| Autor: Warlock Publikováno: 21.září 2006  | Verze hry: MP beta/anglická/PC Doba testování: 1 týden  | 
  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek BOJ! Otázka dne zněla, jak funguje a jak zábavný bude soubojový systém. Musím potvrdit, že se opravdu nejedná o žádné rádoby máchání páčidlem či hasákem jako v klasických střílečkách. Například svým způsobem obyčejná práce válečníka s mečem chce zpočátku hodně obratnosti. Jedno kliknutí levým tlačítkem znamená slabší výpad, delší podržení mohutné napřažení, které se zastavuje jen velmi obtížně. Krytí za štítem naopak obstarává pravé tlačítko. Není tady samozřejmé, že by každý úder prošel na soupeře. Pokud dva válečníky nikdo nevyruší, řinčení zbraní může trvat klidně celou minutu. Během této doby se musíte pořádně ohánět a nestát pouze na jednom místě.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Podobně probíhají i souboje u vraha, který spoléhá mnohem více na útoky ze zálohy a maskování, které mu garantuje částečnou neviditelnost a postupně ubírá manu. Možná by se někdo mohl mylně domnívat, že půjde o malou variaci na Thief. Tam se však Garrett spoléhal především na šípy všeho druhu. Luk je v Dark Messiah vyhrazen úplně jinému povolání a stejně jako u všech ostatních platí, že lepší triky se naučíte teprve po zabití několika protivníků. Za každou hlavu bod do statistik Velmi jednoduchý strom schopností známý z RPG už od pradávna zajišťuje kouzelníkovi přístup k daleko silnějším hrátkám s magií než pouhému pošimrání od základního eldritch projektilu. Jedna větev obsahuje ohnivá kouzla a druhá různé blesky. S každým postupem na další level, který se odvozuje především od počtu zabití, se můžete naučit nové kouzlo nebo schopnost.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Obdobně             to vypadá u lučištníka, který ladným pohybem natáhne tětivo             a drží do té chvíle, než pustíte levé tlačítko myši. Šíp také není             žádný rychlík a už vůbec neplatí, že po jednom zásahu by se útočník             složil. Teprve vyšší level přináší třeba zpřesnění střelby nebo otrávené             šípy, po kterých se vám začne řádně motat hlava a všechno je rozmazané.             Na některých serverech se tomuto stavu říkalo „walking dead man“.             Zde se ještě sluší doplnit, že dosažená úroveň se neukládá v nějakém             centrálním registru a v každé bitvě v tomto módu začínáte zase od             nuly.Dokonalá dvojka Z všemožných mixů začalo postupně vznikat spojení papírově nejsilnějšího a nejslabšího povolání. Válečníci jako největší hromotluci ve hře zaopatřovali většinu špinavé práce a svými převážně pasivními bonusy posilovali všechny okolo. Oproti tomu skupina kněžek léčila nejen sebe a ostatní, ale i křísila padlé bojovníky a na dálku vysávala život z nepřátel. K tomu měla v zásobě pár zajímavých kouzel, jako třeba Stone Skin pro zvýšení obrany nebo otrávený mrak pro chvíle hodně dusné atmosféry. Občas se do této dvojky válečníka a kněžky připletl se svými ohňostroji i kouzelník, ale zásadní slovo před dosažením pátého levelu obvykle neměl.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Lučištník a vrah tedy stáli na pokraji zájmu hráčů, což rozhodně dobře není a tvůrci si s vybalancováním povolání musí ještě pohrát, k tomu je ostatně taková beta určena. Zpočátku jsem možná poněkud podcenil běžné hráče a jejich schopnosti při sestavování týmu v jediném přítomném módu, známém třeba z Battlefieldu, ve kterém je hlavním posláním zabírání po mapě napevno rozmístěných vlajek. 
 Kampak se zatoulala fyzika? Co do designu se level Vradek’s Crossing řadí do lepšího průměru. Rozdělit by se dal zhruba na tři nejdůležitější části. Krypta na nejnižší úrovni slouží jako základní stanoviště nemrtvých, od kterého už je to jenom kousek k velkému útesu vedoucímu až k hlavní bráně. Za ní se nachází několik venkovských obydlí, kde dochází k nejtvrdším bojům o vlajky na dvou náměstích. O něco výše se tyčí samotný hrad, do něhož se můžete dostat několika různými cestami a úplně zabezpečit nejde v podstatě nikdy.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů 
  | ||
| Warlock | |
| autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |