Saints Row 2 - dojmy z prezentace
zdroj: tisková zpráva

Saints Row 2 - dojmy z prezentace

30. 9. 2008 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Narozdíl od čtvrtého GTA se nebere tak vážně a umožní tisíc a jeden způsob, jak strávit čas, když zrovna neplníte nějaký úkol. Tedy to, co městské akce činí tak zábavné.

Autor: Pavel Oreški
Publikováno: 30.září 2008


Obrázek zdroj: tisková zpráva Když jsem si před prezentací pročítal, co všechno už THQ o Saints Row 2 prozradili, měl jsem pocit, že se měsíc před vydáním těžko vytasí s něčím novým. Ale chyba lávky, tenhle klon GTA roste do krásy a jak v recenzi prvního dílu poznamenal Jirka Lavička, Rockstar má opravdu velkou konkurenci. Narozdíl od čtvrtého dílu GTA, který se soustředil na příběh, vývoj postavy, vychytané přestřelky a sociální život, Saints Row směřuje k co největší různorodosti. Tedy něčemu, co v posledním GTA znatelně chybělo. Aneb tisíc a jedna možnost, jak se zabavit, když zrovna neplním zadaný úkol. Tedy to, co městské akce činí tak lákavé.

 Vychrtlou brécou
Rozmanitost se v plné kráse ukazuje hned při vytváření vlastní postavy. Už jsme o tom sice na Tiscali napsali dost, ale přesto se musím podělit o své dojmy z prezentace, kdy mi svou hru předváděli Simon Wats a David Bowring z Volition. V době, kdy Simon obšírně popisoval základní elementy Saints Row 2, David si mezitím vyráběl postavičku. Vybral si ženské pohlaví a základnímu obličeji přidával vrásky, což se s přibývajícím věkem začalo odrážet i na celé postavě. Posléze experimentoval s váhou a ukázal nám plný rozsah od nechutné tlustoprdky po stejně odpornou anorektičku, u které nakonec zůstal. V té chvíli jsem měl pocit, že nic hroznějšího, než stará vychrtlá bréca nemůže existovat. Opak byl pravdou...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Předvádějící dovedl své zalíbení v transvestitech do extrému. Na tu odpornou babičku začal aplikovat mužské obličejové rysy a přidávat jí různě střižené vousy. Aby toho nebylo dost, nechal ji hlavu úplně holou. Na pusu a kolem očí ji (jemu?) nanesl výrazné malování, nechal jí vykulit kukadla a navlékl jí do vězeňského mundůru. Abych se přiznal, začal jsem se v malé místnosti, kde se konala předváděčka, cítit trochu nesvůj. Být s takovým psychopatem zavřený v budce 3x3 metry není žádná sranda. Ale pořád to ještě nebylo vše.

Své vymóděné postavičce aplikoval různé styly chůze, na výběr byl sice jen jeden bojový styl, ale odemknout půjdou další tři. Dokonce se dal vybrat i hlas (tři mužské a tři ženské) a gesta hlavní postavy, například zdvižený prostředníček nebo zaťatá pěst. Nakonec bylo Davidovo alter ego dokonale vyšinuté a náramně se hodilo do scénáře první mise – útěku z vězeňské nemocnice. Oproti známému videu se dalo vedlejšími dveřmi vyběhnout ihned ven z věznice. Všude spousta stráží, nasednutí na čtyřkolku, průjezd branou věznice a úník před spravedlností.

Kdo nemá zájem se s modelováním postavičky piplat, pro něj budou předpřipraveny určité typy. A když se vám vzhled hrdiny omrzí, není nic jednoduššího, než si kdykoliv zaplatit plastickou operaci a vyběhnout z nemocnice s úplně jiným tělem.

