Řím nepostavili za den a chystaná budovatelská strategie Citadelum se vás o tom pokusí přesvědčit. Pokud na ni tedy mezi všemi těmi strategiemi ze starého impéria budete mít čas a nechystáte se spíš na letošní Pax Augusta nebo příští rok na Anno 117: Pax Romana. Minimálně jedno eso v rukávu ale nad svou konkurencí Citadelum má – krom stavění a ekonomiky se soustředí i na válčení.
Z popisu hry to navíc vypadá, že si Citadelum bere hodně z legendárního Caesara. Kromě výstavby infrastruktury a postupného vývoje z prťavé vesničky v obří megapoli, musíte dbát nejen na požadavky obyvatel, ale i samotných bohů. Jejich vrtkavost ale může naopak způsobit pohromu. Spřátelíte se s jedním z bohů a jiný vám to dá zase sežrat. Mimochodem, bohové nebudou nějaké metafyzické zosobnění přírodních pohrom, ale skutečně se mohou ve vašem městě zhmotnit a začít je pustošit. Radíme tedy nezapomínat na výstavbu chrámů!
Ekonomické kolečko bude jinak veskrze tradiční. Dělníci sbírají suroviny, řemeslníci je zpracovávají, dále je využíváte na výstabu či obchod se sousedními městy. Jenže musíte řešit také profesionální armádu a hlídat si, jestli bude mít kdo pracovat, když pošlete legionáře do války.
Válečnictví bude hrát velkou roli. Nejen, že můžete dobývat a osvobozovat sousední města, ale expanze bude pro osud vaší výspy civilizace důležitá – můžete zakládat obchodní stezky, plenit vzácné suroviny, sbírat ze zničených chrámů mytologické předměty. To vše, abyste si nezprotivili senát.
Vojenské střety pak budou probíhat automaticky bez vašeho přičinění. Nicméně rozložení sil a hlavně druh jednotek bude hrát v konfliktu obrovskou roli. Tvůrci z Abylight Studios navíc zvýrazňují možnosti znovuhratelnosti – různá rozhodnutí a směry vývoje vašeho města přinesou jiné ovoce a úplně jiné scénáře.
Citadelum bychom se měli dočkat ještě letos na PC.