Starcraft II - dojmy z multiplayeru
zdroj: tisková zpráva

Starcraft II - dojmy z multiplayeru

24. 8. 2009 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Po vystání takřka půldruhé hodiny trvající fronty u padesáti počítačů v Kolíně nad Rýnem jsme byli celí nedočkaví zjistit, zda jsou naděje oprávněné, či nikoli.

Autor: Kopulkon
Publikováno: 24.srpna 2009
zdroj: GamesCom 2009 stánek pro veřejnost
doba testování: 20 minut


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Po vystání takřka půldruhé hodiny trvající fronty v Kolíně nad Rýnem u padesáti počítačů, na nichž byla nainstalována v současnosti nejočekávanější hra na poli real-time strategií, jsem byl celý nedočkavý zjistit, zda jsou mé naděje směřující ke Starcraftu 2 oprávněné, či nikoli. Jelikož hlavní síla prvního dílu, a potažmo i důvod jeho velké popularity přetrvávající v některých koutech světa až do dnešních dnů, tkví ve vyvážené hře pro více hráčů, neváhal jsem ani vteřinu, a ihned po zasednutí ke stroji jsem se pustil do skirmishe za stranu Protossů a kampaň ignoroval. Proti sobě jsem postavil Terrany a nastavil si poněkud zbaběle jen střední obtížnost.

První postřehy
Jakmile doběhlo velmi krátké načítání, povšiml jsem si několika změn. Na rozdíl od prvního dílu se začíná se šesti těžiči (u Protossů zvaných Probes) namísto čtyř. Tito těžiči se pak dokážou automaticky a rychle rozdělit mezi jednotlivá ložiska krystalů (opět se těží pouze krystaly a plyn), což bylo v prvním díle nutné provést ručně. Rovněž jsem si povšiml, že byla změněna klávesová zkratka ke stavbě těžiče Protossů z klávesy P na klávesu E, což je dobrý nápad, protože hráči jsou většinou zvyklí si dávat Nexus (tedy hlavní budovu) na číslo 1 a je rozhodně jednodušší namáčknout 1E, nežli 1P.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Zásadnější je však změna počtu najednou nesených surovin z 8 na 5. Mám však dojem, že těžiči pracují o něco málo rychleji, a tak k žádnému zpomalení hry nedochází. Díky této úpravě však získala opodstatnění zbrusu nová budova s názvem Obelisk. Jednou z jejích schopností je totiž Proton Charge, která na půl minuty zvýší množství nesených krystalů všech Probes v oblasti působnosti z 5 na 6. Tuto funkci je však třeba aktivovat ručně. Tím pádem získají značnou výhodu rychlí hráči, kteří zvládnou v pozdějších fázích hry uklikat používání této budovy ve všech svých základnách. Mezi další schopnosti této budovy pak patří dobíjení štítů a dobíjení many kouzelníků.

Základní jednotky
Co se základních jednotek týče, pak oproti jedničce téměř k žádným změnám nedošlo, akorát náhrada Dragoona, Stalker, nyní stojí 150 krystalů a 50 jednotek plynu, oproti 125 jednotkám krystalů a 50 jednotkám plynu. Ale kdo ví, jak se tyto počty ještě ve finální podobě hry nakonec změní.

