War Thunder není o konkurenci World of Tanks, ale o VÁLCE!
zdroj: tisková zpráva

War Thunder není o konkurenci World of Tanks, ale o VÁLCE!

25. 8. 2013 14:00 | Preview | autor: Pavel Dobrovský |

Srdce se mi zastavilo a oči zvlhly, když nebozí renderovaní mladíci umírali na bojišti v tancích, na moři v lodích a ze vzduchu padali ve svých strojích jako sestřelené husy. Kouř a dým, slow motion a potion, smutek a rým, válka zlá a krutá... Pak naštěstí trailer na War Thunder skončil. Následoval návrat do reality a hřejivý pocit, že mám modrou knížku a žádné mužské sourozence, takže se mi nic takového během války nepřihodí. Nicméně, vyzývám vás: dejte si trailer k War Thunder a nebojte se plakat. Pod monitor pro jistotu nainstalujte hadr pro odsávání kapajícího patosu.

War Thunder od moskevských Gaijin Entertainment má být slovy producenta Pavla Kulikova o válce. „O ohromné válce. O velké válce. O nekonečné válce.“ Z toho se dá usoudit, že si budeme hrát na vojáky.

Je celkem jedno, jestli usednete za knipl letadla, zavřete se do tankové konzervy nebo vyplujete na moře. Všude bude hrozit nebezpečí od jiných hráčů, kteří se budou nacházet na jiném místě mapy a v jiných strojích. Sen všech milovníků války se snad konečně splní - budou v akci, která nezná hranice země, vody nebo vzduchu. Největší herní mapa může mít až 300 km čtverečních, obvykle se však budete utkávat na rozumnějších bojištích o velikosti pětašedesáti kilometrů čtverečních.

Stovky letadel, tanků, lodí a historicky akurátní možnosti vylepšování vlastního stroje? K takovým informacím se nedá dodat nic víc než „děkujeme.“ Mnohem zajímavější je problematika převahy letectva vs. tanků vs. lodí. „Nebojte se, že by hráči v určitých typech strojů byli znevýhodnění,“ říká Kulikov. „Tanky se mohou před letadly v pohodě schovat do lesa nebo do hlubokých údolí a navíc, pro letadla je zatraceně těžké se do tanků vůbec trefit.“

zdroj: Archiv

Snad jen člověk, který nesleduje herní dění posledních let by si nepomyslel, že se lidé z Gaijin snaží trumfnout Wargaming, kde jsou všechny tři druhy vojenských strojů rozdělené do vlastních her. Podle Kulikova ale nejde o přímou konkurenci, protože Wargaming se soustředí spíše na arkádové hraní, zatímco Gaijin... počkejte si na to... DĚLÁ VÁLKU!

V praxi to znamená realističtější grafiku a věrnější fyzikální modely pohybu strojů. Ano, ta veselá epizoda z prezentace, kdy se jeden tank schoval za kámen a druhý ho nebyl schopný sejmout, aby se pak čirou náhodou potkaly v úzké soutěsce a vyhodily se navzájem do vzduchu, byla hodně realistická. A právě o to vývojářům jde: chtějí představit válku v jejím epickém rozměru, ale zachovat herní zábavu, ve které se potkává lidský faktor, arkádové hraní a možnosti propracované taktiky.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

War Thunder se těší podpoře pana Sony, který potřebuje postavit něco multiplayerového a válečného proti World of Tanks na Xboxu a, jak píše Adam v tomto článku, půjde o crossplatformový titul, kdy majitelé PS4 budou hrát společně s uživateli na PC. War Thunder bude dále podporovat PlayStation Eye i Oculus Rift a přiznejme si, že s Oculusem to bude... O VÁLCE!

zdroj: Archiv

Nejnovější články