Frictional za týden spustí alfa verzi v buildu, který má zhruba pět hodin, přičemž plná hra by se měla přehoupnout přes osm. Nezdá se to být moc, i když zrovna u atmosférického hororu kratší herní doba nevadí, ale SOMA by měla od ostatních titulů odlišit herní náplň.
Ve hře prý nebude jedna hlavní herní mechanika, která by definovala hratelnost, ale celá skupinka činností. „Budete hledat poznámky, řešit puzzly, skrývat se před nebezpečím, prozkoumávat znepokojující místa, účastnit se podivných událostí nebo prostě utíkat pryč. (…) Hra také na věci nepospíchá, pomalu buduje atmosféru, vyprávění a základní témata. Když děláme prototyp, není to snadné, musíme mít hotový větší kus hry, než je obvyklé.“
Právě vyprávění bude pro SOMA důležité. Nemělo by to být klasické „aha, teď přijde sekvence s řešením puzzlu“, ale hráč by měl mít konstantní pocit, že něco zkoumá, něco se děje apod. Sci-fi prostředí prý klade větší nároky na formování uvěřitelného světa kolem, protože nejde použít argument s magií, která dokáže něco, co by jinak nedávalo smysl. A samozřejmě musí být ve hře přítomen strach, hrůza a děs.
„Nechceme, abyste pomalu postupovali rozdílnými typy prostředí. Musí to být emocionálně náročný proces. Chceme přes vás přehodit deku strachu a svíravých obav. Abychom tohle dokázali v osmi a více hodinách, chce to přesnost - pokud nějaký prvek budeme opakovat moc často, zvyknete si na něj a dokážete předvídat co se stane. Proto musí mít celé putování správný rytmus.“
Z uvedeného vyplývá, že se SOMA ještě nějaký ten pátek nedočkáme. Studio odhaduje, že hra vyjde v roce 2015, protože teď se teprve dostávají do alfy a de facto si poprvé testeři zahrají kus hry pohromadě a budou moci posoudit jestli vše funguje. Ale máme se prý nač těšit. „Cítíme, že jsme na správné cestě a myslíme si, že se SOMA formuje do toho, aby byla naší nejlepší hrou. S velkým náskokem.“