Skoro nevyčerpatelný námět ![]() ![]() ![]() Boj o nadvládu nad Arrakis Scénář, který je prakticky vystřihnutím několika desítek stránek z knížky Franka Herberta, zůstal nepozměněn. Píše se vesmírný rok 10191 a války o vládu nad planetou Arrakis stále přibývají na intenzitě. Císař celého vesmíru společně se svými rádci umožní velmi dobře technologicky vyspělým Atreidům ovládnout Arrakis, na jejímž povrchu se nachází velmi vzácné koření, které do této doby umožňuje létat vesmírem i na velké vzdálenosti. Bohužel Císař je velmi proradný a umožní i druhým největším soupeřům rodu Harkonnenů, aby planetu napadli a tím společně získali společně nadvládu v celém vesmíru. ![]() Ovládání podobné konzolové verzi Zde začíná celý příběh této hry, kdy Paul Atreid společně s jeho matkou Lady Jessicou utekl pomocí lsti ze spárů Harkonnenů a vydává se napříč pouští, kde nachází Fremeny. Ti mu posléze umožní adaptovat se do jejich společenství. Výměnou za to chtějí, aby jim mladičký Paul postupem času dokázal, že je nejen dobrým bojovníkem, ale i v blízké budoucnosti nástupcem vůdce Fremenů, kteří jako jediní dle jejich úsudku jsou majiteli této planety. V demu se budeme moci setkat ještě s poměrně mladým klukem, který umí velmi dobře zacházet se svým nožem. Pohybem šipkama ovládáte pohyb, rychlou chůzi a běh, zatímco útok koordinujete pomocnými klávesami „alt“, „space“ a „tab“. Jiné ovládací nastavení jsem zde nenašel, neboť dle mých předpokladů je toto demo pouze konverzí PSX verze, čemuž nasvědčují konzolové buttony umístěné ve hře. Ovládání bych zde shledal ze začátku trochu zmateným, některé klávesy nefungují a je zde přidáno několik nových ovládacích prvků, které se musíte ze začátku naučit tak, abyste je postupem hry užívali automaticky. ![]() ![]() ![]() Nahlížení za rohy a souboje jako v ONI Jako komfortní zlepšováky vidím především nahlížení za rohy, či poměrně pomalou, ale tichou chůzi, kterou je možno útočníka překvapit. Pokud vás zahlédne, jeho první kroky povedou k vašemu vyhledání, případnému přivolání pomoci. Toho lze využít k nečekanému průniku do místností. Útok je jednou ze silnějších stránek hry. Podobně jako v ONI, tak i v demu Frank Herbert's Dune se setkáme s animací znázorňující pokaždé trochu jiný útok v závislosti na vašem druhu napadení nepřítele. Pokud za ním půjdete srabácky zezadu, podříznete mu jednodušše krk, ale třeba takový útok ze strany je odměněn trochu delší animací - kopnutím do břicha a následného podříznutí. ![]() Zpomalení pohybu při chůzi po koření Další věcí, kterou bych neměl opomenout, je plížení se. Tento druh postupu je sice na jednu stranu pomalý, ale vzhledem k vašemu nízkému počtu nábojů do vaší pistole ho určitě oceníte. Pohyb po planetě je různorodý. V lokaci, kde máte infiltrovat Harvestr jsem si povšiml změny chůze po normálním písku a po koření. Pohyb po klasickém písku je totiž rychlejší, přičemž při chůzi po „kořeni“ se extrémně zpomalí. ![]() ![]() ![]() Když už jsme u toho pohybu - je zvláštní, že Paul na sobě nemá žádný speciální oblek pro pobyt na písečné Duně, stejně tak jako ve filmu, či v literárním zpracování, takže můžeme alespoň doufat, že nám v nejbližší budoucnosti tento fakt osvětlí sami autoři hry, nebo vysvětlující scénář. ![]() Finální verze koncem roku Developeři z WideScreen si nasadili laťku opravdu vysoko, nákupem práv za zpracování jim snad vynahradí úsilí, které budou muset do tohoto titulu stále ještě vložit, aby z toho nakonec byl konečně první slavný remake klasické sci-fi DUNE od neméně kvalitního spisovatele Franka Herberta. Cryo, kterou tuto hru bude distribuovat se rozhodlo, že by hra měla ve stejnou dobu vyjít ve verzích pro PC i PS2 do konce tohoto roku.
|
17. 9. 2001 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |
Když Frank Herbert dopsal knihu Dune, určitě netušil, kolik her na toto téma vznikne - tato akční adventura od Crya je další z nich.
