Začátkem srpna vyjde první část kampaně pro survival The Long Dark
zdroj: tisková zpráva

Začátkem srpna vyjde první část kampaně pro survival The Long Dark

5. 5. 2017 16:32 | Preview | autor: Adam Homola |

The Long Dark po několika letech vývoje a programu předběžného přístupu konečně vjíždí do cílové rovinky. Vývojáři ze studia Hinterland oznámili datum vydání a pustili ven první pořádný trailer na příběhovou kampaň. Ta ponese název Wintermute a její část si zahrajete hned při vydání hry 1. srpna.

Wintermute bude rozdělená na celkem pět epizod s tím, že při vydání budou přítomny první dvě epizody: Do Not Go Gentle a Luminance Fugue. Příběh prvních dvou epizod se bude točit kolem pilota Willa Mackenzieho a doktorky Astrid Greenwood. Po pádu letadla se oba ocitnou uprostřed nelítostné kanadské divočiny hluboko na severu a daleko od sebe.

Zatímco v Do Not Go Gentle budete hrát za Mackenzieho a pokusíte se co nejdřív dostat do nějakého přístřešku, v Luminance Fugue se v roli Greenwood naučíte přežívat po boku ostatních lidí, které cestou potkáte. A ne vždy půjde o příjemná setkání plná tepla, jídla a pití.

Herní dobu jednotlivých epizod je podle tvůrců obtížné nějak přesně definovat, hodně totiž záleží na stylu hraní v kontextu celého otevřeného světa. I přesto ale vývojáři přišli s cifrou 6 až 10 hodin, která platí pro první dvě epizody dohromady. Podobně by na tom měly být i zbývající tři epizody, jejichž vydání se rozprostře na konec letošního roku a na rok 2018.

zdroj: Vlastní

Vývojáři o Wintermute neustále mluví jako o první sezóně a byť zatím žádná druhá sezóna oznámena není, není ani vyloučeno, že by při úspěchu „jedničky“ nemohla vzniknout. Vydání plné verze The Long Dark je sice na dohled, ale to neznamená, že by se snad v rámci příštích tří měsíců do hry nedostal žádný obsah, nebo že by snad byla hra už hotová.

Hinterland čeká ještě hodně práce, v čele s laděním grafiky, upravováním všech posledních detailů a následného testování celé hry. Tím se vývojáři zabývají v květnu. Na červen a červenec pak mají naplánováno odstranění bugů, optimalizaci hry, implementaci různých jazykových mutací, a nakonec samozřejmě certifikaci pro vydání The Long Dark na PlayStation 4 a Xbox One.

Ještě před vydáním se ale do rozpracované verze na PC a Xbox One dostane jeden velký sandboxový update. Jednou z jeho nedůležitějších změn je přepracování systému pro ukládání pozic. Ten zatím nebude mít vliv na nic a staré uložené pozice vám budou fungovat, ale pak nastane zatím blíže nespecifikovaný bod, od kterého fungovat už nebudou. Na ten plánují tvůrci všechny hráče ještě v dostatečném předstihu upozornit.

Chystá se také kompletní předělání uživatelského rozhraní a všech menu. Zajímavě vypadá také volitelná „kartografická hratelnost“, tedy mnohem více rozšířená funkce mapy. Do ní si budete moct průběžně zakreslovat různé důležité věci s uhlíky z táboráků a čím víc si toho do mapy zapíšete, tím užitečnější pro vás bude.

Potěší také možnost házet na zvířata kamení, což není efektivní způsob boje, ale spíš poslední zoufalý pokus, jak odehnat dotírajícího vlka. Kamení lze ale také použít na lov. Když se vám totiž podaří zacílit a trefit zajíce, můžete ho kamenem dostat a získat tak jídlo. Do hry přibyde hodně nové grafiky, tudíž by mělo skoro všechno vypadat o fous lépe a chybět nebude ani nové grafické nastavení, plus samozřejmě spousta opravených bugů.

Všechny další drobnosti a novinky nadcházejícího updatu si můžete přečíst na oficiálních stránkách hry, kam tvůrci vystavili také FAQ s přehledem odpovědí na základní otázky týkající se hry, jejího vydání, příběhového módu, předběžného přístupu apod. The Long Dark vyjde na PC (Windows, Mac, Linux), PlayStation 4 a Xbox One 1. srpna a vedle sandboxového módu bude plná verze obsahovat také první dvě příběhové epizody, které představuje přiložený trailer.

Nejnovější články