E3 dojmy: Tales from the Borderlands je veselá evoluce The Walking Dead
zdroj: Archiv

E3 dojmy: Tales from the Borderlands je veselá evoluce The Walking Dead

21. 6. 2014 14:15 | Dojmy z hraní | autor: Miloš Bohoněk |

Celé to vzniklo před rokem a půl, když se spolu lidé z Telltale a Gearbox opili. Ale Tales from the Borderlands vážně dává smysl! Myšlenka vzít adventuru ve stylu The Walking Dead a zasadit ji do ztřeštěného světa brutálních lovců pokladů zní na první pohled bizarně, přitom obě témata k sobě pasují třeba jako Jeníček s Mařenkou. Vizuálním stylem si díla Telltale a Gearbox krásně notují a svět plný obskurních postav si o adventuru přímo říká.

„Dnes vám předvedeme úvodní půlhodinu z první epizody Tales from the Borderlands,“ vypráví Richard Iggo, šéf marketingu Telltale během E3 prezentace. Spolknu jízlivou poznámku („Tak to vlastně uvidíme celou první epizodu mínus cliffhanger, ne?“) a s chutí se nechávám zavést na Pandoru, kde už čekají dva noví protagonisté a kopa cynického humoru. Zapomeňte na lidské drama z TWD a The Wolf Among Us, čeká nás veselá jízda. 

Jak se Tales from the Borderlands vlastně hraje? Odpověď je velmi jednoduchá: představte si svět Borderlands, akorát v podání Telltale a s dvojicí hlavních postav. Ústředním hnacím motorem jsou vývojáři z Telltale, nikoli Gearbox.

Když jsem se Richarda optal na styl spolupráce mezi dvěma studii, přišel s jasnou odpovědí: „Je to hra od Telltale. Běží na naší technologii, vymysleli jsme ji a také jsme ji napsali. S Gearbox ovšem úzce spolupracujeme, scénář s nimi samozřejmě konzultujeme a pomáhají nám se správným zpracováním světa.“

Řeč je tedy o ukecané adventuře s důrazem na hráčova rozhodnutí, kde většinu času sledujete cut-scény a dialogy, vybíráte odpovědi podle svého nejlepšího přesvědčení a sklízíte jejich následky. Anebo nesklízíte, protože touto dobou jsme už telltaláckou formuli prokoukli a víme, že většina rozhodnutí ve skutečnosti zásadních není a vytváří jen iluzi důležitosti.

Když už dojde na volné hraní v podobě chození po lokaci, čeká vás klasické ohledávání předmětů, navazování konverzací a lootování. Borderlands je v podstatě takové first-person Diablo, které hráče neustále zasypává novým vybavením.

Několikrát během prezentace Tales from the Borderlands tak vývojář sebral pár desítek dolarů, ač zatím není jasné, k čemu prostředky slouží. „Loot je v Borderlands strašně důležitý, něco takového jsme v Tales nemohli opominout a dokonce jsme jej propojili s lootem v Borderlands. Ještě vám ale neřeknu, jak přesně to bude fungovat,“ vábí Richard. 

Být jako Handsome Jack 

Příběhy z Borderlands navazují na události z Borderlands 2 a všech přídavků (DLC). Handsome Jack natáhl bačkory a rozjel se nelítostný boj o flek šéfa Hyperion Corporation. Nakonec jej získal Vasquez, namyšlený hezoun a podlý šampón, který ve výběrovém řízení vyšťouchl i Rhyse, jednoho ze dvou protagonistů Tales from the Borderlands. Tím druhým je Fiona, podvodnice a zlodějka. A do třetice tu máme Marcuse Kincaida, šiblého obchodníka se zbraněmi, který sice není hratelnou postavou, ale celý děj vypráví.

Podobně jako řada dalších postav v Tales jsou Rhys a Fiona zbrusu noví. V  Borderlands byste na ně nenarazili. Nejsou to kamarádi, vlastně se doteď neznali a už vůbec nejsou lovci pokladů (vault hunteři) jako protagonisté RPG stříleček od Gearboxu. Přesto se ženou za klíčem k pradávnému sejfu (vault key), ale zatímco lovci by si klíč vystříleli, Rhys a Fiona se musí uchýlit k vyjednávání, smlouvání a podvádění. Hamižní jsou na to dost, a každý chce získat klíč jen pro sebe. Vlastně se zdá, že budeme hrát za dvě postavy, které se vzájemně nemohou vystát. Skvělé!

zdroj: Archiv

Soudě dle dema není možné mezi hlavními postavami volně přepínat a změna perspektivy bude vždy v rukou scénáristy, nikoli hráče. Většinu času jsem strávil s Rhysem a je to nesympatický zmetek. Nemá páteř, nemá vychování a nemá zálusk na nic jiného než na vault key, který chce vyfouknout novému šéfovi Hyperion. Zatímco v posledních dvou titulech Telltale jste se při dialozích řídili vnitřní morálkou, teď vás bude pohánět ziskuchtivost.

Během některých konverzací může Rhys použít scanner ve své čočce a tím přečíst vybranou postavu nebo vyčíst data z počítače. Zajímavé je, že uživatelské rozhraní při hraní za Rhyse jakoby z oka vypadlo Borderlands, takže mu dominuje světle modrá barva a digitální tón. Naopak při hraní za Fionu je interface velmi zdobný, tak trochu ve stylu šílené Moxxi

Akce!

Po úvodu na mateřské lodi Hyperion Corporation se demo přesunulo na vyprahlý povrch Pandory, kam Rhys přiletěl na domluvenou schůzku s Augustem - lovcem pokladů, nositelem klíče a hlasem Nolana Northa (à la Nathan Drake). Rhys je očividně odtržen od reality Pandory a jako správný korporátní ignorant nemá ponětí o skutečné pasece, kterou tu jeho společnost napáchala.

Než se tedy Rhys vůbec s Augustem sejde, stihne bezohledně přejet skaga a urazit celé zdejší osazenstvo, které se mu vrhne kolem krku, aby mu utrhlo hlavu. Rhys nemá s takovým fyzickým kontaktem zkušenosti, není to žádný Bigby ani záludná Clementine, ale v rukávu má jiné trumfy: ze stanice Hyperion si v určitých momentech může povolat obřího robota, kterého následně ovládáte jako v klasických telltaláckých akčních scénách.

Pandora je drsné místo, kde má lidský život sotva cenu teplé večeře, a bez konfliktů se to tu neobejde ani v adventuře. Akce je však zpracována stylem The Walking Dead, nikoli Borderlands. A protože The Walking Dead je hlavně o příběhu, už tu nebudu rozebírat další události a pouze utrousím něco o překvapivém entreé starého známého lovce Zer0.

Tales from the Borderlands vypadá velmi slibně. Vývoj je plně v rukou zkušených scénáristů, kteří čerpají z překvapivě bohatého a hlavně vtipného světa Borderlands. První epizody se dočkáme někdy v létě na klasických platformách a následovat by měly čtyři další.

Mimochodem, mezitím začne vycházet i adventurní série na motivy Hry o trůny. Na přímý dotaz mi bylo sděleno, že tvůrci se stále drží původního harmonogramu a nadále počítají s vydáním první epizody ještě letos na podzim.

Nejnovější články