zavřít

Marvel's Avengers vypadají jako cosplay se skvělou akcí

PlayStation 4 Windows Xbox One PS4 Pro Xbox One X Stadia

- Dojmy z hraní autor: Šárka Tmějová Komentáře: 0

Komiksové filmy zažívají v posledních letech nejzlatější žně, z čehož občasně těží i herní průmysl, jmenovitě vynikající sérií s Batmanem či loňským Spider-Manem. Blockbusteroví Avengers si na své interaktivní zpracování museli počkat dost dlouho a megalomanství předlohy nastavilo poměrně vysoká očekávání. Která se Marvel's Avengers podle mých dojmů z prezentace na E3 zatím daří plnit tak napůl.

Zhruba dvacetiminutové demo z úvodu hry, které Square Enix ukazoval na E3 za zavřenými dveřmi, rozšířilo pasáž z oznamovacího traileru o její hratelné sekvence. Ne že by je tedy nechali hrát přímo mě, gamepad během tzv. A-Day zůstal bezpečně v rukou přítomného vývojáře - prozatím.

Pokud jste během poslední deseti let, kdy se filmy z univerza Marvelu dostávají na plátna kin co pár měsíců některý z nich náhodou i viděli, nejspíš jste si už všimli, že vám na nich něco tak docela nesedí. Crystal Dynamics a Eidos Montréal zřejmě nedisponují astronomickým rozpočtem, aby si mohli dovolit zaplatit minimálně pětici jedněch z nejlíp placených herců současnosti, jejich ikonické tváře i hlasy tedy chybí.

Nejvíc to schytala Black Widow, kterou si se Scarlett Johansson teď nespletete ani z rychlíku, zbytku ansámblu vesměs pomáhají přilby, za něž svou cizost mohou schovat. I tak jsem se ale neubránila pocitu, že jde o skupinku precizních cosplayerů v průběhu focení, které se tak trochu zvrhlo.

V San Francisku panuje slunečné odpoledne, místní obyvatelé v rámci A-Day slaví existenci superhrdinů, kteří město i celou planetu chrání před všemi nebezpečenstvími. Ovšem ne na dlouho - Golden Gate Bridge se otřese sérií explozí, za kterou stojí nepříliš profláklý záporák Taskmaster, bývalý agent SHIELDu. Spolu se svými pohůnky se vybavil maskami s lebkou a ukradl Tonymu Starkovi pár velmi moderních zbraní hromadného a jednotlivého ničení, kterými v závěru dema rozpustí polovinu města včetně Kapitána Ameriky.

Samotná hra nabídne singleplayerovou kampaň a kooperaci spolu s možností zahrát si ve více hráčích i některé příběhové mise. Zrovna v prezentované ukázce k tomu ale moc příležitostí nebylo. Kromě chvilky, kdy bok po boku bojoval Iron Man s Thorem, působili Avengers spíš jako skupina sólistů než jako tým.

Kde chybí ty správné obličeje a hlasy, na které jsme zvyklí, tam naštěstí zaskakují kostýmy, pohyby i schopnosti, které naopak bezpečně poznáte. Za každého ze superhrdinů se hraje jinak, ale moc nepočítejte s tím, že si někoho z nich oblíbíte a projdete celou kampaň jen s ním. Lineárně se střídají podle toho, kde je kdo zrovna potřeba.

K hroutícímu se mostu jako první dorazil Iron Man s Thorem, který herním stylem na první dobrou připomíná Krata z loňského God of War. Do okolních protivníků může bušit svým Mjölnirem, nebo ho zahodit, dát na chvíli prostor svým pěstím a ve správnou chvíli ho zase přivolat a dorazit je dobře mířeným úderem zezadu. Podobnost s jednou z nejlepších her loňského roku není čistě náhodná, za designem soubojů totiž v obou případech stojí Vince Napoli, který loni ze Sony přesídlil do Crystal Dynamics.

Nebyl by to ale ten správný bůh hromu, kdyby nedokázal na počkání vyvolat bouři a své protivníky po naplnění ukazatele ultimátní schopnosti sesmažit bleskovou smrští. Iron Man kontroluje situaci ze vzduchu, ale než jsme mezi nimi stihli zachytit náznak spolupráce, už se k němu pozornost přesunula plně.

