Autor: Dreb Publikováno: 16.března 2002 |
![]() ![]() ![]() Generování postavy Samotné demo začíná u RPG jak jinak, než generováním postavy. K dispozici máte tři předdefinované obličeje, z nichž jeden je třeba nasadit na univerzální tělo a několik dovednostních bodů, které musíte rozdělit mezi vlastnosti a schopnosti. Vše podle klasického klíče přidám pár bodů do obratnosti a zvedne se mi trochu i obranyschopnost, přidám do síly a roste poškození, které je postava schopna udělat. Jakmile budete s rozvržením dovednostních bodů spokojeni, můžete se směle vrhnout do hraní. Při postupu na vyšší úroveň potom získáte klasicky pár bodíků, které rozdáte mezi jednotlivé dovednosti. Nekoná se taktéž žádná specializace, a tak je jen na vás, jakou cestou se vydáte. Cvičit můžete technické dovednosti, magii a boj, a je opravdu jen a jen na vás, co a v jakém poměru pro svoji postavu namícháte. Několik módů ovládání ![]() Stiskem pravého myšítka se přepínáte do módu interaktivního, kdy se objeví kurzor a vy můžete brát, používat a přemísťovat kolem stojící předměty. Během této činnosti se ale nemůžete pohybovat, a tak, pokud třeba musíte někam přenést kámen a zatížit s ním plošinku, musíte se nejdříve přepnout do interaktivního módu, kámen sebrat, přepnou se do pohybového, přejít k plošince a opět se přepnou do módu interaktivního a kámen položit. Třetí částí ovládání je mód bojový, ve kterém likvidujete nepřátele. Ten se vyvolává pomocí stisknutí levého tlačítka myši. Z mě nepochopitelných důvodů ale rovnou po stisku myšítka zaútočíte, což nepotěší hned z několika důvodů. Předně závisí intenzita úderu na tom, jak dlouho podržíte tlačítko a pak se také všechny předměty ve hře opotřebovávají a pokud tedy stisknete levé myšítko omylem, zbytečně přijdete o nějaký ten bodík trvanlivosti zbraně. ![]() ![]() ![]() Vychytaný systém sesílání kouzel Tři módy ovládání hry jsou až dost, co říkáte. Ale to ještě není všechno. Přichází totiž největší vychytávka a to mód, ve kterém sesíláte kouzla. A ten si pro svou originalitu zaslouží trochu obšírnější rozebrání. Ve většině her, kde používáte nějaké magické formulky, to většinou vypadá tak, že když na to máte úroveň, tak se vám buď kouzlo objeví v magické knížce anebo ho najdete na svitku a sešlete přímo z něj, či si ho opíšete do knížky. Ať tak či tak, sesílání kouzel je ve většině her tím naprosto nejjednodušším úkonem sestávajícím z jednoho až dvou kliknutí myší. Ne tak ale v Arx Fatalix! Vždyť seslání kouzla má být náročné a proto neumí kouzlit každý :-) ![]() Vytvářet ve vzduchu jdou všemožné obrazce, ale pokud jste dosud nenalezli příslušné runy, kouzlo se vám nepovede, ani kdybyste se na hlavu stavěli. Seslání každé runy je taktéž doprovázeno zajímavým grafickým a zvukovým efektem, takže jsou kouzla nejen efektivní, ale i efektní. Abyste nemuseli pořád kreslit runy, a v boji na to občas opravdu není čas, je vám umožněno nakreslit si tři kouzla do zásoby a potom je již sesílat pomocí kliknutí na jejich symbol v levém dolním rohu obrazovky. Vlastní herní engine Kromě symbolů namemorovaných kouzel, ukazatelů života a many, kouzelné knížky, ikony batohu, měšce a několika dalších symbolů váš výhled na okolí nic neruší a vy si můžete vychutnávat poměrně pěkně zpracované interiéry se spoustou všemožných, ať již použitelných či nepoužitelných předmětů. O grafiku se stará vlastní herní engine ARX a nutno uznat, že je poměrně slušný. Zvláště práce se světlem a stínem, kterou jsem si ale díky tomu, že mi do monitoru neustále pralo sluníčko, moc neužil, je opravdu pěkná. ![]() ![]() ![]() Jak jsem již naznačil o trochu výše, prostředí hry je dost interaktivní a mnoho věcí můžete přenést do svého inventáře. Mimo různých zbytečností nacházíte i bylinky a mnoho druhů jídla, které vám doplňuje životodárnou energii. Některé můžete slupnout hned, jiné, jako třeba syrové ryby, je třeba nejdříve upéct. Tímto se tedy dostáváme k další věci a to spoustě různých činností, které ve hře budete moci vykonávat. Sice se to asi nezvrhne v takové orgie jako například v Ultimě Online, ale dělat toho budete moci dost, včetně možnosti upéci si vlastní chleba či vytvořit jed, který zvýší účinnost vašich zbraní :-) ![]() Celkově lze z dema usuzovat na velmi slušnou kvalitu hry a pokud se autorům podaří ještě doplnit to, co v demu naznačují, mohlo by se jednat opravdu o velmi kvalitní zábavu. Stáhněte si: Demo (158 MB) Související články: Preview (září 2000) |
Dreb připravil: jd |