zavřít

Age of Conan - GC dojmy

- Dojmy z hraní autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

Po WoW a LOTR Online by se další velkou MMORPG měla stát fantasy Age of Conan. V Lipsku jsme měli možnost se hry letmo zúčastnit a z téměř půlhodinové prezentace se dozvědět především základní principy PvP o dobývání měst.

Autor: Fish
Publikováno: 8.září 2007


Po WoW a LOTR Online by se další velkou MMORPG měla stát fantasy Age of Conan. V Lipsku jsme měli možnost hru otestovat a z téměř půlhodinové prezentace se dozvědět především základní principy PvP. Age of Conan patří mezi onlinovky, které si dělají nárok na to, že je bude hrát alespoň zlomek hráčů, kteří momentálně tráví či trávili čas u World of Warcraft. A jelikož řada skalních hráčů WoW považuje nadcházející datadisk Wrath of the Lich King za další hřebíček do jeho pomyslné rakve, může být následující titul právě tím, který u mnoha takových lidí zaboduje.

 Elfy tu nehledejte
Age of Conan: Hyborian Adventures je tak trochu jiná hra, nenabídne nám zavedené elfy a podobné havěti, ale svět postavený na tom skutečně existujícím. Připomeňme, že ho stvořil spisovatel Robert E. Howard a že se jedná o místo plné magie, fyzické síly a krve. Zasazen je do období cca. 10 000 let před naším letopočtem a navzdory přítomnosti magie se územní skladbou a klimatem podobá naší planetě.

Autoři Age of Conan chtějí vytvořit svět, který hráče bude bavit sám o sobě, kde budou postavy hráčů normálně žít a vegetovat, přičemž vše by mělo být na hráči závislé. Real Combat engine, jež navnadil mnoho lidí, možnost libovolně ovládat jednotlivé údery postavy je známá spíše z konzolových mlátiček, avšak i v AoC se díky potenciálu vzájemné interakce hráčů může velmi dobře uplatnit. Snad bude systém opravdu vychytaný a nedočkáme se vítězů, kteří pouze buší pěstí do klávesnice v co nejrychlejším tempu.


TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Age of Conan tvoří netradiční mix multi- a singleplayerové hry, hráč bude zpočátku prožívat příběh normálního RPG, k dispozici mu bude kampaň a klid od ostatních hráčů. Dle tvůrců je důležité, aby se hráč s postavou sžil a naučil se ji znát, proto dávají přednost singleplayerovému začátku. To ale neznamená, že by byl hráč ochuzen o prvky hry více hráčů, i pro nastartování hry bude třeba být online.

 Dobývání měst
Age of Conan se bude hluboce zaměřovat na PvP. Nečekejme ale něco ve stylu PKček v UO či gankování ve WoW, PvP v Conanovi má být propracované, organizované a údajně strašně zábavné. Systém pouze čtyř tříd (Warrior, Rogue, Mage a Priest) je vyrovnáván jejich specializací (tři stromy jako ve WoW), na druhou stranu systém volného přerozdělování atributů, který jsme si ostatně na GC i vyzkoušeli, funguje naprosto volně a tak mám strach, aby byly hráčské třídy dostatečně variabilní a vlastně "nehrál každý to samé" a postavy byly pořádně vyprofilované.

Na Games Convention bylo znát, že Age of Conan bude hrou, jež se pokusí dotlačit míru socializace hráčů ještě dál, než kterýkoliv z jejích předchůdců. V rozsáhlém světě bude několik oblastí, kde bude dovoleno vybudovat město. Jakmile tak hráči vytvoří silnou guildu, budou moci zabrat část území a založit sídlo. To bude nejprve malé, v podobě menších domečků, postupně se však bude rozvíjet, guildy budou moci stavět v rámci města různé pevnosti, větší domy či opevnění. Nic ale netrvá věčně a v Conanovi to bude platit dvojnásob, jelikož počet míst pro města bude omezený, dočkáme se velkých bitev o vhodná území.