Nadupané brnění Tonyho Starka umí přesně to, co byste od něj čekali - létat a rozpoutávat mezi nepřáteli chaos a paniku různými projektily, raketami a paprskometem. Vzhledem k tomu, že může zůstávat ve vzduchu prakticky neomezeně, mé srdíčko zklamané javeliny z Anthem na chvíli zaplesalo, to už nás ale střih nekompromisně přesunul do stíhačky za Hulkem a Black Widow.

Naštvaný zelenáč si s lidskými nepřáteli dokáže pohazovat jako s žonglérskými míčky, práská s nimi o sebe, nebo je prostě a jednoduše zadupe do země. Kromě bestiality Hulk předvedl i na něj nezvykle elegantní způsob přesouvání z místa na místo, když agilně a s grácií přehopsal zpola rozbořený most.

Aby se zbavil zbývajících otrapů, rozhodl se po nich hodit příhodně přistavěný tank - a tím odhalil vlastnost Marvel's Avengers, ze které spousta hráčů radost mít nebude. Quick time eventy. Abyste se dočkali stylové cutscény, budete občas muset zmáčknout, ale taky zuřivě mačkat nějaká ta předepsaná tlačítka v časovém limitu. Scot Amos, šéf Crystal Dynamics, mi to později odůvodnil: „Chceme, aby si naši hru mohl zahrát každý a quick time eventy jsou přirozená forma tutorialu. Navíc díky nim můžete sledovat velmi filmové pasáže a zároveň je ovlivňovat.“

Tuhle dřív letmo naznačenou skutečnost jsme ale na prezentaci neměli moc času vstřebávat, vývojáři nás donutili upřít pozornost na Kapitána Ameriku na palubě létající základny. Jeho bojový styl asi nejvíc evokuje klasické superhrdinské mlátičky, byla by ale škoda nevyužít speciálních schopností jeho štítu. Ano, i s ním se dá házet a v rámci jednoho hodu dokáže sejmout hned několik nepřátel najednou, aniž by pan patriot musel hnout prstem. Štít si totiž svůj příští cíl najde sám a minimálně ho omráčí, takže ho Kapitán může jen lehce zpracovat ručně.

A od poctivé ruční práce jsme zamířili k páté a prozatím finální hrdince Marvel's Avengers. Přítomnost Hawkeye a dalších konkrétních členů nechává Scot Amos bez komentáře. Black Widow je vybavená černým spandexem, dvěma pistolemi a výjimečnou obratností, zároveň je taky jedinou členkou týmu, která se utkala s finálním bossem Taskmasterem.

Bez nadlidských schopností, steroidových stylů a brnění za miliardy bych si na tuhle zrzku sice nevsadila, přesto si s ním ruská špionka zvládla poradit bez ztráty kytičky. Chvíli se kočkují ve vzduchu, pak přijde čas na ve srovnání s ostatními obyčejnou střelbu. A spoustu přemetů. Po triumfálním vítězství ale přichází zvrat - a taky konec dema.

Příběh Marvel's Avengers tím ale teprve začíná, a podle Amose bude pokračovat ještě dlouho po vydání. Zejména kooperativní část hry má nabírat nový obsah ještě roky po vydání příští rok na jaře. O konkrétních plánech v téhle chvíli mluvit nechtěl, půjde ale o nové superhrdiny, mise i místa. Navíc nebudete potřebovat žádný season pass, dodatečný obsah bude zdarma.

Kolem toho, jak bude vypadat kampaň kolovaly a tak trochu kolují, zmatky. Nakonec to vypadá, že kamaň budete moci projít jen sami, ale budete si průběžně odemykat mise, kam půjde naskočit v kooperaci až čtyř hráčů. Pořád to ale prý budou mise, které dohromady budou dávat konzistentní příběh.

Plynulost soubojů, epičnost i styl vyprávění mě stihly nadchnout a tvůrci mají s Marvel's Avengers poměrně ambiciózní plány. Prozatím se tedy nenechávám odradit lineárním demem, které mi dech rozhodně nesebralo, ani grafickou stránkou, která na PlayStation 4 Pro v pohybu už rozhodně nebyla tak hladká, jak bych si představovala. Na výsledek si počkáte do 15. května 2020, kdy Marvel' Avengers zachrání naše PC, PlayStation 4, Xbox One - a Google Stadii.

Tagy: Marvel superhrdinové kooperace avengers E3 2019 E3 2019 Live

Zdroje: vlastní

Kupte na CZC.CZ

Související videa

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.