Autor: Kopulkon Publikováno: 24.srpna 2009 | zdroj: GamesCom 2009 stánek pro veřejnost doba testování: 20 minut |
![]() ![]() ![]() Základní jednotky Co se základních jednotek týče, pak oproti jedničce téměř k žádným změnám nedošlo, akorát náhrada Dragoona, Stalker, nyní stojí 150 krystalů a 50 jednotek plynu, oproti 125 jednotkám krystalů a 50 jednotkám plynu. Ale kdo ví, jak se tyto počty ještě ve finální podobě hry nakonec změní. Základní bijec, Zealot, stojí stále 100 krystalů, je však u něj možné kromě klasické rychlosti pohybu vynaleznout i tzv. Charge. Zealot pak dokáže okamžitě překlenout posledních několik metrů mezi ním a nepřítelem. Tím pádem možná dojde ke znevýhodnění zergských Hydralisků, kteří jsou v původním Starcraftu dost často nuceni proti Zealotům bojovat taktikou udeř a uteč. Díky schopnosti Charge ale nikam neutečou. Co se Stalkerů týče, neviděl jsem v budově Cybernetics Core tlačítko k vylepšení jejich dostřelu, což je v prvním díle naprosto zásadní věc, bez níž se Dragooni proti terranskému protivníkovi vůbec neobejdou. ![]() ![]() ![]() Změny u budov Na druhou stranu však přibylo tlačítko umožňující postupně vylepšovat Gateways na Warp Gates. Tato základní protossanská kasárna pak získají výhodu v možnosti teleportovat vyrobené jednotky ke kterémukoliv Pylonu na bojišti. Myslím si, že Protossové tak získají nové taktické možnosti ve střední a pozdní fázi hry, kdy je důležité rychle přisouvat posily tam, kde je právě potřeba. Přímo se sice nabízí využití při překvapivých rychlých útocích na týl nepřátelské základny na začátku hry, ovšem myslím, že načasování této technologie je takové, že se nebude jednat o nic snadno proveditelného. V souvislosti s budovami musím zmínit možnost jejich vícenásobného označení. Osobně doufám, že tento krok autoři dobře promysleli, protože schopnost udržovat v plném proudu výrobu jednotek a zároveň ovládat mikro-management jednotek v bitevní vřavě je právě to, v čem tkví obtížnost a zároveň krása prvního Starcraftu. Díky této vlastnosti je však zaměstnání všech výrobních budov na maximum otázkou tří akcí (dvojklikem se označí všechna kasárna a stiskem písmene se zadá výroba jednotek) a to je hodně velký rozdíl oproti jedničce, ve které se dá označit pouze jedna jediná budova. Zjednodušení ovládání Jako další ústupek směrem k příležitostným hráčům vidím možnost naráz označit plus mínus 30 jednotek. Opět se jedná o značné ulehčení ovládání armády oproti prvnímu dílu, kde lze jednotek označit pouze 12. Těžko říct, jestli to je dobře nebo špatně, protože Starcraft se hraje i deset let po svém vydání právě kvůli tomu, že je obtížný, že v něm záleží na dovednostech a že se v něm nedá vyhrát proti zkušenému hráči nějak náhodně. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Jednotky navíc již zvládnou jakžtakž samostatně přejít mapu, aniž by se rozdrobily po pěti metrech chůze, a tak těžko říct, zda budou herní dovednosti a taktika i nadále hrát tak stěžejní úlohu, nebo zda půjde s úspěchem praktikovat prosté označování všech vojáků a jejich vysílání doprostřed nepřátelské základny, jak je zvykem v moderních hrách, které se však legendami nikdy nestanou. Odchod, dvacet minut uplynulo Jelikož byl můj herní čas na Gamescomu velmi omezený, nestihl jsem se dostat k pokročilejším jednotkám a nemohl jsem samozřejmě ani prozkoumat ostatní strany vesmírného konfliktu. Na střední obtížnost jsem počítačového protivníka porazil bez problémů, což vyvolalo u slečny z Blizzardu velký údiv, protože ostatní vesměs prohrávali. Když už jsem tedy začínal doufat, že prohodím pár slov s někým, kdo má s hrou něco alespoň vzdáleně společného, byl jsem zchlazen její větou, že tady jen pomáhá a pracuje na podpoře World of Warcraftu a tady o té hře z vesmíru dohromady nic neví. ![]() Stáhněte si: Videa, Trailery... Související články: Dojmy z GC 2007, Preview a přehled jednotek, Novinkové články |
Kopulkon | |
autor je překladatelem her pro Cenegu a Playmana |