Star Trek: Bridge Crew můžete hrát i sami, v roli osamělého kapitána a když bude potřeba udělat něco se štíty, vyskočí vám příslušné menu, kde si potřebný úkon sami naklikáte. Ubisoft tu ale cílí především na celé party nadšených trekkies s headsety pro virtuální realitu a s ochotou po sobě štěkat rozkazy.
Namísto klasické akce tu totiž budete všechno ovládat jen z můstku Enterprise/Aegis a pokud se ujmete role kapitána, bude komunikace vaší primární zbraní. Členové vaší posádky totiž například cíle mise nevidí a je tak na vás, abyste jim všechno řádně vysvětlili a chtěli po nich takové činy, které vás dostanou blíž k cíli.
Během soubojů bude hra poněkud hektičtější a v takových chvílích leží ta největší odpovědnost na kapitánovi. Jen on má přehled o všem a jen on může všechny členy posádky a pod ně spadající části lodě řádně zorganizovat. Vaši kolegové už sice vidí, jak jsou na tom štíty a životy, kde přesně ve vesmíru se nacházíte, ale rozkazy kapitána tu jsou klíčové.
zdroj: tisková zpráva
Neméně důležitá, alespoň podle dojmů z Ubi Blogu, je zpětná vazba od členů posádky směrem ke kapitánovi. Na základě stavu jednotlivých sekcí lodi se totiž kapitán rozhoduje a když mu předáte informaci pozdě nebo jen částečně, nemůže dělat svojí práce tak, jak by měl.
Pokud na organizování a řízení celé lodi moc nejste a máte raději souboje, bude vás nejspíš zajímat role Tactical Officer. Ten má po ruce štíty, skenování, transport a také střílení torpéd a fázerů. Hráči tíhnoucí k obecně podpůrným rolím si zase najdou zalíbení v roli Engineering, kdy souboje ani navigaci neřešíte a staráte se o přívod energie do jednotlivých systémů.
Je tak na vás (a vašem kapitánovi), která sekce lodi dostane přídavek energie, kdy a na úkor čeho. Například některé zbraně nemohou za určitých podmínek střílet dál než do vzdálenosti 10 km. Pokud chcete zasáhnout vzdálený cíl, musíte zbraně trochu posílit. Jenže energie není neomezené množství, a tak ji musíte zase ubrat třeba štítům, pokud si to v tu chvíli můžete dovolit.
Engineering má k dispozici také tři opravářské jednotky, jejichž vyslání na poškozené místo lodi je ve vašich rukou a jednotky se nemohou rozčtvrtit – volba toho nejvhodnějšího postupu v dané situace je zde klíčová.
Což ostatně platí pro všechny role a vůbec celou hratelnost, která je spíše o správě jednotlivých lodních systémů a komunikaci. Věrně vymodelovanou Enterprise můžete obdivovat i sami, byť minimálně z obrázků a videí nevypadá Star Trek: Bridge Crew po grafické stránce nijak lákavě.
Vynahradit by to měla snad hratelnost ve chvíli, kdy máte po boku tři další fanoušky Star Treku a s nimi i tři další VR headsety. Star Trek: Bridge Crew vyjde 30. května na Oculus Rift, HTC Vive a PlayStation VR.