Vztah monstra s chlapcem v The Last Guardian nebude vysloveně přátelský
zdroj: tisková zpráva

Vztah monstra s chlapcem v The Last Guardian nebude vysloveně přátelský

27. 5. 2016 14:06 | Preview | autor: Adam Homola |

Zatím poslední projekt Fumita Uedy (ICO, Shadow of the Colossus) letos snad konečně vyjde. The Last Guardian se po dlouhých letech objevil na loňské E3, kde končil svoji prezentaci s datem letošního roku. Ke hře se teď dostali redaktoři IGN i Edge a po rozhovoru s vývojáři potvrzují, že hra letošní vydání na PlayStation 4 stihne. Pořádnou nálož informací dostaneme jistě na E3 a po ní, ale několik detailů o vztahu chlapce s podivným zvířetem jsme se díky zmíněným médiím dozvěděli už teď.

Zvíře jménem Trico si v The Last Guardian nikdy neochočíte a pravděpodobně se s ním ani nebudete vůbec kamarádit. Hra to tedy nedá nijak zvlášť najevo a Ueda sám tvrdí, že to nechá spíše na představivosti hráčů. Váš vztah s Tricem bude totiž postaven na vzájemné důvěře, která bude s každou další hodinou sílit.

S Tricem se poprvé setkáte v jeskyni, nebo lépe řečeno v jeho vězení. Zvíře je tam totiž v zajetí řetězů a má četná zranění. Trico je sice velký a nebezpečný, ale stačí, abyste ho opatrně osvobodili, nakrmili a postarali se mu o rány a začne se vytvářet pouto důvěry. Nikoliv však bezmezného přátelství, nebo klasického stylu „musíme si pomáhat,“ protože zvíře nemá být klasickým videoherním parťákem.

Vývojáři popisují jeho náturu jako plachou a nervózní, což je v kontrastu s jeho velikostí, schopnostmi a silou. Jakékoliv pokusy o ochočení Trica končí fiaskem: zvíře vás klidně ignoruje a dělá si co se mu zlíbí. Je svobodné a spolupracuje s vámi jen někdy. Jinými slovy ho nemáte na vodítku a nerozdáváte mu příkazy jako na běžícím pásu.

The Last Guardian zdroj: tisková zpráva

Občas ho také musíte adekvátně motivovat. V jedné pasáži je potřeba aby kluk skočil s Tricem do vody a dostal se tak do další části úrovně. Vy tam s klukem skočíte bez problémů, ale jakmile se vynoříte zpátky, stojí Trico na kraji, nervózně přešlapuje na místě a nechce se mu smočit ani dráp. Stačí ale najít pár sudů žrádla, hodit je do vody a můžete si najednou zaplavat ve dvou.

Trico má mít i vlastní tužby a ne vždy se mu bude chtít skákat tak, jak vy budete pískat. Což ještě neznamená, že danou činnost neprovede, jen u ní může mít třeba odlišnou animaci. Animace jsou ostatně jedna z nejtěžších věcí, se kterou vývojáři zápasili. Ueda v rozhovoru pro IGN prozradil, že na ty správné, odpovídající náladě a situaci, přišli teprve před několika měsíci, kdy do sebe koncept začal konečně zapadat.

Další zajímavost Trica spočívá v barvě jeho očí. Ta se bude dynamicky měnit v závislosti na situaci a na náladě. Jednotlivé barvy a situace ještě neznáme, kromě červené. Ta značí nebezpečí, nebo podráždění zvířete. Vývojáři se s Edgem (via ibtimes) podělili také o jednu konkrétní herní mechaniku a tu zde zastává malé kruhové zrcadlo. S ním můžete paprskem světla ukázat někam do prostředí a Trico na dané místo vystřelí ocasem silný červený paprsek.

zdroj: Archiv

Jestli se bude tohle nepřímé střílení používat i na souboje s nepřáteli zatím můžeme jen odhadovat, protože novináři z Edge viděli paprsek v akci pouze při řešení environmentálních puzzlů. The Last Guardian se nám bez pochyby ukáže pořádně na E3, kde si ho budeme snad moct i zahrát. Ale i kdyby ne, rozjede Sony jistě nedlouho po konferenci informační útok, vzhledem k potvrzenému letošnímu vydání.

Nejnovější články