Právě na jejím základu staví Ubisoft další projekt, cílený tentokráte na Wii a handheld PSP. Projekt s názvem Prince of Persia: Rival Swords, který byl oznámen před měsícem, se objeví na trhu už v březnu. Wii verze se má od originálu odlišovat především jinak koncipovaným ovládáním. Třebaže řada akcí se bude klasicky iniciovat skrze tlačítka, další využijí unikátních pohybových dispozic ovladačů wiimote a nunchuk. Pro tzv. "speed kill" bude vyhrazen nunchuk a u wiimote máte zase definovat načasování útoků a jejich přetavení v komba. Pro zabodnutí dýky do k tomu vymezeného místa ve zdi tu je k vidění další specifický pohyb wiimote, pro řetězový bič vašeho temného alter ega (Dark Prince) se zase umně zatřese nunchukem. Zní to asi trochu strašidelně, ale podle tvůrců jde o nesmírně intuitivní záležitost, což demonstruje první trailer (12 MB).



Samozřejmě, že dosti důležitou položkou zdejšího dobrodružství bude kvalitní práce s kamerou, a to tím spíše, když tady nemáme tolik potřebný druhý analog. Ubisoft nás opět ubezpečuje, že je vše v pořádku, neboť o tyto dispozice se podělí wiimote a směrový kříž (neboli D-pad). Pohybováním wiimote doleva doprava otáčíte kamerou, směrový kříž má korigovat náhled na dění ve vertikální ose. Uvedené má přitom dynamicky ladit s pohybem hlavního hrdiny, čemuž se děje skrze analogovou páčku na nunchuku. Příjemný je fakt, že v Options se plánuje vyjít vstříc vašim preferencím, neboli odstranit kamerové kejkle odvislé od pohybu wiimote a přemístit je cele na D-pad. Ubisoft nahlas hovoří o ambicích mít co nejlépe zvládnuté ovládání, díky čemuž sem chce přilákat i zkušenější hráče, ale když se podívám kousek vedle, kde je k mání speciální PS2 edice se všemi třemi díly série Prince of Persia a patrně ještě za nižší cenu, než bude u téhle Wii předělávky, mám pochyby, jestli se to povede.
Zvláštní je, že stejnojmenná PSP verze se bude lehce odlišovat a to nejen pochopitelně horší grafikou, ačkoliv i tady mám vážné starosti stran dobře zvládnutého ovládání. Ubisoft jinak avizuje extra levely navíc (oproti původnímu Two Thrones) a některé zcela nové featurky, kam patří jakýsi multiplayerový závod na PSP. Mimochodem, Wii multiplayerem nesluje. Zato tu bude volba vyšší obtížnosti pro ony tolik protřelé herní harcovníky, potažmo ty, kteří prošli původní herní předlohou.