Need for Speed World - dojmy a rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Need for Speed World - dojmy a rozhovor

2. 7. 2010 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Přijíždí nový přírůstek do slavné závodní série, který bude zdarma a jen online. Díky jakým všem vlastnostem hry jsme si padli do noty s producentem z EA?

Autor: Warlock
Publikováno: 2. července 2010

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Už skoro před deseti lety někdy v době, kdy jste se probírali kompletní historií automobilky Porsche a čekali na další Hot Pursuit, byl ohlášen a posléze zrušen projekt Motor City Online. Ten měl být čistě multiplayerovou odbočkou série Need for Speed (dále jen NFS). Nad tímto titulem se v krátkosti ohlédnul i producent NFS: World během interview, který mi jako jedinému českému novináři na EA Showcase v Londýně poskytl interview. Zavzpomínali jsme i na starší díly, krátce pohlédli do budoucnosti, ale samozřejmě nejvíce času jsme věnovali novému přírůstku do slavné závodní série. Všemu však v úvodu předcházela krátká prezentace na začátku dne.

NFS: World nabídne prozatím ten největší svět, jaký bylo možné spatřit. Ve své podstatě se bude jednat o jakési spojení měst Rockport a Palmont, která se objevila v Most Wanted a Carbonu. Samozřejmě, že se přidá i několik nových tratí. Každopádně se tímto vysvětlují drobné nesrovnalosti v dostupných trailerech, kdy byli někteří hráči zmateni a váhali, zdali skutečně jde o stará známá města.

I na tuto věc jsem se zeptal producenta, který mi odpověděl takto: „Myslíme si, že tyhle staré tratě měly zkrátka něco do sebe a byly velmi oblíbené. Právě proto je zařazujeme do tohoto pokračování. Samozřejmě, že povýší na lepší technologickou úroveň a můžete se rovněž těšit na úplně nové scenérie. A to všechno včetně dynamické změny dne a noci. Každopádně nechceme vytvářet úplně nový svět, ale spíše přenést stávající věci do MMO světa.“ Osobně jsem byl po této odpovědi trochu rozmrzelý, protože celý svět z Most Wanted mám již projetý třikrát tam i zpět (nemluvě o Carbonu) a představa toho, že bych si je měl projíždět znovu, se mi příliš nelíbila. Do jisté míry se jedná i o zjednodušení práce vývojářů, ačkoliv i oni budou muset zapracovat na vylepšení všech modelů a grafiky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
oficiální obrázky od výrobce

Jistě mnohé bude zajímat, zdali si v této odbočce série budete moci zahrát i za policii. Odpověď zní: možná. NFS: World totiž není titulem, který by podléhal jednoročnímu cyklu a rychle upadl v zapomnění. Podpora pro NFS: World bude trvat minimálně nějaké dva až tři roky a během této doby je plánována velká spousta nejrůznějších updatů. Záležet tak bude tedy na hráčích a komunitě, jestli takovou možnost ocení a budou se o ní hlásit. Ostatně ve formě podobných updatů budou vycházet i nové herní režimy, modely aut a spousta dalšího přídavného obsahu.

Rozšíření se dozajista dočkají speciální schopnosti, kterých bude v době vydání zhruba třicet. Během hry budete moci aktivovat kromě obligátního nitra třeba fígl, kterým se za vámi vytvoří dopravní zácpa a dost zpomalí vaše protivníky. Tedy pokud nebudete disponovat schopností „rozražení“, kdy takovou zácpou projedete jako nůž máslem. Nebude ani problém přidat jedno kolo navíc těsně před koncem závodu nebo v případě, že na vás dotírají muži zákona, použít schopnost, která odhodí policejní auta stranou, a vy budete mít příležitost opět ujet.

Na všechny tyto síly se bude vztahovat určitá doba (cooldown), než je bude možné znovu použít v akci. Jednotlivé síly se navíc budou dělit do minimálně tří kategorií (závod/volná projížďka/stíhání policií) a v každé z nich budete mít pod klávesovými zkratkami připraveny až čtyři schopnosti. Získávat je budete za zkušenostní body obdržené po každém závodě společně s určitou sumou peněz. Odemykání bude probíhat podle velmi jednoduchého stromu, navíc s možností vylepšovat některé současné schopnosti.

