Autor: Moolker Publikováno: 10.září 2006 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Podobně jako třeba v Oblivionu si ještě před samotným hraním můžete vyhrát s vizáží vašeho alter-ega. Bude možné změnit typ vlasů, obočí, tvar rtů nebo barva očí. Co ale zůstane pevně dané, je rasa. Tvůrce to zdůvodnil takto: „Do multiplayeru připravujeme ještě další rasy, ale v singleplayeru si zahrajete jenom za člověka. Je to přeci logické, když jste ve válce mezi lidmi a orky“. Prezentace začala s předpřipraveným hrdinou, který již byl na vcelku slušné úrovni. ![]() ![]() ![]() V roli jezdce Pomineme-li chůzi, nabídne hra dva způsoby cestování. Jednak se můžete na všechna již navštívená místa teleportovat, druhak lze s vynaložením patřičného úsilí najít a osedlat nějaké zvířectvo, na jehož hřbetě jste silnější a samozřejmě z něj proto můžete i bojovat. Kromě koně se můžete těšit třeba na velkou ještěrku. Zajímavé je, že pak neovládáte samotné zvíře, nýbrž stále hráče. Když tedy chcete zrychlit, vaše postava musí nejprve svůj transportní prostředek popohnat praštěním ho do zadku či slabin. Aby zvíře zastavilo, je potřeba přitáhnout uzdu. A když dorazíte k nějaké překážce, kterou nelze snadno přeskočit, koník začne nesouhlasně vrtět hlavou s tím, že „tohle jako fakt ne, šéfe“. Až si ho pořádně vychováte, naučíte se speciální pískání, kterým si svého hřebce přivoláte. Boje kořením života ![]() Lukostřelba, přesněji zaměřování, probíhá automaticky. Časem dojde na pokročilejší lukostřelecké schopnosti, jako vypálení dvou až tří šípů najednou nebo vystřelení zbraně z oponentovy ruky. Všechny kvéry bude možné vylepšit speciálními upgrady typu blesky nebo oheň (jako ve Fable: Lost Chapters), které buď najdete nebo si je vyrobíte sami v inventáři z dostupných surovin. Kromě těchto vylepšení si budete moci připravit také lektvary vlastní výroby (narozdíl od kouzel). Jen je nutné brát v potaz fakt, že ne všechny budou vašemu tělu prospěšné. ![]() ![]() ![]() Protože Two Worlds spadají mezi středověké fantasy RPG, nemůže v nich chybět ani magie. Ta bude rozdělena do čtyř základních skupin – ohnivá, vodní, vzdušná a zemní. Tyto čtyři se můžete naučit v magických guildách, ale pak narazíte ještě na jednu, kterou je nekromancie. Tu vás v teple domova nikdo nenaučí, musíte najít správného učitele, kterých je však v celém světě jen pár a kde se nachází, to nikdo přesně neví. Kouzla budou ztvárněna kartami a vedle těch klasických (fireball, léčení...) jsem na vlastní oči viděl i vyvolání golema. „Pokud bych byl schopný kouzelník, mohl bych mu udílet příkazy, jinak mě nyní pouze následuje“, dodal ohledně vyvolané bestie autor hry. Bestiář a ovládání ![]() Inventář Two Worlds byl omezen a zpracován podobně jako v Titan Quest, ale rozdíl spočíval v tom, že k dispozici byly maximálně dvě jednoruční zbraně, jedna obouruční a jedna palná. Kouzla či zbraně se daly nastavit na rychlé horké klávesy a právě vybrané kouzlo se zobrazilo vedle ikonky s v daném okamžiku používanou zbraní. To znamenalo, že se stisknutím pravého tlačítka myši mohlo okamžitě využít. Boje byly intuitivně řešeny víceméně pouze myší. Celkově musím ovládání označit za maximálně jednoduché a přívětivé. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Černý kůň na poli RPG? Grafické provedení Two Worlds mi připadalo krásné, ale kolega Martin Zavřel ho okomentoval ve smyslu „přijde mi to celé až moc pohádkové, tohle nevypadá jako drsný příběh“ a je faktem, že některé kreatury tedy rozhodně nevypadají moc strašidelně, ač by zřejmě měly. Každopádně to nic nemění na tom, že technické zpracování je na hodně vysoké úrovni (např. podpora HDR), detaily nepřátel jsou úchvatné, počasí se dynamicky mění atd. Hudbu jsem si sice ještě žádnou neslyšel, ale pracuje na ní Harold Faltermeyer, cenami ověnčený autor soundtracků k filmům jako Top Gun nebo The Running Man. Ještě jednou musím zopakovat – Two Worlds jsou pro mne rozhodně největším překvapením celého veletrhu, protože si berou to nejlepší to z her jako Gothic nebo Oblivion a zároveň přináší i vlastní nápady. Stále tu je ale menší červíček pochybnosti, který říká, že tvorba takto velkého herního světa je snadným receptem na devastaci celé hratelnosti. Svou roli by mohly sehrát i odklady. Aktuálně je hra naplánována na Vánoce 2006, ale podle našich zdrojů je už nyní prakticky jisté, že dojde k jejímu posunu na 2007. Stáhněte si: Videa... Související články: Novinky... |
Moolker | |
autorovi je 16 let, bydlí na Mělníku a studuje všeobecné gymnázium; přispívá i do HotGames, Playmobilu a SCORE; nejdéle vydrží u kvalitní strategie, akce a fantasy her; život by si nedokázal představit bez závodního lyžování a horského kola |