Thief si dle zahraničních novinářů polepšil, vypadá k světu a hráče má potěšit
zdroj: tisková zpráva

Thief si dle zahraničních novinářů polepšil, vypadá k světu a hráče má potěšit

24. 1. 2014 17:10 | Preview | autor: Adam Homola |

Thief je otloukánek už od oznámení. A vlastně už předtím. Všichni nového Thiefa moc chtěli, ale zároveň se ho všichni báli. Existence hry se navíc prokecla dlouho před oznámením a ani po něm nebyli hráči zrovna nejšťastnější. Žlučí jim hnul třeba systém získávání zkušeností a obecné zjednodušení některých systémů a prvků. Unešení nebyli ani někteří novináři. Nyní se ale zdá, že si tvůrci z Eidos Montreal pořádně mákli - zahraniční novináři si nedávno zahráli aktuální verzi hry a prý je na ní vidět obrovské zlepšení.

Předchozí verze prý byly přímo přošpikované bugy - mnohem víc, než je pro nedokončené hry prezentované novinářům běžné. Aktuální verze má ale podle spousty nových preview šlapat jako hodinky - hra je už odladěná, dodělaná a vůbec funguje skvěle. Už v předchozích verzích byly ve hře implementovány všechny funkce, zas tak moc novinek jsme se z nové vlny preview nedozvěděli. Už jen samotné ujištění, že hra vypadá k světu, hraje se dobře a vůbec je to celé moc fajn, je příjemné.

Staromilci mají samozřejmě pořád smůlu, protože tak trochu po vzoru Metal Gear Solid V se přešlo od “stealth” na “action stealth”, což bylo nezbytné vzhledem k hardcorovosti původních Thiefů. Taková hratelnost by dnes už jen tak neprošla a hlavně by to většinu lidí asi ani nebavilo. Nový Thief proto dělá ústupky a je jednodušší, ale hardcore hráči ze staré školy si můžou samozřejmě všechny pomocné berličky, které v první řadě reprezentuje systém focus, vypnout.

Na nejvyšší obtížnost a bez focusu to bude o dost těžší, protože nebudete vědět co kde je, kdo kudy jde, kde máte co ukrást, a který zámek vypáčit. Všechno bude na vás, vašem prozkoumávání, intuici a schopnostech. Hodně za ten akční stealth může ale pohyb samotný, než snad to, že by z Thiefa byla najednou akční hra. To v žádném případě není a jak se pustíte do bitky s nepřáteli, budete mít co dělat. Většinou bude prý jednodušší vzít nohy na ramena a raději se strážným klidit z cesty.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Namísto klasického plížení a doufání, že vás stráže neuvidí, teď budete mnohem mobilnější. Prý až skoro jako v sérii Assassin’s Creed. Vedle šípů budete mít kovovou lezeckou rukavici a hák s lanem, díky kterým se dostanete na všechna možná místa. Ve velkém a temném světě tak můžete hopsat všude možně, utíkat, pohybovat se rychle a díky tomu i rychleji reagovat na případné problémy.

Nový Thief podle nových informací nebude žádným staromilským zážitkem, ale mohl by být příjemnou vzpomínkou na staré časy v novém kabátku. Ostatně Square s tím má svoje zkušenosti - Deus Ex: Human Revolution rozhodně nijak nezkazili a povedl se, Hitman: Absolution nedělal sérii ostudu, restart Tomb Raidera byl taky fajn a Thief má prý našlápnuto k tomu, aby rovněž nezklamal a spíše potěšil. Hra vychází už na konci února pro PC a nové i staré konzole. Mezitím můžete kouknout do galerie na pár nových obrázků.

Nejnovější články