Za herní peníze si budete nakupovat nová auta a další drobnosti. Chystá se systém mikrotransakcí, kdy například za nové lamborghini zaplatíte zhruba půl skutečného dolaru. Každopádně bude pouze na vás, jestli si na nové auto nastřádáte za vyhrané závody, což bude stát čas, nebo naopak obětujete malou sumičku peněz. Podle všeho ale rozhodně nepůjde o nijak závratné sumy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

V souvislosti s tímto zmínil producent ještě zajímavou maličkost: „Pokud zrovna nedisponujete velkým množstvím peněz, není nic snazšího, než si vaše vysněné auto třeba na víkend pronajmout. Obzvláště se pobavíte, když vás kamarád vyzve na souboj a vy místo svého Fiatu přijedete v nejlepším Ferrari. Ten výraz v jeho tváři musí být k nezaplacení.“

Jedním z nejdůležitějších prvků kromě samotného závodění bude samozřejmě důraz na různé online služby a sociální sítě. Bude tedy možné se napojit na Facebook a zkopírovat si určité přátele, u nichž dokonce uvidíte, zda právě hrají NFS: World. Nebude chybět ani porovnávání výsledků na tratích, srovnávání aut, vybavení a nejrůznější další žebříčky. K dispozici bude privátní multiplayer, kooperativní režim a samozřejmě závodění s kýmkoliv na světě. Budete se rovněž moci přenést okamžitě kamkoliv po mapě k některému závodu, který buďto spustíte, nebo budete pokračovat jinou cestou.

Během našeho rozhovoru jsme se dostali i na podobnost s Most Wanted a musím říci, že z tohoto dílu série a případně některých jeho následovníků si toho tvůrci berou opravdu hodně. Opět se tedy setkáte s Heat Levelem a podle něho vás budou honit obyčejná policejní auta, přes FBI vozidla, až po vrtulníky a SUV. Pokud vás muži zákona chytí, zaplatíte velmi tučnou pokutu s ohledem na to, jakou škodu jste napáchali.

Zbavit se této zátěže na vašem stíhaném automobilu bude možné buďto přebarvením auta, nebo v tom horším případě pořízením nového přírůstku do vaší garáže. Opět bude možné využívat „pursuit breakers“, což budou třeba billboardy nebo benzínové stanice, které lze vyhodit při průjezdu do povětří a tím zdržet policisty nebo vaše soupeře při běžném závodu. Možnosti destrukce se nijak nebudou lišit od dřívějších dílů série a licencované značky aut bude možné maximálně poškrábat nebo jim rozbít čelní sklo. Žádný Burnout se tedy konat nebude a vaše auto nebude možné nějak vážněji poškodit či dokonce zrušit úplně.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

Během rozhovoru jsem se nemohl nezeptat na budoucnost celé série. „V přípravě je hned pár dalších pokračování a se sérií NFS se budeme setkávat i dalších pár let. NFS: World je pouze jakousi odnoží, která nijak nenaruší ostatní díly série.“ Hned jsem položil doplňující otázku, jestli je pravděpodobné, že se setkáme s podobným dílem jako bylo Porsche 2000 a dostal jsem tuto odpověď: „Tento díl byl jedním z nejpopulárnějších v rámci celé série, ale prozatím neplánujeme něco podobného například s jinou automobilkou. Raději budeme vždy všechny značky aut dávat do každého dílu NFS.“

Příjemným překvapením z úst producenta bylo, že celá hra bude distribuována naprosto zdarma, a to včetně kompletní mapy světa a možnosti hrát všechny závody. Bude moci však postoupit maximálně na desátou úroveň a pak budete mít na vybranou koupit celý balíček, nebo dát raději přednost zmiňovaným mikrotransakcím. Vaše zkušenostní body však budou uloženy pro případ, že byste se rozhodli zakoupit balíček až později.

A jaké jsou závěrečné dojmy? Osobně jsem byl rád, že pro tuto MMO byl vybrán právě styl známý z Most Wanted a ohledně tohoto tématu jsme si s producentem padli do noty. Shift byl sice skvělý, ale u Most Wanted a starších dílů je stále ve vzduchu jakási nostalgie, která by mohla hráče nahnat do tohoto světa. Sice trochu zamrzí použití většího množství starších tratí, ale na druhé straně, co by člověk mohl očekávat od hry, která bude od začátku šířena naprosto zdarma.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Navíc se pilně pracuje i na optimalizaci i pro ty nejhorší sestavy, čímž jsou míněny hlavně notebooky s integrovanou grafickou kartou. Myslí se však i na nabušená děla a NFS: World vypadal během prezentace skutečně k světu. Betatest započal již na konci roku v Asii a v současné době probíhá betaverze v zemích EU a USA. Spuštění ostré verze koncem července je jistotou.

Stáhněte si: Videa, Trailery...

Související články: Novinky, Vše o sérii Need for Speed na Tiscali, Motor City Online dojmy

 
Warlock
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole


 
 
Warlock
Smarty.cz

Nejnovější články