Autor: des Publikováno: 16.května 2002 |
Děj by však měly doplňovat animace a videoukázky z filmu. Autoři se ani netají tím, že předčasné shlédnutí filmu The Sum of All Fears bude dobrou průpravou k samotné hře a mnohdy si tím hráč usnadní postup misemi. Na druhou stranu si ale uvědomují, že ani slavný Rainbow Six nijak moc zvlášť nelpěl na příběhu a hlavím cílem byly pouze samotné mise. Příběh Jacka Ryana Postava Jacka Ryana se objevuje hned v několika knihách Toma Clancyho. Poprvé se objevuje v knize Hon na ponorku. Tam se tento inteligentní a sympatický Američan stává náměstkem ředitele CIA. The Sum of All Fears začíná okamžikem, kdy Rayenovi začíná těžké a problémové období. Problémy způsobuje konflikt s novým prezidentem USA. Pomalu, ale jistě začíná uvažovat o rezignaci na post náměstka ředitele. Nakonec rozpor s prezidentem vyhraje, ale i přeš to rezignuje a vrátí se ke svému původnímu povolání na Wall Street, kde se bude věnovat burzovním obchodům. Mezitím však má ještě spoustu práce s odhalováním teroristických spiknutí proti USA. Pro tyto účely byl znovu sestaven Hostage Rescue Team (HRT), který má za úkol sledovat a studovat pohyby teroristů, zachraňovat rukojmí, popřípadě jakýkoliv útok teroristů předem odrazit. Tým je složen z nejlepších agentů FBI. Vaše putování začíná v televizním studiu, které obsadila teroristická skupina Mountain Men. Vyjednávání s nimi se totiž nedaří a mini-jednotka FBI, která tam bylo poslána, byla zajata a je držena spolu s dalšími rukojmími z řad zaměstnanců studia. Náplň misí Celkem na nás ve hře čeká 11 rozmanitých misí, což se mi zdá docela málo, ve kterých navštívíme Izrael, Libanon, Austrálii, Jižní Afriku, Střední východ, západní Virginii apod. Mise se budou odehrávat jak na venkovních prostranstvích, tak i ve vládních budovách, televizních studiích, v chalupách uprostřed lesa, galeriích, v opuštěné věznici a dalších lokalitách. Úkoly v misích zřejmě nepřinesou žádné novinky a vše se ponese v již zavedeném duchu z Rainbow Six. Mimo již zmiňované záchrany rukojmích v televizním studiu se budeme vloupávat do objektů a krást důležité dokumenty, instalovat štěnice a kamery, eliminovat nebezpečné teroristy, ničit muniční sklady či radarové stanice. Mezi misemi a úkoly sice bude jakási příběhová linie, ale velké návaznosti jako například v Metal Gear Solid se v žádném případě nedočkáme. Na herním enginu z Ghost Recon The Sum of All Fears poběží na enginu z již zmiňované hry Toma Clancyho - Ghost Recon, který se však dočká menších technických úprav. Narozdíl od Ghost Recon nebudeme ovládat 6 postav ve třech týmech, nýbrž pouze 3 postavy z max. pětičlenného komanda. Zbylí dva agenti budou v rukách počítače - i když to není zcela tak pravda. Před každou misí projdeme briefingem, který bude podobný tomu z Rainbow Six. Zvolíme si zbraně a poté rozmístíme agenty, kterým přiřadíme úkoly. Takže počítač sice agenty ovládat bude, ale pouze podle vámi stanovených úkolů a rozkazů. V celé hře na nás čeká 15 skutečných modelů zbraní v singleplayeru a 28 zpraní v multiplayeru, které budou dostupné postupným procházením misí. Ze začátku budou pochopitelně přístupné ty méně účinné a později se nám do rukou dostanou i velmi působivé kousky. Mezi ně patří samopaly a pistole s možností přidání tlumiče, brokovnice, sniperovky a také granátomet. Mimo palných zbraní se můžeme těšit na řadu granátů od výbušných, až po slzné a oslepující. Do naší výzbroje také budeme moci sáhnout po již známých a osvědčených senzorech. Přiložena pak bude standardně mapa, která však v některých misích nemusí fungovat kvůli rušičkám satelitních přijímačů. Bez kapky krve Jak už jsme si mohli za tu dobu u her tohoto typu zvyknout, ani tentokrát se nedočkáme viditelné ruky se zbraní, což mě - zatvrzelého DOOMaře - docela mrzí. Útěchou nám tedy budiž zapnutelný zaměřovač ve středu obrazovky. Další maličkost, která mě trochu mrzí, je ta, že se ve hře neobjeví ani kapka krve. Autoři chtějí zapůsobit na co nejširší okruh mládeže - i na ty mladší. Proto si nemůžou dovolit dostat na krabici známé červené kolečko s číslem 18+. Ale věřím, že se brzy po vydání hry objeví nějaký patch, který tento menší nedostatek opraví :) I když řešení ala Soldier of Fortune s možným zaheslováním omezení brutálnosti pro děti se mi líbilo víc. Inteligence nepřátel má být prý vysoce vyspělá. Nepřátelé mají o svých pozicích vědět a mimo hlídání spolubojovníků by měli umět velmi dobře vnímat své okolí. Již nyní se však můžeme těšit na velmi problémové nepřátele, kteří jsou jakýmsi rysem těchto takticko-strategických akcí. Obtížnost však bude volitelná od té pro děti a úplné začátečníky až po vysoce kvalifikované znalce těchto her. Pro začátečníky, ale i pro pokročilé pak bude připraven rozsáhlý tréninkový kurz. Multiplayer i v kancelářích vývojářů Takticko-strategické akce mívají velmi silnou multiplayerovou část hry a ani zde tomu nebude jinak. Po lokální síti nebo internetu budete moci pobíhat spolu s dalšími 35 hráči najednou. Pro hraní na internetu UbiSoft zřizuje server, ale není však známo, jestli bude placený nebo ne. Hra bude obsahovat 6 multiplayerových map s garážemi, domem z tréninkových misí, galerií apod. Navštívíme také severní Karolínu - tam totiž leží vývojové centrum Red Storm Entertainment a my si budeme moci celou budovu pěkně prošmejdit :) Chybět nebudou prý ani herní plakáty na zdech, CDčka po stolech, počítače apod. Pro tvorbu dalších map bude k dostání také editor map. Ten však s největší pravděpodobností vyjde až samostatně na internetu formou patche. Celý multiplayer bude spíše zaměřen na kooperativní módy, ale své si užijí i příznivci deathMatche. Kromě toho se setkáme i s několika novými módy, například s „Cat and Mouse“ (kočka a myš). V něm se objeví několik hráčů - koček a jeden jediný hráč - myšák. Zde pak začíná souboj starý již tisíce let. Kočky honí myš a myš utíká, zde se však může myš bránit. Může kočku zabít svou zbraní, za což bue odměněna bodem. Když myš umře, nastoupí jiná, přičemž myš s největším počtem bodů vyhrává. Čím dál častěji začínám u psaní preview přemýšlet nad tím, jaké nároky ta která hra bude mít. Zde by se dala doporučená konfigurace docela dobře odvodit již kvůli použitému a poměrně novému enginu z Ghost Recon. Předpokládám, že se nároky o něco málo zvýší a proto by pro bezproblémové spuštění hry měl stačit počítač s procesorem okolo 1GHz, 256MB RAM a GeForce 2. The Sum of All Fears se zatím jeví jako hodnotný nástupce Rainbow Six, obohacený o něco silnější příběh. Jediným zklamání pro českého hráče je pozdější vydání než v USA a v Kanadě. Ono 4 měsíce je docela dlouhá doba. Kdo ví, co na hře budou upravovat pro evropský trh, ale jistě můžeme počítat s obsaženým prvních patchů. Do začátku prázdnin by se pak měly objevit konverze pro Playstation 2, X-Box a GameCube. Nezbývá než jen doufat, že se s vydáním hry objeví i nějaká demoverze, která by aspoň trochu utěšila ubohého Evropana :) Stáhněte si: Screenshoty, Cheaty Související články: Ghost Recon recenze (01/2001), Ghost Recon: Desert Siege recenze (04/2001), Novinky |
des připravil: jd |