E3 2013 dojmy: The Division oživuje tradici takticko akčních Clancyovek
zdroj: tisková zpráva

E3 2013 dojmy: The Division oživuje tradici takticko akčních Clancyovek

15. 6. 2013 18:40 | Dojmy z hraní | autor: Pavel Dobrovský |

Už zase je slyšet ta stará známá písnička. Nepoužívejte prosím kamery ani nefoťte cokoliv z této prezentace. Slyšíte všichni můj hlas ve sluchátkách? Pustíme si trailer, abyste pochopili, o co jde. Vývojář zhasíná světla a nechává přítomné novináře sledovat, jak se v ukázkách z The Division rozpadá civilizace. Co si budeme povídat, není to pěkný pohled. „Co zachráníme z toho, co zbylo,“ ptá se sugestivně jeden ze sloganů.

The Division je pro Ubisoft neobvyklou hrou. Perzistentní svět kombinuje s akčně taktickým survivalem a přidává neobvyklý multiplayerový mód pro majitele tabletů. O tom si ale povíme jindy, teď je čas New Yorku pod tyranií chaosu a anarchie.

Vraky aut, zapálené sudy, mátožné postavy a vybydlené domy - to zbylo z New Yorku poté, co lidé začali podléhat neznámé nemoci. Epidemie způsobila postupný kolaps všech veřejných systémů, až došlo na nemocnice, které nebyly schopné lidi ochránit. Do pěti dní bylo po všem. Jako agent speciální vládní divize určené k záchraně světa vyrážíte tři týdny po události do boje s nepořádkem v ulicích.

„Chtěli jsme, abyste New York bezpečně poznali a zároveň viděli jeho zkázu. To ve vás vyvolá strach,“ říká prezentující vývojář. Víc než o úžasu z destrukce, který je vlastní jiným postapokalyptickým hrám, mluví o pocitu zničeného domova a palčivé naději, že se dá zachránit.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Engine Snowdrop dokáže takový pocit, ve spojení se zkušenostmi Ubisoftu se stavěním virtuálních měst z jiných her, vyvolat skvěle. Rozmístění kulis na ulicích je přirozené a jako jedna z mála her působí Division graficky „next-genově“, především ve směru detailních modelů, nasvětlení a vizuálních efektů.

O kampani pro jednoho hráče jsme se mnoho nedozvěděli, snad jen že bude, a tak se pojďme podívat, co podle Ubisot Massive (tvůrci Ground Control, World in Conflict) znamená heslo „na záchranu světa jeden nestačí“. V Division vstupujete do koalic s dalšími agenty-hráči a společně pracujete na plnění misí v desítkách instancí. Může jít třeba o záchranu policistů uvězněných na vlastní stanici. Jejich osvobozením se obnoví zákon a pořádek a obyvatelé čtvrti se začnou stavět zpět na vlastní nohy.

Na akční hru je postup pomalý, téměř neobratný, ale to jen do té doby, než vidíme taktické možnosti dvou a více hráčů. Vzpomenete si na Freedom Fighters a taktické hry se jménem Toma Clancyho, ve kterých to bez spolehnutí se na druhého nejde.

...

Jeden hráč může například označovat nepřátele pro toho druhého nebo efektivně odlákat jejich pozornost a vytvářet tak okno pro útok zezadu. Kvůli next-genové povaze titulu jsou některé překážky prostřelitelné, což se zpětně týká i vašeho úkrytu. Rychlý pohyb v rámci dobrého naplánování bude nezbytný.

S prvními slovy o epidemii mnou projel bodavý strach, že se na scénu vypotácejí zombíci. Tom Clancy je naštěstí nemusí, a tak se nepřátelé verbují z řad přežívajících banditů a ozbrojenců, kteří spolupracují se stínovou organizací zodpovědnou za rozšíření smrtícího viru. V některých případech se dostanete do půtky se skupinou skutečných lidí, například při souboji o zásoby.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jak bude k takovým situacím docházet? To zatím není jasné. Jedna instance The Division pojme pouze malou skupinu hráčů a detaily PvP systému zatím lidé z Massive neoznámili. Dávalo by smysl, kdyby část hráčů mapu osvobozovala a druhá zase zabírala pro sebe – jestli to tak skutečně bude, to ví jen bů... Yves Guillemot.

Perzistentní svět Division nefunguje pouze jako způsob, jak uchovávat statistiky o výsledcích jednotlivých přestřelek a stav světa. Každá postava má strom schopností a postupem času se rozvíjí podle preferencí jejího majitele.

„Ve hře nemáme žádná povolání, každý si může přizpůsobit vlastnosti svému hernímu stylu,“ dozvěděli jsme se. Mimo jiné také bude možné kdykoliv postavu „resetovat“ a investovat body do jiných vlastností. Můžete se stát třeba kvalitním technikem, který zvládne modifikovat zbraně, kterých má být hromada. Opět platí, že jsme se o nich mnoho nedozvěděli, snad až na granát, který je schopný sám vystopovat nepřítele.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Massive má určitě v klobouku další králíky a začne je vytahovat na GamesComu a v následujících měsících. Už aby to bylo! Mimochodem, nemohl by někdo Ubisoftu domluvit, aby pořád neohlašoval zajímavé hry?

Nejnovější články