| Autor: Martin Zavřel Publikováno: 27.srpna 2007 |
Pod křídly NVIDIE
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Kontroverze o přínosu DirectX 10 První světlo
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Z modrého obrázku během nahrávání samotné úrovně jsem vyčetl, že se jedná o kapitolu „Contact“ a úroveň nese jméno „First Light“. Igor mi tvrdil, že jde o první úroveň hry, ale já jsem o tom trochu pochyboval. Jednak se nekonal žádný úvod s výskokem z letadla (jak to bylo vidět v cutscéně z traileru: proč by jinak do hry dělali volumetrické mraky?) a také korejští nepřátelé již byli na místě. Navíc, jakýsi mužský hlas v komlinku mě navigoval do boje s nimi s takovou samozřejmostí, jako bych už s nimi nějakou dobu válečil. Nutno podotknout, že osamělý postup ostrovem s podivně familiérním hlasem ve vysílačce mi ze známých důvodů silně připomněl Far Cry. Pocit, že jste přímo tam Velký širokoúhlý monitor a rozlišení 1920x1200 hře jakoby nestačily. Neskutečná záplava detailů doslova přetékala z obrazovky a během prvních minut jsem se zkrátka nemohl rozhodnout, kam se vlastně dívat dřív. Každé stéblo trávy, každý strom, každý list ve větvích, to vše působilo dojmem věrohodného trojrozměrného modelu, hýbajícího se realisticky ve větru. Vítr taky občas nějaké to listí ze stromů shodil a tak je vdět, jak se snáší k zemi před vašimi zraky, ještě více oživující již tak dokonale živou a organickou scenérii. Pokud chcete, můžete střílet do kmene palmy tak dlouho, než ji nahlodáte natolik, že se její horní část ulomí. Připočtěte vlnění vody v zálivu a pohybující se mraky, to vše odrážející myriády různě výrazných světelných paprsků, které také s milimetrovou přesností prosvítají mezi listím. Pak uděláte první krok a tráva okolo vás přesně reaguje, ohýbá se vašimi doteky jako ve skutečnosti. Tohle ostatně hraje významnou roli také během soubojů s nepřáteli, ale o tom až za chvilku. Jemný blur během otáčení dodává všemu dojem plastičnosti a živosti, stejně jako citlivé využívání hloubky ostrosti při pohledu do dálky. Dojem z živosti ostrova završují zvířata. Od ptáků kroužících po obloze, přes slepice ve výběhu v táboře nepřátel až po racky, procházející se po pláži. Na molu jsem spatřil nepřátelského vojáka, jak si ulevuje do moře (pak si zapne poklopec a vrátí se na hlídku).
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Pokaždé jiná herní situace S vědomím, že mám na hru pouze hodinu času a že jde o rozlehlou úroveň důvěrně známou z mnoha videí na internetu, jsem se již dopředu rozhodl nesnažit se proběhnout ji za každou cenu až do konce. Cílem totiž bylo přinést dojmy, které se nedají získat jinak než vlastním hraním (musel jsem kvůli tomu odřeknout vyzkoušení vedle nainstalované online alfy Hellgate: London). Z tohoto důvodu jsem hru začínal několikrát znovu na různé obtížnosti a zkoušel řešit situace různě: s pomocí brnění, neviditelnosti, rychlosti, síly, vozidel, různých zbraní a taktik. K mé velké spokojenosti musím potvrdit, že autoři dokázali vystavět příjemně nelineární hratelnost, která vás sice bude nutit plnit konkrétní úkoly, ale forma provedení je zcela na vás a žádná situace není při opakovaném hraní stejná. Snad jen využívání skafandru mne trochu zklamalo: energie se hodně rychle vyčerpá a tak jsem po chvíli začal používat jen klasické zbraně. Jednoduchý úkol mise zněl: znič radarové věže v předsunutých táborech korejských vojáků. Splnit se dal různě, přičemž dynamické změny nezávisely jen na mnou zvoleném přístupu, ale také na pestré škále reakcí nepřátelské AI. Během bojů často některý z vojáků vystřelil světlici ve snaze přivolat pomoc ze sousedních táborů nebo okolní džungle. Kromě toho se mi ale stalo, že osamělý přeživší ode mne prostě utekl k džípu, naskočil do něj a jel pro pomoc do sousedního tábora. Samotné přestřelky se jednou odehrály na náměstíčku tábora, podruhé mě nepřítel zatlačil do džungle a jindy mi zase utekl mezi balvany na pláži. Nepřátele jsou schopní obíhat vás velmi rychle na velkou vzdálenost, ze všech stran, chytře přitom navigujíce a kryjíce se za předměty. Snad jediným opakujícím se prvkem chování nepřátel je ostřelování kulometem z paluby člunu v zálivu, ale i tady existovalo několik řešení v závislosti na vaší zbrani (ideální je asi odsřelovačka nebo kulomet namontovaný v džípu).
Hrátky v džungli
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Nepodceňujte detaily Na konec jsem si ale nechal to nejlepší. Když jsem viděl, že vyhrazená hodina se nelítostně blíží ke konci, vykašlal jsem se na misi a šel si zaplavat do moře. Už při běhu po pláži jsem zíral na neskutečně detailní a plastické textury písku, ale teprve vodní plocha a hladina i voda pod ní mi vyrazily dech. Asi se to dalo čekat, obzvláště ve hře od autorů Far Cry a na DirectX 10 mašině, ale přesto mne živost vodní plochy doslova ohromila.
zdroj:
tisková zpráva
Při pohledu pod hladinu vidíte, jak se vše reálně chvěje vlivem vln, ale ten hlavní nadšený pocit podle zástupce NVIDIE navozují právě DirectX 10 řízené světelné paprsky řetízkující pod každou vlnou a reálně se odrážející na předmětech u dna. Dokonce i mé (ne-zas-tak-kvalitní) fotky z této pasáže hraní mají myslím hodně co do sebe. A teď si to představte v pohybu. Ale nemusíte se bát, podle aktuálních vyjádření tvůrců má Crysis (btw zamýšlené jako trilogie) vypadat a běžet skvěle i na jednojádrovém procesoru s GeForce 6800 GT (ačkoli v DirectX9 nečekejte tak dechberoucí nasvícení scény). Jestli tento slib dodrží, to bychom mohli zjistit už koncem září, kdy se možná objeví veřejné demo.
...zdroj:
Archiv
nový Crysis nanosuit trailer - stažitelná verze (50 MB, 1280x720) Stáhněte si: Trailery, Videa... Související články: Novinky, E3 preview, Dojmy z předváděčky 2006, Dojmy z MP, Far Cry recenze, Far Cry 2 preview |
| Martin Zavřel | |
| autorovi je 27 let, pracuje v Illusion Softworks, po uplynulých sedm let vedl konzolovou sekci Doupěte; nejraději má akční, RPG a hororové hry (plus cokoliv s dobrým příběhem); neobejde se bez kvalitní filmové a herní hudby, relaxuje při tenisu, cestování, plavání a na srazech Brněnských Otaku |