 Respekt
Předvádějící se pak rozhovořil na téma respekt: „Respekt je nejdůležitější, je to jakési herní platidlo.“ Získávat, ale i ztrácet se dá na tisíc způsobů. Například pomocí gest: „Když hrajete kooperativně s kamarádem, který někoho zabije na velkou vzdálenost nebo zneškodní důležitého člena nepřátelského gangu a vy mu v tu chvíli ukážete zvednutým palcem, že udělal dobrou práci, zvýší se vám hodnota respektu.“

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Stejně tak když zabíjíte nepřátele v singlu nebo online a po jejich smrti jim zneuctíte mrtvolu, získáte respekt kolegů, na druhou stranu si zainteresovaný gang ještě více znepřátelíte. Tvůrce dodal: „Prostě jsme chtěli hráče odměňovat za jeho komunikaci s okolím.“

Respekt bude svázaný s různými styly, které využijete při upravování herního světa. Čím více respektu budete mít, tím více možností k přizpůsobení čehokoliv - vašeho sídla, aut, oblečení, sprejovacích tagů nebo gangu. Prostě čehokoliv, co je nějakým způsobem vázáno s hlavní postavou. Velmi lákavá je možnost upravit členy gangu, aby byli třeba celí v černém s katanou v ruce. Po městě se pak budou prohánět hordy ninja band. Změnit se dá nejen jejich vizáž, ale nastavit lze způsob boje nebo jak budou v určitých situacích reagovat. V kooperativním módu si díky přizpůsobivosti můžete zahrát na Bonnie & Klyde, Starsky & Hutch nebo třeba Bolka & Lolka.

 Mimopříběhové aktivity
Mini-mise zde budou označovány jako diversions. Oba chlapci nám poskytli pár příkladů z jejich velkého počtu. Začali s ukázkou takzvaného „car surfingu“. Kdykoliv budete mít chuť, vyskočíte na křižovatce na projíždějící automobil. Jestliže se rozjede dost rychle, spustí se automaticky minihra, kdy je vaším úkolem se na střeše co nejdéle udržet. Problém je samozřejmě s rovnováhou a vy ji budete pomocí analogového joysticku nebo přes Sixaxis vyrovnávat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Mnohem šíleněji zní, když se v obchodě svléknete a vyběhnete na ulici. Počítají se chodci, které vyděsíte, než vás někdo odpráskne nebo vás zatkne policie. Dále je to znečišťování sídel konkurenčních gangů, ochrana celebrit, ježdění v protisměru a nadávání nebo lichotky kolemjdoucím. A za všechny tyto aktivity si samozřejmě vysloužíte respekt.

 Co-op
Pak došlo na zastávku u kooperativního multiplayeru: „Super věc na co-opu je možnost se kdykoliv přidat nebo odejít z aktuální hry. Představte si, že hraji singleplayer a jsem připojen na Xbox Live. V tu chvíli se objevil druhý prezentující online a vidí, že hraji určitou misi. Stačí mu připojit se a hned se objeví těsně vedle mě a můžeme hrát spolu tak dlouho, jak budeme chtít. Až to druhého přestane bavit, jednoduše se odpojí a já budu v misí pokračovat sám.

Tenhle systém má i jiné využití. Když budete zakysnutý v nějaké misi a budete vědět, že kamarád už jí dohrál, pozvete ho do své hry, spolu úkol splníme a on se pak může odpojit. Všechno kolem kooperace má zkrátka být velmi rychlé a jednoduché. Kromě toho tu bude i pár dalších módů, například hra na kočku a myš, kdy se jeden hráč snaží dostat do bezpečí a druhý mu v tom brání. A nemůže chybět Deathmatch.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

 Reklama na burger
Nudu ve Stillwateru rozhodně nezažijete. Kromě 55 misí prostě bude neustále co dělat. Máte chuť na automobilové závody? Nebo raději skoupit řetězec rychlého občerstvení? Žádný problém! Jestliže se vám povede koupit všechny pobočky, začnou se po městě objevovat billboardy s vaším portrétem a zároveň budou z prodaných lahůdek kapat tučné provize. U jiných krámků kromě toho dostanete třeba slevu na zboží. Možnosti jsou téměř neomezené.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Už se tedy nemohu dočkat poloviny října, kdy Saints Row 2 vyjde pro Xbox360, PS3 i PC. Konzolové verze budou naprosto identické, tedy až na využití pohybových senzorů v PS3 ovladači. Mám takový pocit, že jestli se autoři vyvarují chybiček, které trápily první díl, může být Saints Row 2 pokořitel GTA IV. A to by byla bomba.

Stáhněte si: Videa, Trailery...

Související články: Novinky, Preview, Saints Row 1 recenze


Pavel Oreški
autorovi je 25 let, hraní her se věnuje téměř patnáct let a nepohrdne jakýmkoli žánrem


 
 
Pavel Oreški

Nejnovější články