Strike Fighters: Project 1 - první dojmy
zdroj: tisková zpráva

Strike Fighters: Project 1 - první dojmy

8. 9. 2002 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Už brzy na pulty obchodů přiletí nový přírůstek z řad virtuálního letectví, Strike Fighters: Project 1 z dosud opomíjeného období 60.let, s kterým se bohužel pojí i neuvěřitelné nedopatření ze strany vydavatele.

Autor: Mad Max
Publikováno: 8.září 2002


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Za pár týdnů, přesně 24. září se na pulty amerických obchodů chystá přiletět nový přírůstek z řad virtuálního letectví. Jde o přírůstek nanejvýš zajímavý a to letecký simulátor ze šedesátých let, tedy z období dosud velice opomíjeného. Pokud zapátráme v paměti, tak zjistíme, že snad kromě USAF od Jane’s, kde jsme měli možnost zalétat si několik misí nad Vietnamem v adekvátních letadlech, se nikdo pořádně nezaobíral technikou sladkých šedesátek. Nikdo až na ThirdWire Productions, jež před více jak rokem a půl započali práce právě na Strike Fighters: Project 1.

Nedávno se nám dostala do ruky jedna z nehotových betaverzí, ze které některé herní weby dokonce udělaly plnohodnotnou recenzi, ale u nás se vám z ní jen pokusíme nastínit, jak simulátor prozatím vypadá a co od něj můžeme v kostce očekávat.

 Letadla a letové modely
Vzhledem k tomu, že se jedná o simulátor ze šedesátých let, dostaneme do rukou i letouny spadající do této éry. Budeme mít možnost zalétat si ve čtyřech slavných letounech USAF i USN, a to F-100 Super Sabre, F-104 Starfighter, F-4 (B,C,D,E) Phantom II a A-4 (B,C,E) Skyhawk. Na obloze samozřejmě nebudeme sami a tak se po našem boku objeví i transportní C-130, bombardovací BAE Canberra a OV-1 Bird Dog předsunutých leteckých návodčích. Proti nám se budou rojit Migy-17,19 a 21, Su-7 a Il-28.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Letové modely jsou prozatím dosti rozporuplné, což však může být pochopitelné vzhledem k betaverzi. Přesto rozeznáte rozdíly mezi různými letadly i mezi tím, zdali nesou podvěšenou munici či nikoliv. Tím myslím to, že pokud proti vám v těžké F-4 nastoupí velice agilní a malý Mig-17, těžko ho vymanévrujete a v horším případě skončíte jako spousta letců USAF ve Vietnamu (tj. v zemi nebo na padáku). Nebo pokud letíte v plně naložené A-4 na misi pro blízkou podporu pozemních vojsk a jakmile se zapomenete a při sestupu na cíl včas nepodrovnáte, letadlo se propadne i o několika set stop a vy skončíte jako velmi neúspěšní kamikadze.

 Náplň kampaně a misí
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Strike Fighters obsahují kampaně dvojího typu. Buď budete létat jako řadový pilot USAF a nebo jako nájemný pilot á la Strike Commander. Rozdíl je jasný. Jako řadový pilot budete mít přístup k nejmodernějšímu vybavení tak, jak k jednotkám postupem času přicházelo, narozdíl od nájemného pilota, který si vše, počínaje opravami, výzbrojí a novými stroji, hradí sám. Oba druhy kampaní se odehrávají na stejném místě a to „kdesi“ na Středním východě v imaginárním konfliktu. Kdo se těšil na vietnamskou džungli, má smůlu. Bohužel nemohu uvádět podrobnosti, neboť kampaně ještě nejsou v této betě plně funkční.

Náplně misí jsou velice rozmanité. Od klasických MigCap, intercept, fighter sweep, přes blízkou podporu pozemních vojsk, protilodních útoků až po průzkum a mise pro potlačení protiletadlové obrany (práce mnou velice obdivovaných Wild Weasels). K tomu všemu je též uzpůsobena výzbroj, jež se zkladá z Aim-7 Sparrow a Aim-9B Sidewinder pro protivzdušný boj. A hlavně z neřízených pum MK-81, 82 a 83, neřízených raket, nezbytného napalmu, kanónových podvěsů a protiradarových střel AGM-45 Shrike.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Grafika...
... je prozatím na velmi dobré úrovni. Modely letadel jsou skutečně vynikající a bezchybné, stejně jako pozemní technika. Letadla se po zásazích rozpadají a co se mi velice líbílo - pokud zasáhnete tank, tak vybouchne a následkem toho se oddělí jeho dělová věž, s kterou se, pokud si nedáte pozor a nepřitáhnete včas, srazíte a skončíte jako velký kráter v zemi. Pakliže jsou jakákoli vozidla v pohybu, jsou za nimi vidět mračna prachu.

Terén je vzhledem k tomu, že se hra odehrává v poušti, ne právě rozmanitý. Takže nečekejte žádně hory a údolí, pouze spíše malé vyvýšeniny, i když na větší horu také sem tam narazíte. Města jsou velice rozlehlá a plná domů, které jsou bohužel téměř všechny stejné a ulice tvoří pouze ne právě povedená textura.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jsou tu i další chyby a nedodělky: po výbuchu bomby se v zemi neobjeví kráter, takže ani nezjistíte, jak moc jste minuli. ,Moře vypadá tak trochu jako modrý koberec a pokud do něho začnete střílet, objeví se ty samé výbuchy jako na zemi. Což je smutné a já doufám, že v konečné verzi se tyto chyby již vyskytovat nebudou. Tak jako tak se se o kvalitě grafiky přesvěčte sami z obrázků kolem. Nutno ještě dodat, že grafika není nijak náročná a nemusíte mít právě nejlepší PC, abyste si ji mohli vychutnat v náležité kvalitě.

 Zvuky a komunikace
Zvuky jsou jednoznačně kladnou stránkou této prozatím nedodělané hry. Rozeznáte různé druhy palubních kanónů, které zní opravdu skvěle. Od průletů letadel až po výbuchy bomb je vše velmi dobře ozvučeno. Avšak zdaleka největší dojem na mě udělaly zvuky při střelbě neřízenými raketami.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Komunikace je další věc, jež v betě nefunguje - tedy až na komunikaci s věží a řídícími stanovišti. Ta probíhá automaticky a vyposlechneme si i naléhavé prosby pozemních jednotek o pomoc a volání wingmanů, jež na vás řvou prudce vpravo, prudce vlevo a nebo se hlásí kontrolnímu stanovišti. Bohužel, jak jsem již řekl, komunikace s wingmany a řídícím stanovištěm je, ale prozatím není funkční.

 Závěrem
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Závěr bych rád věnoval incidentu, jež se udál před necelým měsícem v USA. Jak jsem se totiž dozvěděl z fóra na SimHQ věnovanému Strike Fighters, tak vydavatelská firma Strategy First již oficiálně hru vypustila do obchodů, ale bohužel pro všechny ty, jež si ji koupili, vydala pouze betaverzi, jež nabízela jako finální produkt. Těžko říct, zdali se jedná o náhodu nebo úmysl vymámit z natěšených hráčů peníze navíc. Avšak beta je již z obchodů nějakou dobu pryč a připravuje se vydání plné verze a to koncem září. Pro nešťastníky, jež si hru zakoupili, chystá ThirdWire rozsáhlý bezplatný update.

Stáhněte si: Video (4,5 MB)
Související články: Novinky

 
Mad Max
připravil: jd


 
 

Nejnovější články