Autor: Mart Publikováno: 22.prosince 2009 | Verze: PS3/demo/evropské Doba hraní: pár dnů |
![]() ![]() ![]() oficiální obrázky od výrobce Opatrný postup vpřed Na dění nahlížíte klasicky, v third-person perspektivě, s vděčnou možností přepínání pohledu - buď zpoza levého, či pravého ramena. Uvedené se hodí zejména v momentech, kdy se ve stylu her jako Rainbow Six či Splinter Cell kryjete za zdí nebo jiným objektem, odkud pak relativně bezpečně můžete opětovat palbu. Krytí přitom funguje automaticky, teprve u nižších objektů je třeba aktivně zvolit akt přikrčení tlačítkem L3, které zároveň slouží pro opatrný posun vpřed. Tento se hodí v případech, kdy chcete překvapit stráž, co je k vám obrácená zády, a následně použít odzbrojovacího manévru, který vám v několika málo případech umožní projít lokací bez krve na rukou. Potažmo pomůže zachránit rukojmí. Uvedené se znovu podepíše na vašem morálním kreditu a dále pak i na stavu stavu vašeho společného konta! Vylepšování zbraní Váš kapitál rozšiřujete sběrem jasně viditelných drobných - po zlikvidovaných oponentech, a dále pak plněním zadaných úkolů. Za takto nastřádané peníze můžete téměř kdykoliv navštívit speciální virtuální obchod, kde lze investovat do lepších zbraní nebo dílčích modifikací vámi držených kvérů. Najdete tu větší zásobník, různé nástavce pro lepší držení zbraně s následným zpřesněním střelby, optiku, apod. Většina věcí je však v rámci dema bohužel nepřístupná. ![]() ![]() ![]() Strategický model spolupráce Jelikož je demo čistě kooperativní, je tu možné vyzkoušet jen spolupráci dvou živých hráčů - buď u jedné TV ve splitscreenu, nebo online. Při tom se znovu hlásí o slovo klíčový motiv z jedničky, kdy jeden z hráčů může svou zvýšenou aktivitou soustředit veškerou pozornost nepřátelských sil na sebe sama. Druhý téhle chvíle může využít pro rychlý a patřičně zničující výpad ze zálohy. Uvedená strategie je pak zcela klíčová při střetech s některými typy oponentů, jako jsou vojáci s velkým neprůstřelným štítem, který po jejich skonu pochopitelně můžete využít pro vlastní potřebu. Kooperativní rámec však nabízí i nutné společné zdolávání určitých herních úseků. Odhlédneme-li od otevírání těžké železné rolety či velké mříže co dveří, obé tu totiž mnohem spíše nahrazuje loadingovou obrazovku, je řeč o úsecích, kdy si musíte navzájem vypomoci. Třeba přes příliš vysokou zeď, kam jeden druhého vysadí a ten jej pak následně za ruku vytáhne nahoru. V tomto kontextu nikterak nepřekvapí propracované bicepsy obou protagonistů, kde zejména Rios musí nutně ujíždět na steroidové kůře. Oba hrdinové se pohybují po place poměrně uvěřitelně, v rejstříku jejich realisticky vypodobněných pohybových dovedností nechybí ani působivý kotoul, či svižné přeskočení nevysoké překážky. Dále pak šplhání po žebřících, přičemž směrem dolů to může jít o poznání rychleji. Nechybí ani rychlý výpad nablízko, kterým se lze navíc vzájemně "škádlit". Tohle pak, spolu s kdykoliv vyvolatelnou minihrou kámen-nůžky-papír, utužuje vaše partnerství. ![]() ![]() ![]() Téměř nesmrtelní Drobné šrámy rozdýcháte stažením se z centra dění, nechybí tu ani efektní a také velmi efektivní předstírání smrti, když se neprozřetelně dostanete na otevřený prostor. A pokud je nejhůře, lze se s těžkým zraněním odplazit pryč, zanechávajíce patřičně krvavou stopu, která k vám může eventuálně snáze navést parťáka, co vás pak promptně dokáže postavit na nohy. Jinak o vašem vzájemném postavení více napovídají ikony v obraze a pak ještě možnost aktivace kamery v pravém rohu obrazovky. Škoda jen, že tenhle výhled na počínání a postavení vašeho spolubojovníka je celkem zbytečně a pro mě nepochopitelně zastřený. Pokud byste se nedej bože ztratili či netušili, co se po vás přesně v danou chvíli chce, lze nově aktivovat GPS navigaci, s následně jasně vyobrazenou zelenou čárou, jež vás okamžitě navede k cíli vašeho poslání. Navzdory dříve řečenému se interakce herního prostředí jeví zcela tradičně. Jde z větší části o neprůstřelné a nezničitelné kulisy, ale třeba nás později překvapí v minulosti naznačenými vychytávkami, kam by měla patřit možnost prostřelení některých objektů s okamžitým vystavením stopky pro takto zasaženého soupeře. Pár slov závěrem Z dema lze velmi těžko odhadnout tvůrci dříve avizovanou nelinearitu a rozsáhlost herních levelů. V představené úrovni je vše až příliš nalajnované a více méně komorní, nicméně potěší, že vaši protivníci nemají jednu předdefinovanou strategii a snaží se reagovat různě v závislosti na vašem snažení. Místa s každou takovou konfrontací jsou designována způsobem, aby se postavení nepřátel dalo napadnout z boku, nebo využít různé taktiky, kterak se navzájem efektivně podpořit. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Jak tedy demo zhodnotit? Abych řekl pravdu, jeví se mi co klasické pokračování, s něco dílčími změnami a vylepšeními, mezi něž patří především alternativní řešení některých situací, kam patří i možná záchrana rukojmí, s následným dopadem na váš morální kredit. Bohatší nabídka zbraní a updatů dostupného arzenálu. A samozřejmě grafika. Co-op snažení je ovšem stále velice vtahující a poměrně zábavné, umožňující - tady také dle vybraných zbraní - řešit nesnáze různými způsoby, resp. uplatnit několik odlišných postupů a modelů spolupráce. Nesporný taktický podtext téhle akce je dle mého velkým kladem, který by se mohl podepsat pod zájmem všech hráčů, kteří tenhle aspekt u akčního žánru vyhledávají. Takže za mě dávám Army of Two: The 40th Day palec nahoru a těším se na plnou verzi, která na konzole PS3 a X360 dorazí už v půlce ledna. Stáhněte si: Videa, Trailery, Demo z PlayStation Network nebo Xbox Live Související články: Novinky, Videorecenze a recenze prvního dílu Army of Two |
Mart | |