Dark Messiah - multiplayerové dojmy
21. 9. 2006 00:00 - Dojmy z hraní Komentáře: 0
Fantasy se v žánru multiplayerových FPS nikdy příliš neprosadilo. Na svůj velký příchod se však chystá Dark Messiah, který se pyšní pěti povoláními s vývojovým stromem. Jak na nás zapůsobila síťová beta?

Autor: Warlock Publikováno: 21.září 2006 | Verze hry: MP beta/anglická/PC Doba testování: 1 týden |
![]() Většina asi zná svět Might and Magic pouze ze strategické série HoMM. Někteří možná vyzkoušeli krátké SP demo a přesně pět tisíc šťastných předplatitelů GameSpot mělo příležitost vrhnout se do testu multiplayerové betaverze (později byla zpřístupněna i majitelům zdarma zřízených účtů na GS). Asi netřeba dodávat, že jsme hned od začátku měli tu čest být při tom a krátce po vypuštění na Steamu jsme stahovali 1,5 GB velký balík. K mému překvapení obsahoval pouze jednu mapu a jediný herní mód. Naopak nechybělo všech pět povolání zahrnujících lučištníka, vraha, válečníka, kněžku a kouzelníka - včetně kompletního stromu schopností, odlišného pro každou z těchto postav. O grafickou stránku se postaral jak jinak než Source engine, který však ani zdaleka nevyložil na stůl všechny svoje trumfy. Zapomenuty zůstaly kdejaké fígly s fyzikou, o nichž jste se mohli dočíst v preview, ale vezměme to hezky postupně... ![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek BOJ! Otázka dne zněla, jak funguje a jak zábavný bude soubojový systém. Musím potvrdit, že se opravdu nejedná o žádné rádoby máchání páčidlem či hasákem jako v klasických střílečkách. Například svým způsobem obyčejná práce válečníka s mečem chce zpočátku hodně obratnosti. Jedno kliknutí levým tlačítkem znamená slabší výpad, delší podržení mohutné napřažení, které se zastavuje jen velmi obtížně. Krytí za štítem naopak obstarává pravé tlačítko. Není tady samozřejmé, že by každý úder prošel na soupeře. Pokud dva válečníky nikdo nevyruší, řinčení zbraní může trvat klidně celou minutu. Během této doby se musíte pořádně ohánět a nestát pouze na jednom místě. ![]() Podobně probíhají i souboje u vraha, který spoléhá mnohem více na útoky ze zálohy a maskování, které mu garantuje částečnou neviditelnost a postupně ubírá manu. Možná by se někdo mohl mylně domnívat, že půjde o malou variaci na Thief. Tam se však Garrett spoléhal především na šípy všeho druhu. Luk je v Dark Messiah vyhrazen úplně jinému povolání a stejně jako u všech ostatních platí, že lepší triky se naučíte teprve po zabití několika protivníků. Za každou hlavu bod do statistik Velmi jednoduchý strom schopností známý z RPG už od pradávna zajišťuje kouzelníkovi přístup k daleko silnějším hrátkám s magií než pouhému pošimrání od základního eldritch projektilu. Jedna větev obsahuje ohnivá kouzla a druhá různé blesky. S každým postupem na další level, který se odvozuje především od počtu zabití, se můžete naučit nové kouzlo nebo schopnost. ![]() ![]() ![]() ![]() Dokonalá dvojka Z všemožných mixů začalo postupně vznikat spojení papírově nejsilnějšího a nejslabšího povolání. Válečníci jako největší hromotluci ve hře zaopatřovali většinu špinavé práce a svými převážně pasivními bonusy posilovali všechny okolo. Oproti tomu skupina kněžek léčila nejen sebe a ostatní, ale i křísila padlé bojovníky a na dálku vysávala život z nepřátel. K tomu měla v zásobě pár zajímavých kouzel, jako třeba Stone Skin pro zvýšení obrany nebo otrávený mrak pro chvíle hodně dusné atmosféry. Občas se do této dvojky válečníka a kněžky připletl se svými ohňostroji i kouzelník, ale zásadní slovo před dosažením pátého levelu obvykle neměl. ![]() ![]() ![]() Lučištník a vrah tedy stáli na pokraji zájmu hráčů, což rozhodně dobře není a tvůrci si s vybalancováním povolání musí ještě pohrát, k tomu je ostatně taková beta určena. Zpočátku jsem možná poněkud podcenil běžné hráče a jejich schopnosti při sestavování týmu v jediném přítomném módu, známém třeba z Battlefieldu, ve kterém je hlavním posláním zabírání po mapě napevno rozmístěných vlajek.
Kampak se zatoulala fyzika? Co do designu se level Vradek’s Crossing řadí do lepšího průměru. Rozdělit by se dal zhruba na tři nejdůležitější části. Krypta na nejnižší úrovni slouží jako základní stanoviště nemrtvých, od kterého už je to jenom kousek k velkému útesu vedoucímu až k hlavní bráně. Za ní se nachází několik venkovských obydlí, kde dochází k nejtvrdším bojům o vlajky na dvou náměstích. O něco výše se tyčí samotný hrad, do něhož se můžete dostat několika různými cestami a úplně zabezpečit nejde v podstatě nikdy. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů
Stáhněte si: Demo, Videa, Trailery... Související články: Preview, Novinky, Heroes of Might & Magic V recenze, Crusaders of Might & Magic recenze, Arx Fatalis recenze | ||
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |
Novinky na CZC.CZ
-
FIA European Truck Racing Championship (PC)
FIA European Truck Racing Championship je oficiální hra ...
899 Kč Koupit
Poslední komentáře
celkem 0
Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.
Přidat komentář Vstup do diskuze (0 příspěvků)