Jak je již napsáno výše, PvP bude organizované, hráči tak budou mít čas na útok se připravit a dokonce určit, jak dlouhý budou mít čas na rozestavění opevnění a podobných věcí. Čím méně času si dopřejí, tím větší bonus budou mít následně v boji. Útočící strana pak bude mít možnost využít nejrůznější obléhací stroje, pomocí nichž se pokusí co nejvíce poničit vzdorující obranu, například se bude jednat o trebuchety či beranidla.

Nedostatek hráčů z guildy online bude řešit velitel rekrutováním jakýchkoli online hráčů, i když o efektivitě takového boje již dovedu pochybovat. Taktéž si nedokážu představit situaci, jak se bude město bránit, domluví-li se nepřátelská guilda na útoku kupříkladu ve čtyři hodiny ráno. Bitvy mají trvat trochu déle, všichni zabití se totiž budou respawnovat buď přímo ve městě (obránci) nebo v nedalekém obléhacím táboře (útočníci). Navzdory tomuto faktu má být boj celkově časově omezený, pokud se do vypršení limitu podaří útočící straně dobýt velitelské stanoviště, vlastnictví území se přepíše na vítěznou guildu a budování nového města bude moci začít od znova.

 Uživatelské rozhraní s prvky realismu
Z hratelné ukázky jsme valného dojmu přesto nenabyli. Vyzkoušeli jsme si roli mága v jedné z PvP CTF arén, hra ovšem buď trpěla tím neduhem, že je nedodělaná, nebo tím, že na počítačích hrálo moc lidí. Tlačítka občas nereagovala, takže jsme si hru moc neužili, nicméně to se nám v plné verzi určitě stávat nebude. Uživatelské rozhraní AoC vypadá celkem podobně jako je tomu třebas u WoW, nicméně není tady tolik krásných a pestrých ikonek (jak kouzel, tak itemů) jako v konkurenčním titulu, přeci jen je vidět, že autoři na hru hledí velmi realisticky. Zda se to hernímu publiku bude líbit, to si nejsem jistý.


další obrázky z této hry v galerii

Kolegové ze serveru mmorpg.com z Funcomu vyšťárali informaci, dle níž bude údajně možné mít in-game sex s jinou postavou. Třešničkou na dortíku je pak fakt, že po sexu dostane účastník určitý buff. Ale ani tak prý není jisté, zda ve hře bude sex zobrazen explicitně (o čemž stejně pochybujeme).

Dále je nutno uvést, že tvůrcům jde také o to, aby si hráč mohl vytvořit postavu k obrazu svému. To zahrnuje všelijaké serepetičky, zahrnující úpravu účesu až po efekt stárnutí, jenž bude znatelný na kůži i obličeji. Funcom taktéž těží z toho, že Age of Conan by měl být jednou z prvních her, jež se bude moci pyšnit DirectX 10 efekty, 7.1 zvuk také potěší.

 A na závěr hlášení o zpoždění

Ještě před začátkem samotné Games Convention se ven provalila zpráva, že vydání Age of Conan se odkládá z října na březen příštího roku. Důvodem je právě tolik očekávaný Real Combat engine, se kterým tvůrci nejsou na 100% spokojeni. Údajně funguje skvěle, nicméně z reakcí od betatesterů se jim dostalo informací, že navyknutí hráče na samotný systém je příliš složitý a neintuitivní. Vývojáři se tak rozhodli vydání raději odložit a doVvánoc chtějí předělávat systém tak, aby každému sednul. Zbytek času se tvůrci hodlají věnovat testování všech herních principů a věcem spojeným s produkcí hry jako takové. Rozsáhlý post od jednoho z tvůrců na téma, proč se rozhodli hru odložit, si můžete přečíst zde.



Stáhněte si: Trailery, Videa...

Související články: Novinky...



 
Fish
editor: jd

 
 

Novinky na CZC.CZ

Související videa

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.