Regalia: Of Men and Monarchs je JRPG klasického střihu, mezi jehož inspirace se počítají třeba série Disgaea nebo Persona. O tomhle příbuzenském vztahu kromě typického grafického stylu, který je mimochodem ručně kreslený, krásně barevný a všeobecně oku lahodící, svědčí i herní náplň, která se skládá z budování vesničky, kecání s kamarády a hlavně rubání monster v rámci tahového soubojového systému.
Ještě než se pustím do detailů týkajících se všech zmíněných sekcí, dovolte, abych nabídl širší kontext. Regalia pojednává o mladém princi, který se spolu se svými přáteli a rodinou po mnoha letech vrací domů, aby zdědil trůn svého království. A všechno samozřejmě není tak, jak má být. Ale tentokrát nepůjde o záchranu světa. Ve sklepě se neskrývá všemocný temný bůh, pod postelí není portál do jiné dimenze. Ne, princův hlavní problém je velmi přízemní – peníze. Z království se totiž vyklubal rozpadlý hrad s přilehlou vesničkou, ke kterému je jako bonus připojen obrovský dluh. A vaším cílem je splatit ho dřív, než přijde průšvih.
zdroj: Archiv
Čas je tím pádem klíčovou komoditou, kterou nesmíte bez rozmyslu promrhat. Každá akce, od plnění questů až po konverzaci s ostatními postavami, vás ale zdrží, takže si musíte pečlivě vybrat, na co se vlastně budete soustředit. Chcete vylepšit hospodu a přilákat nové NPC? Poslužte si, ale znamená to, že si nepokecáte s kovářem a neodemknete nový sortiment. Podniknete loupeživou výpravu do monstry zaplněné jeskyně? Tak zapomeňte na vyslání diplomatické delegace vedlejšímu vládci.
Všechny zmíněné aktivity byly v demu pěkně zpracované, což platí obzvlášť o dialozích s ostatními postavami. Regalia je totiž vtipně napsaná, kompletně anglicky nadabovaná, a to navíc ještě ve slušné kvalitě. Při hraní jsem svým společníkům rád obětoval cenný čas a umím si představit, že v tom nebudu sám. Může za to i zajímavá kombinace západních a východních vlivů, která se v případě postav manifestuje třeba stoickými trpasličími samuraji nebo zuřivými elfskými vikingy. Ti ale protentokrát lidské maso nežerou.
Navzdory všem ostatním možnostem nevyhnutelně strávíte spoustu času u bojování. A to dokonce o dost víc, než by vám možná bylo milé. Je jasné, že nějakými těmi temnými kobkami až po okraj zaplněnými zlatem a démanty se prostě prosekat musíte, abyste měli sebemenší šanci uspokojit věřitele. Bude to bezpochyby patřit k vašim nejčastějším aktivitám, takže byste mohli oprávněně čekat, že na tomhle prvku si dají tvůrci obzvlášť záležet. A i proto je podivné, že bitvy jsou tak strašlivě pomalé.
Tahový soubojový systém v základu vůbec není špatný, co se týče hloubky a důrazu na detail. Svou roli hraje velké množství doprovodných efektů typu krvácení nebo omráčení a jejich účelné využití je pro vítězství klíčové, stejně jako rozhodnutí, kam investujete body speciálních akcí. Ale každý boj trvá tak dlouho, že vás nic z toho nezachrání před mírnou otupělostí, alespoň pokud je moje krátká kolínská zkušenost spolehlivým indikátorem.
zdroj: Archiv
Nepřeskočitelné animace, spousta nepřátel, kteří rádi znehybňují vaše hrdiny, pomalý pohyb i máchání mečem… V konečném důsledku můžete klidně strávit několik minut nečinným zíráním na obrazovku. Ano, demo je demo a všechno se může ještě stokrát změnit, ale i tak to byl po zbytku ukázky dost nepříjemný šok. Regalia: Of Men and Monarchs totiž rozhodně má co nabídnout, ať už se jedná o pěkné grafické provedení, zábavné postavy, textové vložky připomínající gamebook nebo třeba vynikající soundtrack. Vaše preference a tolerance pro jednotlivé složky hry vám napoví, jestli se na tohle slovanské JRPG těšit, nebo ho spokojeně ignorovat.