Zážitky z Gamescomu: Anno 117: Pax Romana pořímští Británii. Štítit se nebude ani otroctví
zdroj: Ubisoft

Zážitky z Gamescomu: Anno 117: Pax Romana pořímští Británii. Štítit se nebude ani otroctví

27. 8. 2024 15:15 | Preview | autor: Šárka Tmějová |

Strategická série Anno se s letopočtem 117 vydá zatím nejdál do historie a nejde o rok vybraný náhodně. Podtitul Pax Romana označuje dobu vrcholu Římské říše, která po dvou stech letech válčení konečně došla k míru a zároveň se rozpíná skoro na čtvrtině světa. Jak ostatně na Gamescomu na prezentaci za zavřenými dveřmi zmínili tvůrci z mohučské pobočky Ubisoft Blue Byte, i jejich kanceláře stojí na troskách římského impéria. Hlavními náměty Anno 117: Pax Romana má být romanizace a zároveň rozmanitost.

Nový díl bude stavět na existujících pilířích, díky kterým je série tak oblíbená – budování města, komplexní ekonomická simulace a lehká 4X nadstavba společně s malebnou stylizací a zajímavým příběhem. Autoři v něm tentokrát kladou velký důraz na vyobrazení Říma coby multikulturní říše – tehdejší složení obyvatelstva bylo v rámci jednoho státu vůbec nejrozmanitější až do 19. století.

A protože jim záleží na autenticitě, nevyhnou se ani potenciálně kontroverzním tématům, jako je vedle kolonizace třeba i obchodování s otroky, na němž římské impérium do velké míry stálo. Zpracovat je chtějí ale taktně a s respektem.

V Anno 117: Pax Romana se ujmete role římského guvernéra, který se bude snažit stabilizovat přidělenou provincii a zároveň ji povede k ekonomickému i estetickému rozkvětu. Startovní lokaci si vůbec poprvé budete moct vybrat, při vydání budete mít na výběr z dvojice regionů, ale počítá se i s potenciálním rozšiřujícím obsahem z dalších koutů říše.

zdroj: Ubisoft

Latium se svým teplým, slunečným klimatem a velkými městy bude typicky římské, jako protipól mu pak poslouží upršený, keltský Albion na britském souostroví, kde římskou nadvládu nikdo zejména zpočátku příliš neoslavuje. Kromě výběru provincie nicméně budete moct rozhodovat i o tom, jakým směrem se vaši svěřenci budou ubírat a balancovat mezi nastolováním římské identity a respektem k místní kultuře.

Vývojáři to demonstrovali na příkladu základních albionských obyvatel – rybářů. Ti mají jiné potřeby, schopnosti a budovy než jejich kolonizátoři. Při jejich vylepšování ale můžete svou provincii začít postupně pořímšťovat, a dostanete tedy na výběr, jestli zachováte jejich kulturu a vycvičíte z nich kováře, anebo do nich vpravíte trochu toho imperiálního ducha a stanou se z nich merkátoři.

Výsledné větve budou mít opět odlišné produkční řetězce a potřeby, lišit se samozřejmě budou i vizuálně. Zatímco ostrovy, na kterých bují romanizace, musí začít šít lněné tógy a dovážet týrský purpur vyráběný ze slizu mořských šneků, kteří na britském pobřeží nežijí, kovářské kolonie si vystačí s vlněnými kalhotami barvenými lokálním lučním kvítím. Ty ale Římané navzdory jejich praktičnosti považují za poněkud barbarské.

Vaše rozhodnutí budou mít vliv i na příběh, pořímšťování se pochopitelně setká s větší podporou ze strany vašich vládců, ale na druhou stranu může původní obyvatele pěkně naštvat a podnítit třeba i vzpouru. A protože vývojáři nechtějí, aby vám druhá varianta zůstala navždy uzamčená, budete mít občas příležitost svá předchozí rozhodnutí změnit, pokud zjistíte, že tudy cesta nevede.

Anno 117: Pax Romana vyjde na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S v příštím roce.

Smarty.cz

Nejnovější články