebo horším výhledem z kabiny je výzvou pro všechny. Pokud se ale rozhodnete tuto bestii zkrotit, odmění se vám neopakovatelným pocitem z jízdy.

zdroj: Archiv

Vyhlídková jízda po Grand Canyon

Vizuálním zpracováním se Arizona od původních dvou států (Kalifornie, Nevada) moc neliší. Je to logické, když všechny tři státy leží na západním pobřeží USA, disponují vesměs pouštním povrchem a větší stopy po zeleni najdete až na severu Kalifornie. Nedá se však říct, že by se nebylo při prozkoumávání nových cest čím kochat.

Stejně jako v Nevadě sice v Arizoně narazíte na dlouhé cesty, okolo kterých jsou jen nekonečné pláně, a nikde ani živáčka. Nemusíte se ale bát, že se budete celou dobu vozit jen po dlouhých dálnicích. V nestřeženou chvíli vás silnice pošle na spletitou cestu okolo Grand Canyon plnou nejen nádherných výhledů na okolní přírodu, ale také zatáček s omezeným prostorem pro manévrování. Stačí jen chvilka nepozornosti, kdy se budete kochat, přestanete dávat pozor a skončíte stejně jako doktor Skružný. Zásilku pak na místo určení dovezete ve značně pošramoceném stavu, což adresáta a vaše bankovní konto nepotěší.

Další výzvou je spletitá síť dálnic v celé Arizoně. Zapomeňte na dálnici s jedním nájezdem, výjezdem a ničím mezi tím. Čekejte nadjezd nad nadjezdem, odbočku v odbočce a nadjezd v odbočce nad nadjezdem. Cestování po dálnici v Arizoně není jen o nastavení tempomatu na maximální povolenou rychlost a lehké upravování směru jízdy. Musíte neustále sledovat navigaci a zároveň cestu okolo vás. Splést si správnou odbočku je totiž jednodušší než kdy dřív.

Dva plus jedna

Že měla být Arizona původně součástí základní hry, potvrzuje i fakt, že byste nový druh zásilek hledali marně. Stále tak rozvážíte tu samou mraženou zeleninu, pneumatiky a pyrotechniku. Nejedná se však o negativum. Po třech měsících ježdění po těch samých trasách působí každá nová cesta jako dar z nebes. Pokud jste se, stejně jako já, raději vrátili ke komplexnějšímu Euro Truck Simulatoru, můžete ATS klidně znovu spustit, protože vám jen projetí celé Arizony poskytne zábavu na pěkných pár hodin. Hra jako celek je tak konečně obsahově tam, kde měla být od začátku.

Verdikt:

Arizona přidává do střídmého základu důležité kilometry nových silnic a dálnic. Pokud jste hru odložili právě kvůli malému počtu měst, je ideální čas na návrat. A nebude vás to stát vůbec nic.

Nejnovější články