Vezměte si třeba hádanky, které mají především ve starších hrách známou vlastnost brzdy. Narazíte na puzzle, a pokud si s ním nevíte rady okamžitě, hra se prakticky zastaví a vy řešíte, jak se ze zapeklité situace dostat. Moderní adventury už podobné stop stavy tolik neobsahují a elegantně se jim chce vyhnout i Silence: The Whispered World 2. Konkrétně tím, že ve hře nebude žádný inventář a kvůli řešení hádanek se nemusíte trmácet tam a zpět přes několik obrazovek.
Řešení hádanky třeba najdete na té samé obrazovce. Hádanky též budou plnohodnotnou součástí děje, ne pouze jakousi výplní mezi dialogy a prozkoumávání. Jak přesně tohle chtějí tvůrci zpracovat uvidíme někdy letos. Co vidíme ale už teď, je grafické zpracování hry. Silence vypadá prostě nádherně - především díky technologii s názvem camera projection.
Dle slov tvůrců jde o prosté umístění 3D objektů a 3D postav do 3D prostředí, jenže následně přes to všechno přetáhnou 2D grafiku. Tím pádem všechno působí jako poctivá ruční kresba, i když hra samotná je ve 3D. Designérům tak zůstávají všechny možnosti a vymoženosti 3D prostoru, se kterým mohou při navrhování lokací a puzzlů počítač, ale hra přitom vypadá jako moderní 2D adventura.
Z menších "novot" pak lze připomenout zmíněnou absenci inventáře, což nic třeskutě originálního a dříve neviděného, ale přístupnosti puzzlů by to mělo jen pomoct. Hlavní postavou Silence: The Whispered World 2 bude Noah společně se sestrou Renie. Obě hratelné postavy se budou během hry střídat a budou nějakým způsobem unikátní pro příběh i hratelnost. Noah je 16letý chlapec, takže je vysoký a silný, minimálně v porovnání s Renie - té je teprve 6 let.
"Hra vás zavede do fantasy světa, ze kterého se budou muset Noah a Renie dostat ven. Noah v něm už byl, ale nevěděl, že tento svět pořád existuje. Moc dobře ví, že takhle nádherný je svět jen na první pohled. Neví však, že Silence z toho světa udělalo mnohem nebezpečnější místo než při jeho poslední návštěvě. Úkolem Noaha je zachránit Renie a dostat ji ven. A také zjistit, proč a jak Whispered World vydržel," napsali tvůrci hry na PlayStation Blogu.