Základní bijec, Zealot, stojí stále 100 krystalů, je však u něj možné kromě klasické rychlosti pohybu vynaleznout i tzv. Charge. Zealot pak dokáže okamžitě překlenout posledních několik metrů mezi ním a nepřítelem. Tím pádem možná dojde ke znevýhodnění zergských Hydralisků, kteří jsou v původním Starcraftu dost často nuceni proti Zealotům bojovat taktikou udeř a uteč. Díky schopnosti Charge ale nikam neutečou. Co se Stalkerů týče, neviděl jsem v budově Cybernetics Core tlačítko k vylepšení jejich dostřelu, což je v prvním díle naprosto zásadní věc, bez níž se Dragooni proti terranskému protivníkovi vůbec neobejdou.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Změny u budov
Na druhou stranu však přibylo tlačítko umožňující postupně vylepšovat Gateways na Warp Gates. Tato základní protossanská kasárna pak získají výhodu v možnosti teleportovat vyrobené jednotky ke kterémukoliv Pylonu na bojišti. Myslím si, že Protossové tak získají nové taktické možnosti ve střední a pozdní fázi hry, kdy je důležité rychle přisouvat posily tam, kde je právě potřeba. Přímo se sice nabízí využití při překvapivých rychlých útocích na týl nepřátelské základny na začátku hry, ovšem myslím, že načasování této technologie je takové, že se nebude jednat o nic snadno proveditelného.

V souvislosti s budovami musím zmínit možnost jejich vícenásobného označení. Osobně doufám, že tento krok autoři dobře promysleli, protože schopnost udržovat v plném proudu výrobu jednotek a zároveň ovládat mikro-management jednotek v bitevní vřavě je právě to, v čem tkví obtížnost a zároveň krása prvního Starcraftu. Díky této vlastnosti je však zaměstnání všech výrobních budov na maximum otázkou tří akcí (dvojklikem se označí všechna kasárna a stiskem písmene se zadá výroba jednotek) a to je hodně velký rozdíl oproti jedničce, ve které se dá označit pouze jedna jediná budova.

 Zjednodušení ovládání
Jako další ústupek směrem k příležitostným hráčům vidím možnost naráz označit plus mínus 30 jednotek. Opět se jedná o značné ulehčení ovládání armády oproti prvnímu dílu, kde lze jednotek označit pouze 12. Těžko říct, jestli to je dobře nebo špatně, protože Starcraft se hraje i deset let po svém vydání právě kvůli tomu, že je obtížný, že v něm záleží na dovednostech a že se v něm nedá vyhrát proti zkušenému hráči nějak náhodně.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

Jednotky navíc již zvládnou jakžtakž samostatně přejít mapu, aniž by se rozdrobily po pěti metrech chůze, a tak těžko říct, zda budou herní dovednosti a taktika i nadále hrát tak stěžejní úlohu, nebo zda půjde s úspěchem praktikovat prosté označování všech vojáků a jejich vysílání doprostřed nepřátelské základny, jak je zvykem v moderních hrách, které se však legendami nikdy nestanou.

Odchod, dvacet minut uplynulo
Jelikož byl můj herní čas na Gamescomu velmi omezený, nestihl jsem se dostat k pokročilejším jednotkám a nemohl jsem samozřejmě ani prozkoumat ostatní strany vesmírného konfliktu. Na střední obtížnost jsem počítačového protivníka porazil bez problémů, což vyvolalo u slečny z Blizzardu velký údiv, protože ostatní vesměs prohrávali. Když už jsem tedy začínal doufat, že prohodím pár slov s někým, kdo má s hrou něco alespoň vzdáleně společného, byl jsem zchlazen její větou, že tady jen pomáhá a pracuje na podpoře World of Warcraftu a tady o té hře z vesmíru dohromady nic neví.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva V marné naději, že se má slova dostanou k povolaným uším, jsem po ní týmu vývojářů alespoň vzkázal, že je Starcraft 2 na dobré cestě stát se stejnou legendou jako jeho předchůdce, avšak bude třeba nezanedbat jediný detail při vyvažování stran směrem k zápolení více hráčů. Poté, co slečna s úsměvem mých pár vět nejspíš vypustila z hlavy, jsem obdržel luxusní karetní hru v německém jazyce a tematickou klíčenku na motivy Starcraftu 2 a Diabla 3.

Stáhněte si: Videa, Trailery...

Související články: Dojmy z GC 2007, Preview a přehled jednotek, Novinkové články



 
Kopulkon
autor je překladatelem her pro Cenegu a Playmana


 
 

Nejnovější články